Bekijk originele versie : **terugkeren**
a salaam ouralaikoum waragmatoullah wa barakatou,
ik vroeg me af hou zouden jullie het vinden om terug te emigreren naar marokko??
wat als je ouders zeggen we gaan terug>> wat zal jullie reactie dan daarop zijn???
xxx nehla.
camiliaa
01-02-2004, 19:24
ben hier geboren en getogen>>>dit is mijn land, ik weet dat ik in Marokko niet kan leven (totaal andere mentaliteit)
ik wil er niet de rest van mijn leven wonen, misschien bepaalde periodes
en wil er begraven worden
als mijn ouders terug willen, sta ik vierkant achter hun keus
Mister_Ferrari
01-02-2004, 20:35
Als het echt moet wel ja maar ik zie op dit moment totaal geen heil in dat land. Het is en blijft natuurlijk het land waar the roots liggen maar Marokko is met de tijd veelste veel veranderd in negatieve zin. Marokko is haar charme kwijtgeraakt op één of andere manier, ik merk het ieder jaar. In Marokko kun je alleen overleven wanneer je je gedraagt als een sluwe vos die geen hart kent. De kloof tussen rijk en arm is immens groot, de één woont in een villa met stuk of 5 werkers en de ander woont in een krot met 9 kinderen. Politieagenten, gendarmerie zijn er niet om de veiligheid van de burgers te waarborgen maar zijn juist zelf een gevaar. De bureaucratie (als ik het zo mag noemen) is één groot corrupt zooitje, je kan iets geregeld krijgen wanneer je met geld over tafel komt en anders niet of moeilijk. En wat helemaal belangrijk is, de status die jij, je familie en vrienden genieten. Als je dat hebt dan kun je free like a bird leven in Marokko. Achja, het reilen en zeilen in Marokko is voor vele bekend, als Marokko top was dan zouden we niet in NL wonen, toch?.
Lady_moi
03-02-2004, 21:10
Ik Hou Het Al Nie Uit Als Ik Voor Een Maand Op Vakantie Ben In Mn Land :eek:
Ik Was Echt Gewoon Doodziek Geworden Daar :( Zonnesteek, Stress,.. :jammer:
Laat Staan Daar Te Gaan Wonen!! :melig: Ik Zou Gewoon Zot Worden Echt Gewoon Flippen!! :stoned: :maf: :stoned:
Ik Blijf Liever In Belgie Oost Westje Huisje Best.. :hoera:
Ik Ben Misschien Geen Belg :belgie: Ma Waar Mn Huisje Staat Daar Voel Ik Me Het Best :zwaai:
maghrebgirl20
03-02-2004, 23:05
nee, ik zou het echt niet volhouden.
wel voor een half jaar of zo, maar niet voor altijd, misschien als ik bejaard ben of zo :D
ChOcOtOfFfF
03-02-2004, 23:25
ik zou graag terugwillen Insha Allah :zwaai:
ChOcOtOfFfF
03-02-2004, 23:26
ookal scheld magrebgirl20 mij dan voor bejaard uit :auw:
ChOcOtOfFfF
03-02-2004, 23:45
Insha Allah zina ;)
Je hebt natuurlijk voor- en nadelen aan marokko maar ondanks alles wil ik echt graag daarheen. Mijn verloofde ook dus Insha Allah zit ik over een aantal jaren daar
kom maar es thee drinken als je in Tanger woont :zwaai:
Nou mij niet gezien!!!!! Ik ben naar marokko geweest deze zomervakantie met de hele familie. Ik was in mijn bled na 3 jaar. En ik heb de grootste fout gemaakt om daarnaartoe te gaan. De mensen daar hebben een rot mentaliteit en kan met niemand daar opschieten. Het enigste lichtpuntje in mijn hele zomervakantie was mijn lieve neefje van 20 jaar. Als ik down was zorgde hij er weer altijd voor dat ik vrolijk werd. Dus mij niet gezien. Marokko blijft mijn bled en blijf ervan houden totdat mijn tijd is gekomen maar terugkeren al geven ze mij miljoenen!!!! Ik ga terug in mijn grafkist!
ChOcOtOfFfF
04-02-2004, 13:47
Origineel gepost door afraha
Nou mij niet gezien!!!!! Ik ben naar marokko geweest deze zomervakantie met de hele familie. Ik was in mijn bled na 3 jaar. En ik heb de grootste fout gemaakt om daarnaartoe te gaan. De mensen daar hebben een rot mentaliteit en kan met niemand daar opschieten. Het enigste lichtpuntje in mijn hele zomervakantie was mijn lieve neefje van 20 jaar. Als ik down was zorgde hij er weer altijd voor dat ik vrolijk werd. Dus mij niet gezien. Marokko blijft mijn bled en blijf ervan houden totdat mijn tijd is gekomen maar terugkeren al geven ze mij miljoenen!!!! Ik ga terug in mijn grafkist!
mag ik vragen waarom je dan wel evt daar begraven wilt worden terwijl je hier wil blijven wonen? In Nederland heb je toch ook Islamitische begraafplaatsen?
(was hier gewoon ff nieuwsgierig naar) Sou :zwaai:
maghrebgirl20
05-02-2004, 09:56
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
ookal scheld magrebgirl20 mij dan voor bejaard uit :auw:
:o jij mag hier helemaal niet weg.............. wil je "kill them all" soms verlaten?
dan doe ik inderdaad dit :auw:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.