Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verzet u massaal tegen het discriminerende verbod op de hoofddoek in frankrijk.

Pagina's : [1] 2 3 4

achmed43
31-01-2004, 20:57

Vrijheid, gelijkheid, broederschap Maar niet voor de moslims! Oproep aan alle burgers Bevrijdt de democratie Zondag 22 februarie in Amsterdam, verzamelen om 13:00 op de dam. 14:00 vertrek naar het franse consulaat. Verzet u massaal tegen het discriminerende verbod op de hoofddoek in frankrijk. :(

a3ir
31-01-2004, 20:58
zal er zijn.

Scottie
31-01-2004, 21:04
Nou, maar waarom dan? Mogen de Fransen nu ook niet meer democratisch besluiten hoe ze hun land de toekomst willen laten ingaan? Scottie.

ikrampje_87
31-01-2004, 21:30
Origineel gepost door Scottie Nou, maar waarom dan? Mogen de Fransen nu ook niet meer democratisch besluiten hoe ze hun land de toekomst willen laten ingaan? Scottie. Dat mag .. ze mogen zelf weten wat ze doen in hun eigen land... Het is een democratisch land.. dus mensen mogen er tegen demonstreren.. ook mensen die in andere landen en die er niet voor zijn kunnen demonstreren.. ze hebben het recht om dat doen.. Zelf vind ik het een belachelijk besluit van de Fransen.. waar is vrijheid van geloof gebleven.. iedereen mag toch zijn geloof hebben en het uitten?? Nou ik dit geval is daar niks van te merken.. en dat ook nog zeggen dat de kruis en het keppeltje verboden zijn.. ja joh dat is gewoon erbij opgenomen zodat de allochtonen niet kunnen zeggen 'waarom hun dan niet?' En het is dus een belachelijke besluit van hoe ze de toekomst in willen gaan...

redouan19
31-01-2004, 23:25

En gaan er ook moslims lokale initiatieven ontplooien? Nou, wie voegt werkelijk de woord bij de daad en gaat actief mensen mobiliseren voor die dag?

ikrampje_87
31-01-2004, 23:27
Ik denk en hoop dat er wel veel mensen die dag aanwezig zullen zijn.. maar zijn er ook een hoop die ook willen gaan maar die niet mogen... (bijv. van hun familie)

Peej
31-01-2004, 23:34
Get a fuc.king life... Wat heeft het nou in godsnaam voor zin om in Nederland te gaan protesteren tegen een Frans wetsbesluit. Wij zouden het toch ook niet pikken als de Fransen zich zouden bemoeien met onze democratische besluiten Stelletje idioten (zowel de demonstranten als de Fransen). De Fransen hebben zich nog nooit geen ene ruk aangetrokken van wat het buitenland over hen zei. Alsof dat nu ineens gaat veranderen omdat er 200 boze moslims de straat op gaan in Nederland. Over zinloos demonsteren gesproken.

Egyptian_Queen
31-01-2004, 23:43
I'll be there, laat ze zo door gaan en ik ga burka dragen. Kijk wat hun doen laat ze maar, want nu dragen telkens meer meisjes hoofddoek omdat ze dan juist het tegenovergestelde gaan doen. MUSLIMPRIDE WORLDWIDE En oh ja iedereen gaat het mailen die van demonstratie oke. PS ik ben Masriya, dit is niet mijn nickname.

sahira
31-01-2004, 23:54
Origineel gepost door redouan19 En gaan er ook moslims lokale initiatieven ontplooien? Nou, wie voegt werkelijk de woord bij de daad en gaat actief mensen mobiliseren voor die dag? Voor moslims die niet aanwezig kunnen zijn op die dag is het wel een uitkomst wat jij voorstelt. Op dezelfde tijd bij het gemeentehuis staan, om maar een gebouw op te noemen die bij iedereen bekend is..en zorgen dat de lokale pers erbij is, dan haal je er meer uit. Peej, het is meer uit solidariteit deze demonstratie, en om een signaal te geven aan de nederlandse maatschappij/politiek dat mochten ze denken aan een dergelijk verbod, er in nederland dit soort demonstraties te verwachten zijn. Niet zinloos, maar zinvol!

Scottie
31-01-2004, 23:54
Nou, als Mitterans iets zegt over ons beleid ten aanzien van wat onschuldig gras, dan steken we opnieuw de dijken door. Nu moeten we, dus ook jullie, doekjesfanaten, ons bemoeien met een Franse aangelegenheid? Onzin. Maar als jullie toch in Frankrijk zijn, neem dan gelijk gelijk de boot naar Marokko. Al draagt een vrouw vrijwillig een hoofddoekding, het blijft een onderdrukte min... Die doek die moet verplicht worden. Moslima? Doek op. Als je het verplicht is de lol er snel vanaf. Ach, die moslims, allemaal in de overgang. Scottie.

ikrampje_87
31-01-2004, 23:57
Scottie, ik heb 1 woord voor jou..... ---> zielig...

Peej
01-02-2004, 00:02
Origineel gepost door Egyptian_Queen I'll be there, laat ze zo door gaan en ik ga burka dragen. Kijk wat hun doen laat ze maar, want nu dragen telkens meer meisjes hoofddoek omdat ze dan juist het tegenovergestelde gaan doen. MUSLIMPRIDE WORLDWIDE En oh ja iedereen gaat het mailen die van demonstratie oke. PS ik ben Masriya, dit is niet mijn nickname. Een Burqa??? Is dat niet hét symbool van de onderdrukking van de vrouwen door de Taliban. Hoofddoeken vind ík allang geaccepteerd, en ik maar er geen probleem van. maar de burqa??? Kijk een even op www.rawa.org voordat je definitief besluit om werkelijk een burqa te gaan dragen.

redouan19
01-02-2004, 00:02
Origineel gepost door houchab Iets soortgelijks is er nog maar juist geweest. Met vijfhonderd deelnemers. En denk je dat de Fransen iets gaan inzitten met een stel Nederlandse Marokkanen die wat staan roepen voor de ambassade? Het pleit is al beslecht, zeg dat ik het zeg. Houchab, zorg jij eerst maar dat je van dat negatieve zelfbeeld af komt.

an3sdej
01-02-2004, 00:05
Het is een democratisch land.. dus mensen mogen er tegen demonstreren.. ook mensen die in andere landen en die er niet voor zijn kunnen demonstreren.. ze hebben het recht om dat doen.. Demonstreren mag altijd :-) zolang er geen agressie aan te pas komt. Maar deze stroom is niet tegen te houden. Het zijn democratische beslissingen die worden genomen door een meerderheid in het democratische parlement, waar de meerderheid beslist.

appie666
01-02-2004, 00:07

Origineel gepost door an3sdej Demonstreren mag altijd :-) zolang er geen agressie aan te pas komt. Maar deze stroom is niet tegen te houden. Het zijn democratische beslissingen die worden genomen door een meerderheid in het democratische parlement, waar de meerderheid beslist. In mijn ogen ondemocratische beslissingen.............! Je ontneemt iemand zijn vrijheid.

Pagina's : [1] 2 3 4