Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Joden in Marokko zijn heel belangerijk

LZN
01-02-2004, 19:34

Ik heb gehoord dat de joden in marokko een heel belangerijk zijn en ook machtig zijn. Er zit zelfs heb ik gehoord een aantal joden in de regering enzo. Joden zijn altijd rijk en zorgen voor grote werkgelegenheid en worden goed beschermt door de overheid is me vertelt. < Weet iemand hier meer van..

a3ir
01-02-2004, 20:10
wat je zecht is waar.barak ex preziedent van israel was n marokkaanse jood. ehud barak is in marokko geboren en opgegroeid .en nog een hele was lijst met dat soort mensen.

achmed43
01-02-2004, 20:33
Een intervieuw met een paar joden in marokko http://www.eo.nl/portals/programs/audio.smi.jsp?audio=4844256&portal=4177509&program=4609517&episode=4614056 Radio: Hoe is het voor joden om in een islamitisch land te wonen? Sietske de Boer ging voor de EO op onderzoek uit in de Marokkaanse hoofdstad Rabat.

IFRIQUIA
01-02-2004, 22:59
wolfowitz het is altijd de ander arme joden iedereen haat ze hoe zou dat nou komen ?

IFRIQUIA
01-02-2004, 23:00

marokko respecteert elk mens wat je van ISRAEL niet kan zeggen !!

Ole_Guapa
02-02-2004, 00:52
Origineel gepost door Sehraoui Ik heb gehoord dat de joden in marokko een heel belangerijk zijn en ook machtig zijn. Er zit zelfs heb ik gehoord een aantal joden in de regering enzo. Joden zijn altijd rijk en zorgen voor grote werkgelegenheid en worden goed beschermt door de overheid is me vertelt. < Weet iemand hier meer van. Ik weet er niet alles van. Maar het zat ongeveer zo: de joden hebben eeuwenlang een aparte positie ingenomen in de samenleving. Zij werden niet als exact "gelijk" gezien, maar hadden een soort "status aparte". Dit tot ieders tevredenheid. Zij hadden in Marokko over het algemeen een goed bestaan. (beter dan op heel veel plaatsen in Europa). Een van de oorzaken van die goede betrekkingen was het feit dat ze lotgenoten waren omdat ze omstreeks 1492 definitief uit Al Andaluz (Spanje) werden verdreven. Dit klinkt raar, maar een gemeenschappelijke vijand schept een band. Ook na de stichting van de staat Israël hadden joden het in Marokko niet moeilijk. Maar na de 6-daagse oorlog, en meer recent: na de intifada's keerde het tij en werd het voor veel joodse gemeenschappen onleefbaar. Heel veel vertrokken er noodgedwongen naar Israël. Je kunt in Marokko veel verlaten joodse dorpen vinden. Dorpen die daar eeuwenlang hebben bestaan. Er zijn nog steeds joden in Marokko, maar lang niet meer zoveel.

a3ir
02-02-2004, 10:16
wolf, je bedoelt 30.000 joden of zelfs meer. was onlangs op maroc tv.ehud barak is wel degelijk in maroc geboren.

isakendisa
02-02-2004, 10:19
hoi het is ramadan moet jij niet doen okee dan doei groetjes salima

a3ir
02-02-2004, 10:25
isakandisa ,?????????????????

L3amrani
02-02-2004, 10:35
Fes en Meknes waren een broeinest van joden.

roebla
02-02-2004, 11:48
Origineel gepost door wolfowitz Er wonen nu nog ongeveer drieduizend joden in Marokko. De meeste zijn oud, en kunnen en willen niet meer verkassen. In de klimax van de palestijnse/ israelische oorlog zijn veel joden wegens getreiter door marokkanen uiteindelijk toch naar Israel of elders vertrokken.( oa na de inval van de israeliers in Benin in 2002) uhu zonder bewijs wat roepen Ik kan je bewijs leveren dat er zionisten bomaanslagen pleegden op joden in Arabische landen Zodat men alsnog ging verhuizen naar Israel Wanna see ?