Bekijk originele versie : Moslims willen ook orgaan afstaan.
Nou, dat hoop ik tenminste. Nederland is onderzocht en Nederland zegt bereid te zijn een nier of een hart af te willen staan aan iemand die het nodig heeft.
Of zijn moslims gediscrimineerd, uitgestoten en mochten ze niet meedoen aan het onderzoek?
Kan het zijn dat Nederlanders geen Maro-nier, of een Surinamer-hart willen?
Scottie, organisch.
Voorstel NIGZ: Iedereen vanzelf orgaandonor
WOERDEN - Iedere Nederlander wordt vanzelf orgaandonor, tenzij men uitdrukkelijk vastlegt dit niet te willen. Dat wil het Nationaal Instituut Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ), dat voorlichting geeft over onder meer orgaandonatie.
Volgens Bert Elbertse van het NIGZ lijkt het voorstel van zijn instituut veel op de praktijk in België en Spanje, dat ook wel wordt aangeduid als het 'geen-bezwaarsysteem'.
In 1998 kregen alle Nederlanders een formulier toegestuurd, waarin zij konden aangeven of ze donor wilden zijn. Een meerderheid heeft het formulier nooit teruggestuurd. Van de mensen die dat wel deden, zeiden 2,5 miljoen dat ze donor wilden zijn.
Een enquête heeft uitgewezen dat een meerderheid van de bevolking toch bereid zou zijn organen af te staan. Voor NIGZ reden om te pleiten voor een ander systeem.
WIe aan mijn lichaam komt nadat ik dood bent zal et zwaar te verduren krijgen in het hiernamaals :)
Nou, dat kan best waar zijn, maar als je iemand in leven kunt houden met jouw nier, is het dan niet je plicht die nier af te staan?
Want tegen de tijd van de Dag van het Oordeel is je lichaam echt wel vergaan, hoor. Botjes en wat spijkers, meer niet.
Scottie.
KING_ZITA
01-02-2004, 15:45
Origineel gepost door Scottie
Nou, dat hoop ik tenminste. Nederland is onderzocht en Nederland zegt bereid te zijn een nier of een hart af te willen staan aan iemand die het nodig heeft.
Of zijn moslims gediscrimineerd, uitgestoten en mochten ze niet meedoen aan het onderzoek?
Kan het zijn dat Nederlanders geen Maro-nier, of een Surinamer-hart willen?
Scottie, organisch.
Nou, je mag mijn voorhuid wel hebben.... Als je de inhoud van je hoofd er mee vervangt zal je een keer iets zinnigs weten te posten. En dat terwijl mijn voorhuid allang is weggerot!
Screw you f.uckhead!
Zita.
Nou, als jij die opschepper bent met dat ding van 20 centimeter, dan had mijn herseninhoud best in jouw huidplooi gepast.
Jouw voorhuid is weggerot? Mooi, ga zo door.
En intussen geen inhoudelije reactie, he, alleen maar razen en tieren.
Scottie, orgaanachtig.
Scottie.
KING_ZITA
01-02-2004, 15:55
Als het ding duizend keer zo klein was had je herseninhoud er ook wel ingepast. Die inhoud stelt toch niks voor immers.
Zita.
Origineel gepost door Scottie
Nou, dat kan best waar zijn, maar als je iemand in leven kunt houden met jouw nier, is het dan niet je plicht die nier af te staan?
Want tegen de tijd van de Dag van het Oordeel is je lichaam echt wel vergaan, hoor. Botjes en wat spijkers, meer niet.
Scottie.
wat allah swt gecreert heeft mag jij of een ander niet verminken...het moet trug gaan in de staat zoals hij het heeft gecreert :)
saraGLOSSY
02-02-2004, 11:15
Ik ben het met hun eens, waarom niet, als jij zo iemand kan helpen.... na dan mogen zij alles uit me lichaam halen, en als je daar niet mee eens bent stuur lekker een brief naar hun, zoveel moeite kost het niet...."In 1998 kregen alle Nederlanders een formulier toegestuurd, waarin zij konden aangeven of ze donor wilden zijn. Een meerderheid heeft het formulier nooit teruggestuurd. Van de mensen die dat wel deden, zeiden 2,5 miljoen dat ze donor wilden zijn."(na ja blijkbaar kost dat wel veel moeite, en nu hebben 2.5 miljoen mensen bij die hun organen willen afgeven YEAH...)
Ik durf je te verzekeren, dat als jij een nier nodig had, of iemand uit je familie of naaste vrienden, had je je gewilt dat die persoon een nier kreeg, of je had je eigen nier gegeven, en ik denk niet dat Allah (swt) niet zou willen dat je je orgaan aan iemand geeft
(a>verotten, b> iemand zijn leven mee redden).
Het lijkt mij zelfs een goede daad..(riffie hij telt je organen niet op de dag des oordeels, en verminken oke dus je mag ook geen operaties ondergaan (Waarom dokters), en als je een ongeluk hebt gehad, en je bent verminkt ja pech voor jou...) Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je op de een of andere manier iemand kan helpen DOE DAT....
Vraag: Ik wil graag weten wat de Islam over donor transplantatie zegt. Bijvoorbeeld als de dokter zegt dat het slagen van de transplantatie 50/50 is.
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Dit is een onderwerp dat onderzocht is door het islamitisch comittee van jurisprudentie . De volgende uitspraken zijn daarover gedaan:
Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een persoon te verplaatsen naar een andere plek in zijn lichaam. Zodat de natuurlijke aanleg van de zieke lichaamsdeel hersteld kan worden.
Het is toegestaan om een lichaamsdeel uit een levende lichaam te transplanteren naar een andere lichaam, als desbetreffende lichaamsdeel zelf groeit en tot de oorspronkelijk staat hersteld (zoals het bloed of huid).
Het is niet toegestaan om een lichaamsdeel weg te halen bij een persoon waarbij hij door deze transplantatie sterft of schade aan resulteert (zoals het weghalen van het hart..etc).
Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven.
Het is niet toegestaan om de getransplanteerde lichaamsdelen te gebruiken voor financiële doeleinden. zoals het verkopen..etc hiervan.
Zaken buiten de bovengenoemde punten dienen voorgelegd en bestudeerd worden. Door moslimgeleerden en deskundigen.
bron: Islamitische jurisprudentie verslagen
En Allah weet het beste.
Cyber-imam- team
Bovenstaande lijkt meer op het niet helemaal akkoord gaan met de dingen zoals Allah het voorbestemd had. Verplaatsen van organen en aan anderen geven zou wel niet zijn bedoeling zijn geweest. Hoe zit het dan met de dag des oordeel. In de islam is crematie juist niet toegestaan omdat men gelooft dat men dan letterlijk uit zijn graf opstaat. Wordt wel moeilijk als binnenkort armen en benen ook als donoroorganen door chirurgen overgezet kunnen worden.
Origineel gepost door Jupiter
Bovenstaande lijkt meer op het niet helemaal akkoord gaan met de dingen zoals Allah het voorbestemd had. Verplaatsen van organen en aan anderen geven zou wel niet zijn bedoeling zijn geweest. Hoe zit het dan met de dag des oordeel. In de islam is crematie juist niet toegestaan omdat men gelooft dat men dan letterlijk uit zijn graf opstaat. Wordt wel moeilijk als binnenkort armen en benen ook als donoroorganen door chirurgen overgezet kunnen worden.
Het is ook nooit goed he alles is fout binnen de Islam
Ga naar je jodenvriendjes die helemaal geen organen willen afstaan om levens te redden of alleen voor hun "broeders"
get a life
Origineel gepost door roebla
Het is ook nooit goed he alles is fout binnen de Islam
Dat zeg ik niet. Alleen komt een perfecte godsdienst gewoon in de problemen als het geconfronteerd wordt met nieuwe ontwikkelingen die nog niet bestonden toen deze godsdienst geintroduceerd werd. Als iets perfect is, zoals hier zovaak beweert word, dan moet dat altijd blijven.
Daarom: niets is perfect, inclusief de islam.
Waarom word je kwaad als je niet inhoudelijk kan reageren?
Origineel gepost door Jupiter
Dat zeg ik niet. Alleen komt een perfecte godsdienst gewoon in de problemen als het geconfronteerd wordt met nieuwe ontwikkelingen die nog niet bestonden toen deze godsdienst geintroduceerd werd. Als iets perfect is, zoals hier zovaak beweert word, dan moet dat altijd blijven.
Daarom: niets is perfect, inclusief de islam.
Waarom word je kwaad als je niet inhoudelijk kan reageren?
het is een volmaakte godsdienst !
Perfect kan nooit want iedereen heeft net een andere voorstelling van perfectie dus niet ijlen
En jij was ook heerlijk inhoudelijk hoor aplaus voor jezelf :rolleyes:
en ik begrijp niet wat er fout is als islamitische geleerden nadenken over nieuwe dingen ? :confused:
Origineel gepost door roebla
het is een volmaakte godsdienst !
Perfect kan nooit want iedereen heeft net een andere voorstelling van perfectie dus niet ijlen
En jij was ook heerlijk inhoudelijk hoor aplaus voor jezelf :rolleyes:
en ik begrijp niet wat er fout is als islamitische geleerden nadenken over nieuwe dingen ? :confused:
Het is wel volmaakt maar niet perfect??
Waarom de islamitische geleerden niet mogen nadenken of anderen voor moeten schrijven wat te doen bij nieuwe ontwikkelingen? Simpel.
Deze mensen staan niet in direct contact met Allah zoals dat bij de profeet wel het geval schijnt geweest te zijn. Het is dus de mening van mensen met eigen ideëen en belangen en achtergronden. En als de volgende 100 jaar net zoveel nieuwe ontwikkelingen voortbrengt als de afgelopen 100 jaar dan ben ik bang dat er een 2e koran onstaat om het allemaal bij te benen.
(wat helemaal niet zo erg is want alles heeft een nieuwe versie nodig).
scottie ik wil niet negatief zijn...ben jij wel moslim?...
trouwens ze zijn er niet helemaal over uit scottie want in belgie is dat zo ja dat je automatisch donor bent...maar in nederland niet...
kijk wat vaker naar het nieuws...
maga salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.