Bekijk originele versie : De omstreden Veiligheids muur in Israel.
Sellatin
02-02-2004, 12:52
De omstreden Veiligheids muur in Israel. (Bericht #)
Dag mensen.
Zoals vele van jullie misschien weten wordt er op dit moment in Israel gebouwd aan een zogeheten veiligdheids muur aan de grens met Israel en de Palestijnse gebieden. Israel denkt met deze muur Palestijnse tereuracties in Israel te kunnen voorkomen. Maar de Palestijen zijn vel tegen de komst van deze veiligheids muur omdat de muur niet precies op de grens wordt gebouwd, maar ver binnen in het Palestijns gebied. De Palestijnen beschouwen dit als (nog meer) landroof. En een andere reden is dat veel palestijen in Israel werkzaam zijn, en dus mogelijk hun baan zullen verliezen.
De komst van deze muur is ook een groot obstakel in het vrede"s overleg tussen Israel en de Palestijen. Palestijnse groeperingen dreigen al met meer tereur acties als de bouw van deze muur niet onmiddelijk gestaakt wordt. Ook de Palestijnse regering laat weten niet blij te zijn met de komst van deze omstreden muur. De palestijnse Premier Qurei liet al eeder weten voorlopig geen vrede"s besprekingen te willen houden zolang de bouw van deze muur niet gestaakt wordt.
Maar is Israel nou wel in zijn recht om deze muur op te zetten.
En moeten de palestijnse Autoriteiten niet beter hun best doen om het geweld tegen Israelische burgers te stoppen, omdat met tereur acties de reden van de komst van deze muur alleen maar versterkt worden.
(p.s Reacties natuurlijk graag, maar AUB geen radicale opmerkingen of anti Islamitische of Joodse leuzen plaatsen. Anders niet reageren.)
SabroenDjamiel
02-02-2004, 14:12
Als de Palestijnse autoriteiten oproepen om het geweld tegen de Israeli's te stoppen, wat zal dit dan de Palestijnse mensen opleveren?....Niks toch?....De ellende en gruwelheden van de bezetting zullen door blijven gaan....Doordat ze zo'n muur gaan bouwen zal de haat alleen maar toenemen en uiteraard het geweld ook, want door zo'n muur te bouwen stop je echt niet het geweld tegen de Israeli's....Van mijn part mogen de helden van Palestina doorgaan met hun strijd tegen 't legale terrorisme van Israel gesteund door de Amerikanen....Ik heb diep respect voor deze kanjers die hun leven opgeven voor de vrijheid van hun achtergebleven broeders en zusters!....
Danielle2
02-02-2004, 17:51
Sellatin, respect voor de manier waarop jij een discussie opent! Je stelt een thema aan de kaak, en vraagt anderen naar hun menig. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. De meesten gaan graag meteen hysterisch lopen schelden.
Wat vind ik van die muur? Ik vind het een zeer slecht plan. Dat Israel een muur plaatst tussen hen en de palestijnen is op zich niet zo'n slecht idee, het wordt tijd dat die twee volken eens van elkaar afraken maar het zou moeten gebeuren onder de volgende voorwaarden:
1. de muur mag geen centimeter vallen op palestijns grondgebied, laat staan hele dorpen halveren en nederzettingen meepikken.
2. na het neerzetten van zo'n muur moet ook onmiddellijk een palestijnse staat worden opgericht. Kolonisten eruit, onafhankelijkheid voor de palestijnen binnen de grenzen van '67.
Zolang dit niet gebeurt, is de muur het zoveelste slechte plan van Israel, dat het geweld alleen maar verder in de hand werkt.
En Nawera, jouw onwetendheid en rechtlijnigheid stoort enorm. Als je denkt dat het staken van palestijnse aanslagen niets zou opleveren heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt. Als de aanslagen zouden stoppen zouden israelis niet meer op Sharon stemmen, net als vier jaar gelden en tien jaar geleden. Als Sharon weg is, krijgt het vredesproces een nieuwe kans. Maar ik heb de Israelis massaal naar rechts zien opschuiven de laatste jaren, omdat er iets teveel bussen de lucht invlogen. Maar jij hebt geen benul van hoe Israelis denken, en het boeit je ook niet.
SabroenDjamiel
02-02-2004, 18:28
Origineel gepost door Danielle2
En Nawera, jouw onwetendheid en rechtlijnigheid stoort enorm. Als je denkt dat het staken van palestijnse aanslagen niets zou opleveren heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt. Als de aanslagen zouden stoppen zouden israelis niet meer op Sharon stemmen, net als vier jaar gelden en tien jaar geleden. Als Sharon weg is, krijgt het vredesproces een nieuwe kans. Maar ik heb de Israelis massaal naar rechts zien opschuiven de laatste jaren, omdat er iets teveel bussen de lucht invlogen. Maar jij hebt geen benul van hoe Israelis denken, en het boeit je ook niet.
Jongedame jij hoeft mij niet te vertellen wat er gaande is in de bezette gebieden!....Ik zie het dagelijks met mn eigen ogen en je hoeft de Israeli's niet te verdedigen, want het zijn vuile ratten....En ook al wordt er niet op Sharon gestemd, so what?....Wat kopen de Palestijnen daarvoor?....Nou geen vrede en land in ieder geval....Dat "vredegedoe" is een zoethoudertje en ondertussen vermoorden ze dagelijks zomaar onschuldige mensen.....Israeli's willen geen vrede, maar oorlog en die zullen ze ook krijgen de beesten....
IFRIQUIA
02-02-2004, 22:52
mooi idee een muur dan kan er op rekenen dat de aanslagen niet stoppen en dr khan kijkt ook tv ....
IFRIQUIA
02-02-2004, 22:54
danielle 2 Isreal heeft geen bestaansrecht gestolen land die door onderdrukking wordt getracht om het levend te houden voor hoelang ? Nou ? veel succes met je beloofde land .
IFRIQUIA
02-02-2004, 22:57
wat ik wel grappig vindt dat Joden de tactieken van de duitsers gebruiken een muur ,razzias ,kampen ,weg blokkades zuiveren van bloed land voor de joden . grappig
Danielle2
03-02-2004, 13:18
Origineel gepost door Nawera
Jongedame jij hoeft mij niet te vertellen wat er gaande is in de bezette gebieden!....Ik zie het dagelijks met mn eigen ogen en je hoeft de Israeli's niet te verdedigen, want het zijn vuile ratten....En ook al wordt er niet op Sharon gestemd, so what?....Wat kopen de Palestijnen daarvoor?....Nou geen vrede en land in ieder geval....Dat "vredegedoe" is een zoethoudertje en ondertussen vermoorden ze dagelijks zomaar onschuldige mensen.....Israeli's willen geen vrede, maar oorlog en die zullen ze ook krijgen de beesten....
Je ziet het dagelijks met je eigen ogen?? Leuk, ik wist niet dat je ook in palestijns gebied woont. Daar moeten we eens even ervaringen over uitwisselen, misschien kennen we wel dezelfde palestijnen.
Jij hoeft MIJ niet te vertellen wat daar gebeurt, onwetend wicht. Ik ben je nou echt zat. Met je grote mond en je haatdragende teksten. Zo rechtlijnig, zo eenzijdig. Als er niet op Sharon wordt gestemd, dan wordt er op links gestemd. Zoals op Rabin of Barak in de laatste tien jaar. En aangezien die een heel andere politiek aanhangen maakt dat wel degelijk een groot verschil voor de palestijnen. Weet je nog dat er in de zeven jaar na Oslo al die jaren geen israelische soldaat in de palestijnse steden is geweest, en dat er zo goed als geen doden zijn gevallen? En dan nog beweren dat het niet uitmaakt wie de israelis kiezen...ik kan er gewoon niet bij, bij zoveel domheid.
Maar goed, als jij graag een grote vijand hebt om alle schuld aan te geven omdat je anders het leven niet snapt...goed hoor. Dream on.
appie666
03-02-2004, 14:14
Je ziet het dagelijks met je eigen ogen?? Leuk, ik wist niet dat je ook in palestijns gebied woont. Daar moeten we eens even ervaringen over uitwisselen, misschien kennen we wel dezelfde palestijnen.
Jij hoeft MIJ niet te vertellen wat daar gebeurt, onwetend wicht. Ik ben je nou echt zat. Met je grote mond en je haatdragende teksten. Zo rechtlijnig, zo eenzijdig. Als er niet op Sharon wordt gestemd, dan wordt er op links gestemd. Zoals op Rabin of Barak in de laatste tien jaar. En aangezien die een heel andere politiek aanhangen maakt dat wel degelijk een groot verschil voor de palestijnen. Weet je nog dat er in de zeven jaar na Oslo al die jaren geen israelische soldaat in de palestijnse steden is geweest, en dat er zo goed als geen doden zijn gevallen? En dan nog beweren dat het niet uitmaakt wie de israelis kiezen...ik kan er gewoon niet bij, bij zoveel domheid.
Maar goed, als jij graag een grote vijand hebt om alle schuld aan te geven omdat je anders het leven niet snapt...goed hoor. Dream on.
In dit geval moet je ook eenzijdig zijn, er is maar een vijand, en dat zijn die vuile vieze zionisten die zich illigaal op het oorspronkelijk land van de Palestijnen vestigen, laten we dat niet vergeten, of kom je me nou vertellen dat ik medelijden met Zionisten moet hebben?
Danielle2
03-02-2004, 15:45
Origineel gepost door appie666
In dit geval moet je ook eenzijdig zijn, er is maar een vijand, en dat zijn die vuile vieze zionisten die zich illigaal op het oorspronkelijk land van de Palestijnen vestigen, laten we dat niet vergeten, of kom je me nou vertellen dat ik medelijden met Zionisten moet hebben?
Blablabla simpel schepsel. Als je een verstand had zou je zien dat het niet zo simpel ligt als jij denkt. Als je een hart had zou je inderdaad medelijden hebben met onschuldige slachtoffers. Zo te zien ben jij in het bezit van geen van beiden.
SabroenDjamiel
03-02-2004, 18:01
Barak, Rabin, Netanyahu, Sharon etc, allemaal 1 pot nat....Alleen is de 1 extremer als de ander....Israel heeft geen bestaansrecht, aangezien ze andermans land bezetten....Iedere Israelier die omgebracht wordt is een overwinning....Omdat de bezetter uitgeschakeld moet worden koste wat kost!.....Je kunt mij dom vinden, maar ik vind jou nog dommer :) .....
p.s. Ga jij altijd lopen schelden tijdens een discussie als jij je standpunt verdedigt?....Dus je bent me zat?.....Hmmm dan zet je me toch op negeer, simpel als wat toch?....Heb je ook geen last van mn postings.....Maar blijkbaar sta je niet open voor andersmans standpunt/mening en valt er met jou geen gezonde discussie aan te gaan, dus bij deze discussie met jou gesloten....
Danielle2
04-02-2004, 12:40
Nawera salaam,
nee ik ga niet meteen zitten schelden als ik het niet met iemand eens ben. Alleen tegen jou...weet je, jij haalt me op de een of andere manier het bloed onder de nagels vandaan. Omdat jij me precies doet denken aan...de meest rechtse israelis die ik heb ontmoet in Israel. Die 100% zeker weten dat zij gelijk hebben, dat de palestijnen allemaal beesten zijn en dat Sharon nog wel wat harder zou mogen optreden. Jij zegt precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. Ik word treurig als jij dat soort dingen zegt, ook als je zegt dat het niet uitmaakt wie er aan de macht is. Geloof me, ik heb Israel in een paar jaar tijd zien veranderen in een radicaal rechts land. Dat was niet altijd zo. Mensen die vijf jaar geleden op Meretz stemden, een superlinkse partij, stemmen nu op Sharon. Tegelijkertijd heb ik Palestina zien veranderen in een verbitterd, wraakzuchtig land. Vijf jaar gelden was dat niet zo. Vijf jaar geleden steunde 70% van de Israelis een palestijnse staat en 80% van de Palestijnen erkende Israel. Dit zijn feitelijke cijfers meisje, israelische en palestijnse.
Ik heb vrienden aan beide kanten, ik wil vrede voor beide kanten. Jij denkt dat ik alleen Israel verdedig, maar dat komt omdat ik nogal sterk reageer op jouw eenzijdigheid. Er is niks mis mee om solidair te zijn met je broeders, om meer begrip te hebben voor de Palestijnen. Ook ik stel uiteindelijk Israel verantwoordelijk voor deze uitzichtloze ellende. Maar nadat ik me zes jaar lang verdiept heb in het conflict, Arabisch en Hebreeuws heb geleerd, met honderden Palestijnen en Israelis heb gepraat en drie jaar heb doorgebracht in Israel en Palestina, kom ik nog steeds bijna elke dag nieuwe dingen te weten over dit enorm ingewikkelde conflict. Er zijn zoveel partijen bij betrokken, er zijn zo enorm veel factoren die meespelen. Als ik jou hoor praten hoor ik de kolonisten in de bezette gebieden praten, of de Hamasleiders. Juist diegenen die het gewone volk hun hoop hebben ontnomen. Daarom kan ik er niet tegen, omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe mensen hetzelfde gingen denken als jij. En we weten hoe de situatie vandaag de dag is.
Nou ja. Laten we inderdaad maar niet meer op elkaar ingaan. Even goede vrienden. Allah jesallimik
Sellatin
04-02-2004, 12:51
mensen. nogmaals. deze discussie is niet bedoeld om hatelijke teksten jegens elkaar te maken. ik weet dat dit een gevoelige kwestie is, maar dat is nog geen rede om elkaar te kleineren.
hafiberber
05-02-2004, 15:45
adolf hitler zal trots zijn op de joden dat zijn nazi praktijken worden voortgezet door israel.hij zal ze zeker een of andere onderscheiding hebben gegeven als hij leefde.gatver wat hypocriet zijn die joden,eerst huilen dat ze zijn afgemaakt en vervolgd en dan zelf de beest uithangen met de ergste dramatische bezetting ooit in de geschiedenis.echt walgelijk ik weet nu niet wat ik van de holocaust moet gelov4en eerlijk gezegd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.