Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mening over Hoofddoek...

Jassientje
31-01-2004, 09:41

Ik heb vriendinnen en die hebben het volgende probleem...... Wat is nou precies de betekenis van een hoofddoek?......Ik hoor altijd van 'Ja als je geen hoofddoek draagt ben je geen moslim...' Dat is toch niet zo..een moslim heeft het moslim zijn in zijn/haar hart en een hoofddoek dragen is een manier van laten zien dat je moslim bent maar als je geen hoofddoek draagt dan kun je toch ook moslim zijn... Jullie mening graag...

Souraida
31-01-2004, 10:11
Salaam alikoum, Als je geen hoofddoek draagt dan betekent dat niet dat je geen moslim bent. Maar het is wel heel erg om geen hoofddoek te dragen, want Allah soubhanahou wa tahalaa heeft gezegd dat diegene na hun dood de geur van het paradijs niet zullen ruiken. Tja dat betekent natuurlijk weer dat ze het niet binnen zullen gaan denk ik. En wat betreft het moslim zijn in je hart te hebben wat heel veel mensen zeggen, dat klopt niet. In het hele geloof staat nergens: Hou je maar niet aan alles wat er in de heilige koran staat, zolang je het maar in je hart hebt. Dat slaat nergens op! Je moet el imaan in je hart hebben en doen wat je bevolen is door Allah.

icram
31-01-2004, 10:19
ik vindt niet dat je per definitie een hoofddoek moet dragen om een moslima moet zijn. En natuurlijk ben je in eerste instantie in je hart moslim, anders kun je jezelf niet helemaal geven en er zeker niet in geloven. Een moslim moet zowieso "goed" van hart zijn. Ik ken er maar zat die een hoofddoek dragen en 5 keer per dag bidden, maar ik zie ze soms dingen doen en dingen zeggen..... Moslim zijn betekent andere mensen in hun waarde laten, maar wat zie ik vaak, ze beoordelen andere mensen altijd. Kijk naar jezelf en probeer anderen zoveel je kunt te helpen! Trouwens, ik vind dat het veel te vaak over de hoofddoek gaat. Zullen we het een keer hebben over wat de plichten van de mannen zijn. Lijkt mij voor de verandering een veel beter plan.

Souraida
31-01-2004, 10:25
Lieverd. Je hebt gelijk, je moet eerst de islam in je hart accepteren en dan de andere dingen doen. Maar ik heb antwoord op haar vraag gegeven. Allah weet het beter en dat weet jij ook neem ik aan. En wat ik daarnet schreef is wat Allah zei. Je moet niet naar anderen kijken schat. Zij draagt hoofddoek en roddelt en zij doet zus en zo. Iedereen wordt beoordeelt voor zichzelf en niet voor anderen. Voor alle slechte dingen is een straf dus hoe meer goede dingen we doen hoe minder we worden gestraft. Je kunt niet denken: Ik roddel dus ik draag geen hoofddoek, dan ga ik ook maar niet bidden enz... Want dan wordt je zonder meer gewoon de hel in gekiepert. Snap je?? Ik draag ook hoofddoek en ik zal je eerlijk vertellen, ik doe zeker niet alles goed.Ik hoop dat het inshAllah in de toekomst beter wordt, maar ik doe mijn best. Ik ben ook maar een mens en ben niet perfect.

me_karima
31-01-2004, 12:20

you go girl! :goedzo:

Broer1
31-01-2004, 12:30
Eselem o3alaikom wr wb Beste broeders en zusters, het gaat niet om onze meningen wat we ervan vinden maar om onze plichten om een moslim te zijn. De islaam zit niet alleen in je hart, dat is niet genoeg. De Islaam zit ook in je handen, in je ogen in je voeten, in je mond, in je oren en je uiterlijk (baard en hijaab). Begrijpen jullie wat ik allemaal ermee bedoel? En zoals de zuster hierboven zij als je geen hijaab draagt dan pleeg je op dat moment een zonde. Veel mensen zeggen ik zie vaak meisjes met hijaab en doen verkeerde dingen, je moet daardoor niet denken ik ga dan geen hijaab dragen maar je best te doen het wel te dragen en een goede voorbeeld te zijn voor anderen. Zie je iemand wat verkeerds doen dan hoor je hem of haar te helpen en niet toekijken en over die gene roddelen ik heb die en die zo zien doen. Het is onze plicht om elkaar te helpen het goede te doen en het slechte af te raden en in Allah swt geloven. Als we dat doen dan horen we tot de beste gemeenschap. We eselem o3alaikom wr wb

xriffiax
31-01-2004, 12:32
Origineel gepost door Jassientje Ik heb vriendinnen en die hebben het volgende probleem...... Wat is nou precies de betekenis van een hoofddoek?......Ik hoor altijd van 'Ja als je geen hoofddoek draagt ben je geen moslim...' Dat is toch niet zo..een moslim heeft het moslim zijn in zijn/haar hart en een hoofddoek dragen is een manier van laten zien dat je moslim bent maar als je geen hoofddoek draagt dan kun je toch ook moslim zijn... Jullie mening graag... :schrik: sorry hoor maar dit vind ik bulshit want als het zo gaat ken je ook gewoon niet bidden niet aan de ramadan meedoen enzovoort maar dan toch geloven dat je in je hard moslim bent .dat slaat egt nergens op vind ik.:jammer: of je bent moslim maar dan laat je het ook zien. of je bent het niet en dan laat je het niet zien. maar dan moet je ook niet zeggen dat je moslim bent. en nou kunnen jullie wel zeggen dat ik overdrijf maar dat is gewoon zo. nou beslamma -x- naima :zwaai:

fatimaatje2
01-02-2004, 15:20
Wij proberen steeds smoesjes te verzinnen om bepaalde dingen af te wijken. In de koran staat duidelijk dat een vrouw zich moet bedekken, er staat niet duidelijk over de hoofdoek maar aan de hand van de hadith hebben de HOGE GELEERDE geconcludeerd dat hoofdoek dragen verplicht is, het is dan aan ons om dat te geloven. Ik denk altijd bij me zelf KIJK HOEVEEL MENSEN ER MOEITE DOEN OM DE ISLAM VOLLEDIG TE VOLGEN, MILJOENEN MENSEN DRAGEN EEN HOOFDDOEK, en dan kom ik zo´n miezerig klein meisje die hier komt zeggen dat hoofddoek dragen niet verplicht is.....!!!! DOEN AL DIE MENSEN VOOR NIKS DIE MOEITE......??? JE HOEFT ALLEEN NAAR MEKKA TE KIJKEN MILJOENEN MENSEN..... OULAH ALS IK DAAR NAAR TOE KIJK DAT KRIJG IK ECHT KIPPEVEL VOORAL ALS JE DIE IMAM HOORT HUILEN....dan denk ik echt van; WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!.

Lady_moi
01-02-2004, 15:30
Das Zever :haha: Geen Hoofddoek= Nie Moslima??? :jammer: Da Slaat Nergens Op! :maf2: Maar Een Hoofddoek Is Wel Verplicht :) Mja Alles Op Zn Tijd Met Een Hoofddoek :goedzo: Ma Beter Te Vroeg Dan Te Laat :zwaai: