Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : nabestaanden uitkering

marococa
07-09-2008, 21:15

salaam, Ik had een vraag me moeder ontvangt nabestanden uitkering omdat me vader enige tijd helaas is overleden nu krijgt me moeder een brief dat haar uitkering binnekort stopt omdat haar jongste kind 18 jaar word.Dat houd in dat me moeder dan geen inkomen meer heeft.Weet iemand hier raad mee of heeft iemand hetzelfde meegemaakt wat kan men doen in zo een situatie??

israaa
07-09-2008, 21:20
Allah jer7moe, ou r7am jemee3 el mouslimeen. mijn moeder heeft dit ook gehad. je moeder moet een bijstandsuitkering aanvragen, dat is wat mijn moeder nu heeft. succes........

naajimaa22
07-09-2008, 22:59
als het jongste kind 18 jaar wordt heeft je moeder geen recht meer op een anw uitkering. Ze moet nu zo snel mogelijk een uitkering aanvragen bij de sociale dienst, die gaan haar voortaan betalen en niet meer de svb. gr

marococa
07-09-2008, 23:02
Salaam ik dank jullie vriendelijk voor jullie aandacht en goede raad. Maar als me moeder geen uitkering meer krijgt zullen ze niet tegen haar zeggen dat ze moet werken??

najat20
07-09-2008, 23:10

als je moeder een bijstand uitkering krijgt zal ze denk ik de inburgerings cursus moeten volgen

Nefertari
08-09-2008, 00:39
salaam, Ik had een vraag me moeder ontvangt nabestanden uitkering omdat me vader enige tijd helaas is overleden nu krijgt me moeder een brief dat haar uitkering binnekort stopt omdat haar jongste kind 18 jaar word.Dat houd in dat me moeder dan geen inkomen meer heeft.Weet iemand hier raad mee of heeft iemand hetzelfde meegemaakt wat kan men doen in zo een situatie?? Klopt inderdaad dat de nabestaandenuitkering die de SVB betaalt stopt als je geen kind meer ten laste hebt van 18 jaar. Een nabestaandenuitkering van een bedrijfspensioenfonds zou normaal moeten verderlopen.

Jongenman83
08-09-2008, 02:11
Grappig, pensioenkennis en marokko.nl :hihi: Rechthebben van een anw is een alleenstaande moeder van kinderen tot de 18 jaar (danwel studerende kinderen tot de 21 jaar). Tevens rechthebbende is hij/zij die geboren is voorouder 1950 en jonger dan 65. Of je moet minstens 45% arbeidsongeschikt zijn (meeste marokkaanse vrouwen zijn dat op papier wel), zo niet adviseer ik je per direct een arts in te schakelen die haar alsnog voor minimaal 45% afkeurt, beetje mank lopen beetje hysterisch doen wordt ze zo afgekeurt en blijft ze rechthebbende op die uitkering..

Channelle22
08-09-2008, 04:04
en dat is zeker wel allemaal halal?

motorola
08-09-2008, 11:35
en dat is zeker wel allemaal halal? jij mag zelf het antwoord geven:o

moslima_lady
09-09-2008, 17:15
Salam moualaikoem warahmatoeallah wabarakatoe Het klopt niet dat wanneer de jongste kind 18 wordt, dat de ANW uitkering wordt gestopt...dan wordt de half wezen uitkering gestopt. Mijn moeder krijgt nu ook al bijna 19 jaar ANW uitkering en dat heeft ze nog steeds..ik ben haar jongste kind en ben 23 en toen ik 18 werd..werd haar hakfwezen uitkering gestopt....mijn moeder heeft nooit een bijstand uitkering hoeven aanvragen...iki heb zelf bij de SVB gewerkt...dus ik weet nie hoe het komt dat jullie moeder bijstanduitkering moeten aanvragen Wasalam moualaikoem

Nefertari
09-09-2008, 23:57
Dit heb ik van de website van de SVB: Vraag Mijn jongste kind wordt straks 18 jaar. Ik weet dat ik dan niet langer in aanmerking kom voor de halfwezenuitkering. Maar wat gebeurt er met mijn eigen nabestaandenuitkering? Er zijn 2 mogelijkheden: - U hebt recht op een nabestaandenuitkering omdat u bent geboren vóór 1 januari 1950. In dat geval blijft uw nabestaandenuitkering gewoon bestaan. - U bent geboren op of na 1 januari 1950. U hebt recht op een nabestaandenuitkering omdat uw jongste kind nog geen 18 jaar is. Als uw jongste kind 18 jaar wordt, eindigt niet alleen de halfwezenuitkering, maar ook uw nabestaandenuitkering.