Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De ideale moslimvrouw

Pagina's : [1] 2 3

momoen321
31-01-2004, 19:43

http://www.ibooks.nl/ In dit boek is uitgelegd wat voor karakter de Islam wil dat een moslimvrouw heeft,in overeenstemming met de wijze leiding die deze haar in alle aspecten van het leven geeft en bij de vorming van haar verstand, ziel, psyche, moraal en gedrag. Dit is gebaseerd op een aantal ayat en sahih hadiths die een precies evenwicht in haar karakter weergeven, en wel zodanig dat geen van deze aspecten ten koste van de ander overheerst, en in een levendige beschrijving van de ideale manier in de omgang met de wederhelft, verwanten, kinderen, buren, vrienden, zusters in de islam en ieder ander die zij in de maatschappij waarin zij leeft, ontmoet. Korte Inhoud: De moslimvrouw en haar Rabb/ De moslimvrouw zelf/ De moslimvrouw en haar ouders/ De moslimvrouw en haar echtgenoot/ De moslimvrouw en haar kinderen/ De moslimvrouw en haar schoonzoons en schoondochters/ De moslimvrouw en haar verwanten/ De moslimvrouw en haar buren/ De moslimvrouw en haar vriendinnen en zusters in de islam/ De moslimvrouw en haar gemeenschap.

Souad24
02-02-2004, 20:58
dit is zeeeeeeeeeeeeker een aanrader voor alle zusters! ik heb dit boek ook en echt, is duidelijk en leuk om te lezen ook!

baghta
04-02-2004, 16:43
De islam is zeker geen dominante godsdienst. Het geeft richtlijnen over hoe je je in het dagelijkse leven het beste kunt gedragen. in hoeverre jij je aan deze richtlijnen wilt houden ligt aan jezelf. daar ben je vrij in. er wordt je niets gedwongen. alleen elke stap die je neemt heeft gevolgen en die moet je dan aanvaarden. daar bedoel ik mee dat degene die de richtlijnen goed praktiseert, is dichter bij Allah dan degene die dat niet doet. dus welke karakter je hebt ligt aan jezelf, want je leven heb je in eigen handen!!!!

C_OUJDIA
05-02-2004, 15:22
Het boek 'de ideale moslimvrouw' is:goedzo: echt een mooi boek. Dik boek met inhoud. Zelf heeft het me richtlijnen gegeven. Opheldering over bepaalde vragen waar ik mee zat. Persoonlijk vind ik het dus ook idd een aanrader voor degene die er intresse hebben.

halal
06-02-2004, 15:58

Salaamoe 3alaykoem De ideale moslimvrouw is inderdaad een aanrader, echt een heel goed boek. Net als de ideale moslimman, je vind er ook echt wel alles in terug over hoe de man zich moet gedragen, kleden,... net als bij de ideale moslimvrouw. Wat ik ook echt een aanrader vind is het bruidsgeschenk, echt een topper. Je vind er alles in terug wat te maken heeft met het huwelijik. Zowel voor het huwelijk, tijdens het huwelijk als na het huwelijk. Ik vind het gewoon fantastisch en ben ook niet de enige. Moge Allah ons naar het goede leiden insha Allah en ons van het slechte versturen, amien. Salaamoe 3alaykoem.

Souad24
06-02-2004, 17:30
Origineel gepost door Akay Ieder mens heeft een eigen karakter vanaf zijn of haar geboorte... Als de islam de neiging heeft om het karakter van een mens naar zijn hand te zetten is het wel degelijk dominant! Die gevolgen waar jij over praat is alleen de angst die de islam mensen probeert in te boezemen door de dreiging met de hel, als je niet leeft zoals de islam het voorschrijft... Dat deed Saddam Hoessein ook bij zijn volk..., dreigen met zware straffen als de Irakezen niet naar zijn regels leefden... Weinig verschil met allah dus... A3oudoe Billahi miena sajtaanie radjiem Hoe kun je Allah swt nou vergelijken met SADDAM!! :boos: Islam boezemt helemaal geen angst bij mensen! Het bevrijd de mensen juist. Het boek van de ideale moslimvrouw of man schets alleen een beeld van hoe je voornamelijk moet zijn tegenover je medemens!! Bedrieg mensen niet..wees eerlijk...wees oprecht..... Dus niets dan alleen maar goeds! Maar goed, mensen zoals jij denken dat ze verstand hebben...heb je ook...alleen gebruik m een keer zou ik zeggen... En Allah swt weet het beste... Wa alaikoum ou salaam :zwaai:

GangstaLovin
06-02-2004, 17:43
Origineel gepost door Akay Ieder mens heeft een eigen karakter vanaf zijn of haar geboorte... Als de islam de neiging heeft om het karakter van een mens naar zijn hand te zetten is het wel degelijk dominant! Die gevolgen waar jij over praat is alleen de angst die de islam mensen probeert in te boezemen door de dreiging met de hel, als je niet leeft zoals de islam het voorschrijft... Dat deed Saddam Hoessein ook bij zijn volk..., dreigen met zware straffen als de Irakezen niet naar zijn regels leefden... Weinig verschil met allah dus... :)

kadidja
07-02-2004, 21:24
AKAY, AKAY, AKAy subhan'Allah wat voor psychos op deze aarde ik hoop dat je ooit eens wakker word en ziet dat Allah de grootste is en waarom is het zo gemakkelijk voor om u neer te leggen bij een wet dat werd voorgeschreven door een mens ddie sterfelijk is net zoals ik en u ipv Allah de wet van de verhevene Allah yoe adiboe al kafierien, wal moenafikoen, wal moeshrikiena wal sovjoenien

kadidja
07-02-2004, 21:26
je bent het laagste van het laagste en je bent duidelijk een islamofoob so get your ass out of here

Mocro4eva
07-02-2004, 22:19
Origineel gepost door momoen321 http://www.ibooks.nl/ In dit boek is uitgelegd wat voor karakter de Islam wil dat een moslimvrouw heeft,in overeenstemming met de wijze leiding die deze haar in alle aspecten van het leven geeft en bij de vorming van haar verstand, ziel, psyche, moraal en gedrag. Dit is gebaseerd op een aantal ayat en sahih hadiths die een precies evenwicht in haar karakter weergeven, en wel zodanig dat geen van deze aspecten ten koste van de ander overheerst, en in een levendige beschrijving van de ideale manier in de omgang met de wederhelft, verwanten, kinderen, buren, vrienden, zusters in de islam en ieder ander die zij in de maatschappij waarin zij leeft, ontmoet. Korte Inhoud: De moslimvrouw en haar Rabb/ De moslimvrouw zelf/ De moslimvrouw en haar ouders/ De moslimvrouw en haar echtgenoot/ De moslimvrouw en haar kinderen/ De moslimvrouw en haar schoonzoons en schoondochters/ De moslimvrouw en haar verwanten/ De moslimvrouw en haar buren/ De moslimvrouw en haar vriendinnen en zusters in de islam/ De moslimvrouw en haar gemeenschap. Dank je wel voor de tip. Ik ga het inshallah zeker lezen!

Souad24
08-02-2004, 21:05
Origineel gepost door Akay Ook goedendag... Is dat zo vreemd? Zoals ik al zei Saddam strafte de mensen die niet naar zijn regels leefden direct..., allah doet dit na de dood... (althans..., dat wil de islam u doen geloven) Het enige verschil is dat saddam zijn volk geen loze beloftes deed over een zogenaamd paradijs als zij hem aanbidden... Waarvan...??? Vind jij het een bevrijding als je als moslimvrouw jezelf niet mag kleden zoals je zelf wilt? Vind jij het een bevrijding als je verplicht wordt 5x daags te bidden? Vind jij het een bevrijding als met zware straffen wordt bedreigt als je de grote dictator niet aanbid? Koran 3:90 - Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden. Koran 16:106 - Wie Allah verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust Allah's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn. Vind jij in deze verzen de grote allah zo barmhartig of vredelievend overkomen? Leg mij maar even uit waar de islam u van bevrijd... Een normaal kind krijgt zoiets mee bij zijn opvoeding... Geeft al aan hoeveel waarde moslims aan sommige boeken geven... (en daar zelfs in geloven...) Heb je "De duivelsverzen" van Salman Rushdie al gelezen? Ik vraag me af hoe moslims hun kinderen opvoeden... Tja..., sorry dat ik zo dom ben... Heb ik ook aan jouw almachtige te danken... (als je er tenminste zoals jij in gelooft...) In de koran staat: "allah leidt wie hij wil", "Ongelovigen hebben een ziekte in hun hart, en allah heeft deze ziekte verergerd" Generaliseren, discrimineren, domineren, en onderdrukken kan hij inderdaad als de beste... Ook de groetjes... ;) SoubhanaAllah Ik ga niet eens meer enige energie aan jou vergen. Geloof wat je wilt geloven, niemand dringt jou nergens toe. InschaAllah, als ALLAH swt het wilt, zul jij ooit je ogen openen... Wa salaam moualaikoum :zwaai:

AdamX
08-02-2004, 21:07
mensen maak jullie niet durk om di gast, het is een athiest die niet Allah gelooft, hij zla het wle later voelen hoe is het :D dan zal die wensen dat ie terug kan op aarde om een goede gelovige te zijn, maar dan is het helaas laat voor hem

AdamX
08-02-2004, 23:42
Origineel gepost door Akay De bekende islamitische struisvogelpolitiek..., steek je kop maar in de grond voor kritiek... Kan Adam mij misschien uitleggen wat hij zo goed vind aan de islam, en waarom hij deze religie blindelings aanbid...??? blabla bla weg met jou politiekonzin, weg met jou zogenaamde democratie waar je als moslims niet eens je geloof normaal mag belijden zonder raar aan gekijken te worden. is dat wat jij democratie vindt? is dat de democratie waar jij trots op bent? en ik ben moslims, omdat de islam voro mij de enige ware godsdienst is! de godsdienst van de natuurlijke aanleg van de mens en de godsdienst van alle profeten en gezanten, vanaf Adam tot het zegle der profeten Mohammed, mogen de gebede en devrede van mijn Heer met hem zijn! Zo was de vader van alle profeten, onze heer Abraham, vrede zij methem, MOSLIM, en waren alle profeten die na hem kwamen moslims: NIET WAS ABRAHM EEN JOOD EN NIET EEN CHRISTEN MAAR HIJ WAS EEN GODZOEKER, EEN MOSLIM, EN HIJ BEHOORDE NIET TOT DE GENOTENGEVERS. 3:66 De islam is de godsdienst die God aan de mensheid geshconken heeft. Het si een godsdienst die maakt dat de mens in verbondenheid leeft met het universum dat onderworpen is aan God door de wetten die hij daarin heeft neergelegd. Derhalve was de gosdienst van alle profeten en boodschappers 1. De leefwijze verschilt echter: God bepaalde voor ieder volk een Wet en een levensweg naar gelang haar tijdperk. God, de Eerbiedwaardige, heeft gezegd: VOOR IEDER UWER HEBBEN WIJ GESTELD EEN GEDRAGSWEG EN EEN WEL GEBAAND WEG. [5.48] ik zou zeggen geniet van het leven zoolang je nog leeft :D

Hanan_A
10-02-2004, 12:41
Origineel gepost door Akay Beetje vreemd... Ieder mens heeft zijn of haar eigen karakter... Hoe kan een religie bepalen wat voor karakter iemand moet hebben? Is de islam zo dominant dat deze religie zelfs invloed heeft op het karakter van een mens...??? Of proberen de aanhangers van de islam hun karakter aan te passen aan de religie...??? Mogen jullie zelf geen leven hebben..??? de islam is meer dan zo maar een geloof, het is een hele levenswijze.....

Hanan_A
10-02-2004, 12:51

Origineel gepost door Akay Ieder mens heeft een eigen karakter vanaf zijn of haar geboorte... Als de islam de neiging heeft om het karakter van een mens naar zijn hand te zetten is het wel degelijk dominant! Die gevolgen waar jij over praat is alleen de angst die de islam mensen probeert in te boezemen door de dreiging met de hel, als je niet leeft zoals de islam het voorschrijft... Dat deed Saddam Hoessein ook bij zijn volk..., dreigen met zware straffen als de Irakezen niet naar zijn regels leefden... Weinig verschil met allah dus... hoe iemand leeft, en welke normen en waarden iemand heeft staat in zekere zin los van het karakter dat een persoon heeft. en als de islam er al invloedt op uitoefent gebeurt dat in positieve zin, dus heerst er geen enkel kwaad in! wanneer men gelooft is het niet angst die overheerst, maar liefde, liefde voor je schepper, en een wonderlijk besef dat je inziet waar de aarde en al het leven daarin en al wat zich daarbuiten bevindt om draait en welke betekenis het heeft...... en ieder mens is vrij te geloven wat hij/ zij wil en eens komen we allen achter de waarheid, alleen is het dan voor velen al te laat. laat een ieder in zijn waarde, zo ook diens geloof, als de islam jou niet aanstaat is dat jou probleem, de islam kent geen dwang, je bent dus vrij.... maar voor je eigen bestwil, en om wellicht te kunnen ervaren wat ware gelovers en dus ware moslims voelen, raad ik je aan alle vooroordelen en belemmeringen te laten varen, en je hart en hersenen te openen voor wat je leest wanneer je het boek opent en eruit leest, wellicht zul je dan inzien wat anderen ook zien........namelijk de waarheid zwart op wit. je moet het niet voor mij doen of voor een ander, enkel voor jezelf, en wie weet........

Pagina's : [1] 2 3