Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamieten zouden Nieuwe Testament, Thora,blik in het hiernamaals moeten lezen?

Pagina's : [1] 2 3 4

HeyoanQT
01-02-2004, 04:28

Ik heb ze alle vier gelezen, en ik vond ze een geweldige aanvulling op mijn geloof in Allah, verbazing vaak hangt men maar 1 boek per geloof aan net zoals men vroeger maar 1 radio zender aanhield, Wie vind hier dat voor de volledigheid je eigenlijk alle vier de boeken zou moeten lezen? Blik in het hiernamaals is een onbekend boek geschreven door Allah, die inzicht geeft op wat er met je gebeurt nadat je sterft. Men mist eigenlijk een hoop woorden van Allah en ik begrijp niet waarom men zich dit stukje bewustzijnsvorming zich zou moeten onthouden, dus vandaar deze poll Wat vind je, Lezen die zooi!! ,of anders...

House
01-02-2004, 05:39
Jij moslim..? Ach rot toch op man(shouf shouf habibi-style) Voor een doorsnee moslim die nog zijn religie moet bestuderen en vele zaken moet leren is het lezen in de bijbel beter te vermijden. Het lezen van de Bijbel en andere stukken van andere religies is voor geleerden toegestaan zodat zij de leugens van anders denkenden weerleggen en hun met wijsheid en goede bewoording uitnodigen om de waarheid van de islam te volgen. En Allah weet het beste. Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com

arabchrstn
01-02-2004, 06:12
De Waarheid versus De Leugen, wat is het toch weer verbzingwekkend makkelijk een etiketje op een geloof te plakken...

House
01-02-2004, 07:55
Origineel gepost door arabchrstn De Waarheid versus De Leugen, wat is het toch weer verbzingwekkend makkelijk een etiketje op een geloof te plakken... Een om de minuut veranderende bijbel of thora bevat inderdaad veel leugens.

a3ir
01-02-2004, 12:34

wolf,alles wat je daar boven hebt op gesomt hebben de europeanen aan arabieren te danken.

Tempelier
01-02-2004, 12:38
Ik ben het met Wolfowitz eens. De islam heeft sinds het jaar 1200 totaal niets voortgebracht, zeker vergeleken met Europa heeft de arabische cultuur niet voortgebracht op het gebied van wetenschap, kunst, literatuur enz. De dingen wat een beschaving groot maakt. Daarnaast is het de islam niet gelukt om de arabische cultuur minder primitief te maken. Wat er ook in de koran staat de stammencultuur, eerwraak, vrouwenonderdrukking, corruptie machtsmisbruik enz gaan gewoon door. En dat noemt zich dan vrome moslim. Europa is islamitischer dan de Arabische wereld. Hier stellen begrippen als rechtvaardigheid en gelijkheid nog iets voor. Wat mij betreft lezen we alle heilige boeken, en pleur de Bagvat Gita er ook maar bij.

Tempelier
01-02-2004, 12:53
En Wij hebben de Schrift tot u nedergezonden met het wezenlijke tot bevestiging van de Schrift die daarvoor was en om erover te waken...(Qor'aan 5:48 ) Allah er is geen god dan Hij de Levende de Zelfstandig. Hij heeft op u nedergezonden de Schrift met het wezenlijke bevestigend wat daarvoor was. Hij heeft nedergezonden de Tawrah en de Ingil (Torah en Bijbel) tevoren tot een rechte leiding voor de mensen en Hij heeft nedergezonden de Onderscheiding. Zij die ongelovig zijn aan de tekenen Gods voor hen is een hevige bestraffing. Allah is geweldig en een die tuchtigt. (Qor'aan 3:1-4)

riffii
01-02-2004, 15:26
TEmpelier ...iemand die zegt : Daarnaast is het de islam niet gelukt om de arabische cultuur minder primitief te maken. Wat er ook in de koran staat de stammencultuur, eerwraak, vrouwenonderdrukking, corruptie machtsmisbruik enz gaan gewoon door. En dat noemt zich dan vrome moslim. Europa is islamitischer dan de Arabische wereld. Hier stellen begrippen als rechtvaardigheid en gelijkheid nog iets voor. mag van mij de pleuris krijgen :) ....jij hebt helemaal geen kennis van de islam anders had je geweten dat je in de islam een vrouw als een koning ( in ) moet behandelen...hoe de fak kan je haar onderdrukke kneus.!!!! het is allemaal door je eigen faking cultuur als je je vrouw onderdrukt...heeft nix met islam te maken!! ISLAM IS DE MEEST PERFECTE RELIGIE DIE ER BESTAAT...EN ALLAH SWT HEEFT DAAR VOOR GEZORGD EN NIEMAND DIE ET KAN VERANDERE . ga jij maar gewoon lagerhuis kijke en achter alles een wetenschappelijke verklaring zoeken :rolleyes:

HeyoanQT
01-02-2004, 15:32
Origineel gepost door Tempelier Hij heeft op u nedergezonden de Schrift met het wezenlijke bevestigend wat daarvoor was. Hij heeft nedergezonden de Tawrah en de Ingil (Torah en Bijbel) tevoren tot een rechte leiding voor de mensen Ja daarmee draait House zichzelf wel een beetje de nek om , dan klopt die Koran ook niet. :rolleyes:

riffii
01-02-2004, 15:53
Origineel gepost door Dave202 heil heil die koran ist unsere furher wahahah grapjas...:D vooral spotten met koran...er is dan helemaal niemand die je kan helpen jonge ;) Allah swt zal iedereeen geven wat ie verdiend...en niemand zal aan zijn straf ontkomen...onthoud dat...en ga vooral lekker overal wetenschappelijke verklaringen achter zoeken en lekker eigen theorien verzinne...ik weet dat allah swt de alverhevene de meest barmhartige alles heeft gecreert..ik geloof ik mohammed vzmh zijn profeet en in alquran alkarim...ons leidraad van de moslims....wat jij doet of denkt ...i dont care :D

House
01-02-2004, 16:14
Origineel gepost door HeyoanQT Ja daarmee draait House zichzelf wel een beetje de nek om , dan klopt die Koran ook niet. :rolleyes: Nogmaals, de koran kent geen veranderingen, zoals dat bij de torah en bijbel wel het geval is. En hetgeen dat veranderd is, dat zijn dus de leugens.

riffii
01-02-2004, 16:24
Origineel gepost door House Nogmaals, de koran kent geen veranderingen, zoals dat bij de torah en bijbel wel het geval is. En hetgeen dat veranderd is, dat zijn dus de leugens. [COLOR=skyblue][COLOR=skyblue][COLOR=skyblue] Juistem...en voor die veranderingen moet je op je hoede zijn ...dus koran is the best en fak de rest :bril:

riffii
01-02-2004, 18:12
Origineel gepost door wolfowitz wat is er dan veranderd in de torah, en de Indjiel? okay bij de joden bestond het woord "onweerswolken" niet! Dat noemden ze "donderwolken". Logies dat de vertaler onweerswolken schreef! O ja, weer een bewijs dat de torah veranderd is, hahaha! Jullie zeuren altijd over "veranderde" boeken, maar met meer dan vertaal en korrektie foutjes kun je niet aankomen. Of is het zo, dat er in de torah en indjiel aan God getwijfeld wordt, en zeggen de schriften dat je mag stelen, liegen en bedriegen, of kwaad spreken zonder bewijs? ik dagge niet, dus , alweer is het zo, dat moslims zo bang zijn, dat er meer is dan de koran, dat ze al het andere maar ontkennen, of afdoen als vervalst, tja zo kennen we er nog wel een paar. terwijl er iemand zo wijs was, om de uitspraken in de Koran over de andere boeken te vermelden, maar nee hoor, het interesseert ze geen hol, ze geloven alleen roddelpraatjes!En dan nog aankomen met respekt voor ons geloof, respekt krijg je alleen als je het anderen eerst of in ieder geval betoont! Zegt zo'n druiloor ijskoud, zonder blikken of blozen, dat... ISLAM IS DE MEEST PERFEKTE RELIGIE DIE ER BESTAAT; 1 blik op de landen die deze leer aanhangen zegt ons genoeg. Wa is Pakistan toch een perfekt land, en wat beseffen marokkaanen toch weinig hoe perfekt het wel niet is; ga er gauw heen! :rolleyes: dat zegt een jood die als een parkinson patient staat bij een muur en beetje spastische bewegingn maken en hen verlanglijstje van sinterklaas in de muur dauwen :wat?!: Ik reageer niet meer eens op tjappies als jauw _I_

Peridot
01-02-2004, 19:20
Het is wel degelijk goed om kennis te nemen van alle religies. Als je alle religies kent en je kiest dan voor de islam, dan heb je echte keus gemaakt. Wat bijna altijd het geval is, is dat mensen geloven in wat hun ouders geloofden en niet verder kijken. Ik vind dat vooral een cultureel verschijnsel en niet een echte keuze voor een geloof.

Peridot
01-02-2004, 19:32

Origineel gepost door Iraqboy De Koran bevat al die geschriften al in zich. Dat lijkt me sterk. Ongetwijfeld zullen dingen terug komen. Maar dat alles binnen het Christendom, Hinduisme, Boedhisme en alle andere -ismen terug te vinden is binnen de Islam, daar heb ik sterke twijfels over.

Pagina's : [1] 2 3 4