Bekijk originele versie : klopt dit?
Er zal een tijd zijn dat er in de hele wereld alleen maar ongelovigen zullen zijn, alle ware gelovigen zullen naar Mekka en Madienah gaan, op dat moment zal iemaam Mahdi verschijnen, (iemaam Mahdi is een afstammeling van onze profeet (vrede zij met hem) volgens de meeste overleveringen is hij van het nageslacht van hazrat Hassan). Hij zal uit het oosten komen het zal de maand Ramadan zijn, de gelovige zullen hem trouw zweren bij de ka'aba hij zal met de moslims naar Syrie ( moelki sjaam) gaan en vechten tegen de ongelovigen.
Rond deze periode zal ook de Dajjal verschijnen, hij zal de mensen eerst zeggen dat hij een profeet is, later zal hij zeggen dat hij de Heer is, hij heeft twee rivieren een noemt hij het paradijs en de andere de hel, hij liegt hierover het is andersom, hij zal een grote beproeving zijn omdat ALLAH hem toestemming heeft gegeven om wonderen te verrichten, hij zal iemand doden en weer tot leven wekken, hij blijft veertig dagen waarvan een dag als een jaar zal zijn, een als een maand en een dag als een week en de rest als normale dagen.Hij zal een gebied doorkruisen waar de mensen hem zullen ontkennen, geen enkele beest van hun veestapel zal in leven blijven. Dan komt hij door een tweede gebied waar de mensen in hem geloven, hij zal de hemel bevelen om te regenen en de aarde om oogsten voort te brengen en hun kudden zullen van het grazen vetter terugkomen dan zij ooit geweest zijn. Hij zal op elke plaats op de aarde komen, behalve in Mekka en in Madienah, waar hij niet naar binnen kan gaan, want er zijn engelen die elke poort bewaken. Wanneer hij in het zoutmoeras bij Madienah kampeert zal het door drie bevingen geschud worden, iedere hypocriet zal naar buiten komen en zich bij de dajjal voegen.
Hazrat Iesa zal afdalen op de minaret in het oosten van Damascus, hij zal het ochtendgebed achter iemaam Mahdi lezen daarna zal hij de moslims leiden als zij tegen de dajjal optrekken, de dajjal zal in die tijd in de richting van Jeruzalem gaan, hazrat Iesa zal hem inhalen, de dajjal zal voor hem weg rennen, hazrat Iesa zal hem bij de poort van Loed inhalen en hem met zijn speer doden: als de dajjal hazrat Iesa aankijkt zal hij oplossen zoals zout in water oplost. De moslims zullen tegen de ongelovigen vechten, ALLAH zal de ongelovigen vernietigen, tijdens de gevechten. De overgebleven ongelovigen zullen de mogelijkheid krijgen of je wordt moslim of je vecht tegen ons. Later zal hazrat Iesa met alle gelovigen naar een berg (Al toer) gaan, op dat moment verschijnen Gog en Magog, ze zullen alles wat in hun weg staat vernietigen, een groep zal langs een meer ( Tiberias) komen en alles opdrinken, de tweede groep zal er voorbij gaan en zeggen vroeger was hier water, ze zullen hun pijlen naar de hemel sturen, deze zullen terugkomen op de aarde met iets wat op bloed lijkt, hierop zullen ze zeggen: wij hebben alle mensen op aarde en de mensen van de hemel overmeesterd. Hazrat Iesa zal bidden en ALLAH zal een soort worm in hun nekken sturen daar zullen ze door gedood worden. Hazrat Iesa en zijn metgezellen zullen naar beneden komen de lichaam van Gog en Magog zullen vreselijk stinken, hazrat Iesa zal opnieuw bidden, ALLAH zal vogels sturen die de lichamen zullen grijpen en hen neergooien waar ALLAH wil. ALLAH zal regen sturen, de hele aarde zal gereinigd worden als een spiegel.
Later zal ALLAH een vriendelijke wind sturen die de ziel van elke moslim zal nemen. Alleen de ongelovigen zullen achterblijven die zullen als ezels overspel plegen en terugkeren naar het aanbidden van beelden enz. 40 jaar lang zullen er geen kinderen geboren worden, dus er zal niemand jonger dan 40 jaar zijn, hazrat Iesrafiel (een engel) zal op de bazuin (soer) blazen iedereen zal sterven, de hemelen de aarde alles zal verdwijnen. Alleen ALLAH zal overblijven
Als ALLAH het wil zal hij hazrat Iesrafiel en de bazuin opnieuw opwekken .Hazrat Iesrafiel zal het bevel krijgen om weer op de bazuin te blazen iedereen zal weer levend worden als eerste Hazrat MOHAMMED MOESTAFA (ALLAH' S zegen en vrede zij met hem ).
daarna zal iedereen worden samengebracht.
mijn vraag; is dit gecopieerde stuk waarheidsgetrouw? .
almomina
08-10-2002, 20:32
salaam broeder,
maar waar heb je dit vandaan is dit wat je gisteren de hele tijd opnieuw moest typen..
zo ja waar heb je dit vandaan, dat wil ik wel eens weten
Salaam oe aleikoem,
Ik laat de eer over aan abu hafs en uitgeblust, want zoals ik het lees en vergelijk met hadieths, is er veel bij verzonnen en is 80% correct zoals de overleveringen aangeven. Alleen het is mooier gemaakt, bijvoorbeeld met die wormen en zo.
En op het moment dat dajjal is geweest en Isa(h.s.w.) neerdaalt dan zal Isa(h.s.a.) het fajr gebed leiden en vervolgens de dajjal doden.
Deze kennis is alleen bij Allah.
Ik denk niet dat het belangrijk is om te gaan kijken of alles wel correct is, ik denk dat het belangrijker is dat wij met zijn allen beter kunnnen kijjken hoe we het best en snelst kunnen terugkeren naar de ware religie. Dit zal dan insha Allah voor ons de aanleiding zijn om te gaan vertrekken naar Mekka en Medina en dan zal het ons of onze kinderen, insha Allah beschermen tegen de Dajjal. De standvastigen zullen niet bang zijn voor de Dajjal, die vertrouwen op Allah en hebben alleen voor Hem angst en vrees.
Salaam oe aleikoem.
P.S. ik verwijs je daarnaast ook graag door naar het boek De tekenen voor de Dag des oordeels van ibn Kathir.
Shakira85
10-10-2002, 19:06
Neenee!!!dit klopt helemaal niet.Ik zou zeggen;je moet altijd verschillende bronnen nakijken voor je zomaar iets neerschrijft!Niet alles is betrouwbaar he!
xxxx
achmad, wat ik zelf denk, is het volgende:
Ken jij die kettingbrief nog van die imam of zo uit medinah, die het een en ander zat te vertellen, en als je dat ding doorstuurde aan zoveel personen dan werd je ze3ma gelukkig, deed je dat niet dan zou er iets ergs met je gebeuren. In dat verhaal hebben ze ook bepaalde waarheden erin verwerkt en de rest erbij verzonnen om een spannend tintje aan te geven en zo geld dat ook met die interview met de saitan, ook zo iets, als je het leest dan denk je van he dit klopt wel, maar achteraf blijkt het niet van een betrouwbare bron gekomen te zijn. Naast dit zijn er nog wel meer van die gekke dingen.
Zoals ik al eerder zei, ze hebben een aantal tekenen voor de dag des oordeels gebruikt, een mooi en spannend verhaal erom heen gebouwd, een angstig tintje aan gegeven. Wat het doel van die personen is, ik heb geen idee. Maar keer terug naar de kitab en soenah, dat is voor jou de garantie om te weten of iets wel of niet waar is.
Uitgeblust
11-10-2002, 21:45
As Salaam Aleikoem Wr Wb Wm
Ik heb zelden zo een leuk horror verhaal gelezen, waar halen de mensen het vandaan???
Nergens wordt het onderbouwd door enig Hadith, Soera of uitspraken van onze Profeet (SAW)
Als je de Koran leest wordt er gesproken over "het oprollen zoals een dichter zijn boeken oprolde"
De Hel wordt bewaakt door Engelen en daar verdwijnen de ongelovige.
Ik heb nooit gelezen over dit soort onzin en zou het ook niet serieus kunnen nemen. De Heilige Koran spreekt anders, dat wij niet weten wat ons te wachten staat als we ongelovig zullen zijn.
Hier wordt een volledig verslag gedaan van iets dat ook mij niet bekend is, zijn het voor mij woorden van de mensen, NIET het Goddelijke woord van ALLAH.
Allah waarschuwt voor mensen, hun geschriften, kijk naar de Joden die een boek kregen en er fabels van maakte :(
Wa Aleikoem as Salaam
Uitgeblust
11-10-2002, 23:18
Origineel gepost door OMar_EN_OMar
ok ik heb het opgezocht!!
ten eerste alles zit door elkaar!,maar sommige dingen heb ik ook in andere boeken teruggevonden onder meer dat van de wormen
gog en magog
zijn twee stammen mensen zullen verschijnen tijdens de periode van jezus ,de zoon van maryam ,na dajjal. allah zal hen allen op een nacht doden ,als antwoord op de smeekbede van jzeus,
aboe hoeraira overleverde,dat de profeet (vzmh) gezegd heeft"iedere dag zullen gog en magog proberen om een weg door de barriere heen te graven .als zij het zonlicht daar door beginnen te zien dan zal hun leider van hen zeggen ; "ga terug jullie kunnen morgen verder graven ,en als zij terugkomen is de barriere sterker als ervoor,dit zal zo doorgaan tot hun tijd gekomen is en allah hen door zal willen sturen .zij zullen graven tot zij het zonlicht zien ,en hun leider zal zeggen " ga terug jullie kunnen morgen verder graven inshallah,in dit geval maakte hij een uitzondering door insha allah te zeggen ,hij laat de zaak dus aan de wil vanb allah over ,zij zullen de volgende dag terug keren , en het net zo vinden als ze achter hebben gelaten .zij zullen naar buiten komen en tegenover de mensen komen te staan ,zij zullen al het water drinken en de mensen zullen zichzelf in hun forten verschansen . gog en magog zullen hun pijlen naar de hemel sturen en dezen zullen op de aarde terugvallen met iets wat op bloed lijkt, gog en magog zullen zeggen "wij hebben alle mensen op de aarde verslagen en de mensen van de hemel overmeesterd,dan zal allah een "soort" wormen in hun nekken sturen en zij zullen erdoor gedood worden .." bij hem in wiens hand de ziel van mohammed is,de beesten van de aarde zullen vet worden.(102)
102 tirmidhi,abwab al tafsir;soerat al-kahf (hadith5160),8/597-599)
ibn majah,kitab al fitan (hadith 4080) ,2/1364.
ahmad,musnad 2/510,511
bovenstaand verhaal komt uit het boek"de tekenen voor de dag des oordeels" Ibn kathir
gog en magog zijn twee groepen turken die van yafith (japeth) ,de vader der turken afstammen ,één van de zonen van noach
dan heb ik er een ander hadith boek bijgenomen en daar vondt ik volgende hadith over turken
van aboe hoeraira: de profeet heeft gezegd; de jongste dag zal niet aanbreken voordat jullie tegen de turken hebben gestreden : mannen met kleine ogen , rode gezichten en platte neuzen , hun gezichten zien eruit als schilden van opelkaar genaaid leer. de jongste dag zal niet aanbreken voordat jullie hebben gestreden tegen mensen wier schoenen van haar zijn
(jaadjoedj en maadjoedj) gog en magog zijn twee volkeren uit het noord oosten van de oude wereld die aan het einde der tijden zullen uitgaan om de wereld te verwoesten .
ik zoek ook nog de ander dingen verder op
As Salaam Aleikoem Omar
Ik heb het boek ook "de tekenen voor de dag des oordeels" Ibn kathir
Heb vluchtig even wat dingen nagekeken en moet je gelijk geven.
De stukken die Achmad toonde zijn dwars door elkaar gegooit en tot verhaaltje gemaakt. Dit soort dingen irriteerd me mateloos :kwaad:
Waarom: Zo is het ook met de woorden van voor de openbaring van de Koran gegaan. Worden er vehaaltjes van gemaakt met allerlei zaken dwars door elkaar, die dan weer elk een eigen leven gaan leiden wat vervuiling van ons geloof tot gevolg zal hebben.
We moeten ons duidelijk houden aan de Soera's Hadiths De Koran en dit soort dingen zien te verwijden. Voor mij komt het neer of je gewoon de pagina's van de Koran ook dan zomaar door elkaar kunt gooien. Elk deel dat ons is overgeleverd dient in zijn oorspronkelijke staat te blijven en niet zoals in bovenstaande is gebeurt. :(
Wa Aleikoem as Salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.