Bekijk originele versie : Het leven is geen rozengeur en zonneschein
Wat ik heb gemerkt van mijn bezoeken hier op marokko.nl is dat de meiden hier denken dat als ze getrouwd zijn er een nieuwe wereld voor ze open gaat waar zou jij op huwelijksreis gaan en hoeveel kinderen wil jij dit en dat nou ik kan jullie verzekeren zo mooi zal het leven voor sommige niet zijn, houden jullie daar a.u.b rekening mee.En ja het is heel mooi en leuk om volgens mij getrouwd te zijn maar het kan ook zwaar klote gaan en dan heb je liever dat je nooit getrouwd bent geweest.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken :zwaai:
Origineel gepost door 007_letizia
Hun bruiloft is een sprookje.... om vervolgens in de ellende te vallen. Zo gaat het vaak, de bruiloft en alles eromheen is spannend en leuk. Maar als je eenmaal in het huwelijk zit, is het hele andere koek.
Daarom....dat bruiloftsgedoe....wel leuk en aardig allemaal. Maar ik kijk liever naar het totale plaatje, als je samenwoont dat je daar iets van moet maken. En niet dat je alleen aan de bruiloft denkt.
Nou ik denk dat dat heel slim van je is en ik wil je nog veel succes wensen in het verdere leven. :zwaai:
A3oedoe billah!!!! Hoe durven jullie zo te praten. Ok, ik weet dat sommige huwelijken niet lukken, maar dat hoeft toch niet voor al die meiden hier te gelden. Laat ze lekker genieten van het leven nu. En laat iedereen er het beste van maken. In een huwelijk is het geven en nemen...als je dat onthoudt zal het met Alllahs wil goed komen. InchaAllah. En ik zeg altijd: je bruiloft is niet je mooiste dag van je leven, maar het begin van een mooi leven.
Gegroet.
Oh ja..het is trouwens..''rozengeur en maneschijn'' (zonneschijn...ja sorry, ik ben lerares Nederlands.)
Origineel gepost door Hesnae
Oh ja..het is trouwens..''rozengeur en maneschijn'' (zonneschijn...ja sorry, ik ben lerares Nederlands.) :giechel:
ik dacht gelijk is mijn nederlands nou achteruit gegaan :confused:
vergissing is menselijk :zwaai:
Ja, precies en ik zie dat ik ook een foutje heb gemaakt. Een punt hoort na het afsluitende haakje. Dus zo: ).
Origineel gepost door Hesnae
A3oedoe billah!!!! Hoe durven jullie zo te praten. Ok, ik weet dat sommige huwelijken niet lukken, maar dat hoeft toch niet voor al die meiden hier te gelden. Laat ze lekker genieten van het leven nu. En laat iedereen er het beste van maken. In een huwelijk is het geven en nemen...als je dat onthoudt zal het met Alllahs wil goed komen. InchaAllah. En ik zeg altijd: je bruiloft is niet je mooiste dag van je leven, maar het begin van een mooi leven.
Gegroet.
Ik wil alleen maar effe duidlijk maken dat ze er niet zo veel moeten verwachten als ze denken maar ik wens ze allemaal veel succes.En ja ik dacht eerst ook dat het rozengeur en manneschijn maar zo te zien heb ik me vergist. :zwaai:
AlHoceima_Leila
03-02-2004, 20:15
Je titel klopt helemaal :goedzo:
lela_Hanan
03-02-2004, 20:23
Het goede leven komt niet van zelf...en het huwelijk ook niet....je moet er wat voor over hebben om een goed huwelijk of een goed leven te beginnen....
Enne zoals we weten.....zijn er goede en slechte huwelijk(en)!!!
Maar je hebt gelijk....het leven en het huwelijk kan soms hard aan komen... :(
Mocro4eva
03-02-2004, 20:41
Ik geef je gelijk!
Miss_Ondeugend
03-02-2004, 20:55
Origineel gepost door Eastboy
Wat ik heb gemerkt van mijn bezoeken hier op marokko.nl is dat de meiden hier denken dat als ze getrouwd zijn er een nieuwe wereld voor ze open gaat waar zou jij op huwelijksreis gaan en hoeveel kinderen wil jij dit en dat nou ik kan jullie verzekeren zo mooi zal het leven voor sommige niet zijn, houden jullie daar a.u.b rekening mee.En ja het is heel mooi en leuk om volgens mij getrouwd te zijn maar het kan ook zwaar klote gaan en dan heb je liever dat je nooit getrouwd bent geweest.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken :zwaai:
Ik vind dit een goede topic Eastboy.
In mijn omgeving zijn er heel veel meisjes die willen trouwen, sommigen zijn nog zelfs 16/17 jaar. Ze zijn allemaal opgewonden over dat trouwgedoe, elke keer weer leg ik uit, dat ze te jong zijn, en dat ze eerst alle zaakjes op een rijtje moeten zetten, voordat ze die grote verantwoording op zich gaan nemen. Trouwen is niet alleen lachen, en mooi zijn voor je man. Het houd in, eten maken, huishouden, schoonfamilie opzoeken. Weten hoe je moet praten tegen je schoonfamilie, je man tevreden houden. Je kan niet zomaar met een vriendin de stad ingaan om wat te gaan drinken als je getrouwd bent. Dat alles moet je achter je laten. (Tenzij je een man hebt die dat niet erg vind )
Het huwelijk kan heel mooi zijn, maar het kan ook extreem tegenvallen. Alles is leuk in het begin, je iriteert je niet aan elkaar. Je doet veel dingen samen etc etc. Maar op een gegeven moment ga je op elkaar letten, en ga je je iriteren aan dingen. Daar moet je goed voor oppassen, het is niet altijd samen lachen en lief doen. Er komt heel wat bijkijken. Dus juich niet te vroeg, en ga alstublieft niet trouwen met een persoon die je niet eens kent, om alleen maar weg te zijn van huis.
Groetjes..
Als ik een fout heb gemaakt, corrigeer me dan maar ;)
Origineel gepost door Zeeparel
Ron's Honeymoon Quiz MAAR ENGELEN BESTAAN NIET en ga is verder Eastboy
Met wat moet ik verder gaan met vertellen?
Ik kan nog veel meer vertellen maar mijn doel is eigenlijk dat mensen met name meisjes er bij stilstaan dat trouwen een hele grote stap is in je leven het is niet dat je samen woont met iemand voor eenpaar jaar.Je moet je hele leven met die persoon delen dus loop niet te hard van stappel om op je 16 te willen trouwen,maar neem er de tijd voor want het is geen schoolkamp van 5 dagen waarbij je de kamer moet delen met een klasgenoot.Think before you act :zwaai:
Origineel gepost door Miss_Ondeugend
Ik vind dit een goede topic Eastboy.
In mijn omgeving zijn er heel veel meisjes die willen trouwen, sommigen zijn nog zelfs 16/17 jaar. Ze zijn allemaal opgewonden over dat trouwgedoe, elke keer weer leg ik uit, dat ze te jong zijn, en dat ze eerst alle zaakjes op een rijtje moeten zetten, voordat ze die grote verantwoording op zich gaan nemen. Trouwen is niet alleen lachen, en mooi zijn voor je man. Het houd in, eten maken, huishouden, schoonfamilie opzoeken. Weten hoe je moet praten tegen je schoonfamilie, je man tevreden houden. Je kan niet zomaar met een vriendin de stad ingaan om wat te gaan drinken als je getrouwd bent. Dat alles moet je achter je laten. (Tenzij je een man hebt die dat niet erg vind )
Het huwelijk kan heel mooi zijn, maar het kan ook extreem tegenvallen. Alles is leuk in het begin, je iriteert je niet aan elkaar. Je doet veel dingen samen etc etc. Maar op een gegeven moment ga je op elkaar letten, en ga je je iriteren aan dingen. Daar moet je goed voor oppassen, het is niet altijd samen lachen en lief doen. Er komt heel wat bijkijken. Dus juich niet te vroeg, en ga alstublieft niet trouwen met een persoon die je niet eens kent, om alleen maar weg te zijn van huis.
Groetjes..
Als ik een fout heb gemaakt, corrigeer me dan maar ;)
Nog bedankt dat je mijn topic goed vind.
Maar als je vriendinnen echt willen trouwen en hun wil erg groot is kun je ze liever helpen en steunen met het vinden van een goede jongen en advies geven, dan ze tegen proberen te houden :zwaai:
Miss_Ondeugend
03-02-2004, 22:25
Origineel gepost door Eastboy
Nog bedankt dat je mijn topic goed vind.
Maar als je vriendinnen echt willen trouwen en hun wil erg groot is kun je ze liever helpen en steunen met het vinden van een goede jongen en advies geven, dan ze tegen proberen te houden :zwaai:
Graag gedaan.
Ik steun zeker mensen die serieus van plan te zijn om te trouwen, en die er ook echt klaar voor zijn. Maar begrijp me niet verkeerd, deze meiden waar ik het over heb. Die denken dat trouwen vrijheid is, dat ze eindelijk kunnen doen en laten wat ze willen. Maar nee, dat is het niet. Het is een grote stap die je gaat nemen. Ik zie die meisjes liever niet over een paar maanden met hun koffers bij hun vader op de stoep.
Ik probeer ze alleen advies te geven;)
Origineel gepost door Zeeparel
Ja oke maar dat geldt ook voor de mannetjes he dat trouwen geen spelletje is he
Ja maar het heeft volgens mij voor de vrouw meer gevolgen dan voor de man. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.