Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verliefd op een praktiseende broeder

nesrine18
02-02-2004, 19:26

salaam 3alaikoem....... Mijn vriendin is verliefd op een praktiserende broeder......maar zij zelf is niet praktiserend...subhana allah....de islam heeft haar altijd al aangetrokken en tot mijn verbazing is zij praktiserend geworden....maar het is niets geworden met hem.....bedoel natuurlijk niet dat ze een relatie hadden maar ze zag in dat hij niet echt sterk in zijn schoenen zat wat betreft het geloof. Ze is zo goed bezig dat ik me naast haar zo laag vind...ik ben veel bezig insha allah.....maar ze helpt me erzo goed bij dat ik verliefd ben geworden op de islam......maar goed get to the point.......ik vind een praktiserende broeder zo leuk...kan ik hem zelf ten huwelijk gaan vragen of zal ik dat maar niet doen??? Wat denken jullie lieve broeders en zusters.......hij is masha allah en ik wil graag met hem het leven delen en samen de janaat al firdous betreden,,... wa salaam 3alaikoem (dit is niet zelf door nesrine18 gevraagd ..maar door haar beste vriendin ) Moge Allah swt de Djannah de eindbestemming maken voor ons, en alle Muslimien wal-Muslimaat wal-Muminien wal-Muminaat fie koelie makaan. Allahoemma aghfirlana wa aghfir al-Moeslimien wal-Moeslimaat wal-Moemienien wal-Moeminaat fie koelie makaan. Allahoemma war7amnaa war ar7am al-Moeslimien wal-Moeslimaat wal-Moeminien wal-Moeminaat inaka anta al-Ghafur ar-Ra7iem, wa Aoualien wa Agierin 3iedkoum Moebarak wa koel 3aam antoem bigayr wa an Jaoedoeh Allah 3alaina wa 3aleikoem bie siehadat walhana. Wa ja Takabel Allah minna wa minkoem. Ameen ya Rabb Al3alamien! Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Lady_moi
02-02-2004, 19:34
Ga Zijn Hand Vragen :)

Allure_80
02-02-2004, 19:41
Beste meid, Het is in de Islam toegestaan om als vrouw-zijnde om de hand van de man te vragen. De eerste vrouw van de Profeet (vzmh), Khadija, heeft dit ook gedaan. Zij stuurde een vrouw naar de Profeet (vzmh) om hem te vragen of hij met haar wilde trouwen. Als jij hem een geschikte jongeman vindt, dan kun je dat ook doen, of hem een brief schrijven. Sterkte!

soulsister
02-02-2004, 19:55
als ik jou was zou ik die kans grijpen, ik begin ook iets te voelen voor een hele wijze en goeie jongeman, alleen ik ben 17 en dus te jong voor trouwen. Maar als ik de juiste leeftijd had gehad dan had ik hem ook verteld hoe het zit. Meid DOEN! succes.

nesrine18
02-02-2004, 20:00

hahahahha....mijn vriendin bedankt jullie allemaal.....djazaak allahoe gayran salaam

Oempje
02-02-2004, 21:44
Origineel gepost door soulsister als ik jou was zou ik die kans grijpen, ik begin ook iets te voelen voor een hele wijze en goeie jongeman, alleen ik ben 17 en dus te jong voor trouwen. Maar als ik de juiste leeftijd had gehad dan had ik hem ook verteld hoe het zit. Meid DOEN! succes. Even off-topic, je ondertekening is verschrikkelijk..

Salaama
02-02-2004, 22:06
Een man vragen??????..Allatief..Mijn God. :eek: Hoe kan je nou een man vragen??????...Een man die jou als vrouw niet durft te vragen is voor mijn geen man.. en ten tweede... Als een man jouw hand niet vraagt, dan betekent het meestal dat hij jouw dus niet super denderen vind. Maarre goed als dit Hallal (hoewel ik dit nooit ergens gelezen heb) is, dan wenst ik je succes :confused:

Bachelorette
02-02-2004, 22:18
Nadat ze hem heeft gezegd dat zij haar leven met hem wilt delen, is het voor hem gemakkelijker haar hand te komen vragen. Zij licht hem alleen maar in :)

Lady_moi
02-02-2004, 23:04
Aah Eventuele Kandidaat :hihi:

Chatefemqemamu
02-02-2004, 23:08
jij;"ey broeder, denk je dat gips lekker zit?" broeder;"kweenie zuster..." jij;"nouw als je er niet achter wilt komen en je botten heel wilt houden, dan verwacht ik je t komende weekend bij mn ouders" broeder;"what the fak!?!" jij;"je enige excuss is homo worden, ga suiker shoppen. seeya!"

Zolodo
03-02-2004, 00:01
Origineel gepost door Chatefemqemamu jij;"ey broeder, denk je dat gips lekker zit?" broeder;"kweenie zuster..." jij;"nouw als je er niet achter wilt komen en je botten heel wilt houden, dan verwacht ik je t komende weekend bij mn ouders" broeder;"what the fak!?!" jij;"je enige excuss is homo worden, ga suiker shoppen. seeya!" :hihi:

Darine_Chamalia
03-02-2004, 13:00
Beste zuster, Mijn advies: ik denk dat je beter kan wachten! Pluk de vruchten wanneer ze rijp zijn voor de tijd, blijf er niet al te lang naar kijken, want het besef kan soms erg laat zijn. Je ziet dat hier 2 verschillende dingen naar voorkomen, het geduld en het beseffen "van"..... Het geduld is zeer belangrijk--> a sabirien. Het beseffen--> weet je wat je aan de desbetreffende persoon hebt? Door het geduld, maak je tijd en ruimte vrij voor een persoon. En op deze wijze kan het besef tot je doordringen! Een beetje ingewikkeld ;) Succes en Insa Allah komt het goed. Salaam, Darine