Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Opbouw vakantieuren!!!

m0cr0_007
10-09-2008, 19:29

Stel je hebt een 8-uurs contract, je werkt een bepaalde periode structureel veel meer(24 uur) per week. Die extra uren worden uitbetaald, maar bouw je dan ook vakantieuren op over die extra uren? Het bedrijf zegt van niet, maar ik zou denken dat dat dan wel gebeurd. Zoals je over je standaard uren ook een percentage vaststaat voor vakantieuren. Of zie ik het verkeerd? Help me out :D

m0cr0_007
10-09-2008, 19:59
Dus als je veel werkt, is het eigenlijk verstandiger om een 16 uurs contract te hebben want dan heb je in ieder geval meer vakantie uren.

Jongenman83
10-09-2008, 20:14
Stel je hebt een 8-uurs contract, je werkt een bepaalde periode structureel veel meer(24 uur) per week. Die extra uren worden uitbetaald, maar bouw je dan ook vakantieuren op over die extra uren? Het bedrijf zegt van niet, maar ik zou denken dat dat dan wel gebeurd. Zoals je over je standaard uren ook een percentage vaststaat voor vakantieuren. Of zie ik het verkeerd? Help me out :D Doorgaands is het 0,08(8%) x aantal uren (volgens je contract) = aantal vakantie uren. Bij overuren is het anders, dan is het puur afhankelijk van de cao waar je dienst van uitmaakt. Dus kijk maar welke cao je bij staat aagneschreven dan heb je zo het antwoord.

m0cr0_007
10-09-2008, 21:47
ik weet niet,,,, maar je werkt partime toch wat moet je dan met vakantie dagen.. beter laten uitbetalen..... Nou als je lange tijd vakantie wil? :hihi:, met een maand vakantie in het jaar schiet het niet op. Dan kan je niet langer weg door die 8 uur in de week. :moe:

m0cr0_007
10-09-2008, 21:48

Doorgaands is het 0,08(8%) x aantal uren (volgens je contract) = aantal vakantie uren. Bij overuren is het anders, dan is het puur afhankelijk van de cao waar je dienst van uitmaakt. Dus kijk maar welke cao je bij staat aagneschreven dan heb je zo het antwoord. Is wel gaar eigenlijk dat het alleen over je contractuele uren gaat. En niet over het aantal uren wat je in totaal werkt. CAO in kijken inderdaad :D