Bekijk originele versie : Hallo Tatoo -vraag
misssmith
06-09-2008, 01:44
Salaam,
Ik weet dat een Tatoo haraam is.
Maar heeft er misschien iemand eenbron voor me waarom een tattoo haraam is.
Lees het graag terug..
Mvg
Miss.smith
Mocroflavour69
06-09-2008, 03:16
Ik heb t nooit precies geweten..
En heb tattoo in mn nek.. wel mooi..
Mocroflavour69
06-09-2008, 03:21
nee tatoo is niet haram....
zet eentje vlak boven je kont ! ;)
hahhahahaha:kwaad:jammer:
amsterdamse
06-09-2008, 03:51
pervers
weesbarmhartig
06-09-2008, 12:08
Salaam,
Ik weet dat een Tatoo haraam is.
Maar heeft er misschien iemand eenbron voor me waarom een tattoo haraam is.
Lees het graag terug..
Mvg
Miss.smith
Vijf vragen aan jouw hierover mogelijk alvorens ik je het antwoord wil geven.
-De tattoo die je overweegt om te doen, wat is je intentie erachter om het te gaan doen?
- Tattoo's worden die voornamelijk gedaan door moslims die Allah zuiver aanbidden of meer door de mensen die niet bezig zijn met het geloof?
- Is vanaf de eerste moslim op aarde tot en met de laatste iemand bekend die tattoo's bij zichzelf liet doen?
- Wat is het voordeel dat je bereikt om een tattoo te laten doen?
- Zitten er nadelen verbonden aan het doen van een tattoo, nu of voor later?
misssmith
06-09-2008, 13:51
Ik wil er geen plaaten..
Heb alleen bronnen nodig voor iemand
weesbarmhartig
06-09-2008, 18:15
Ik wil er geen plaaten..
Heb alleen bronnen nodig voor iemand
Stel dan diezelfde vragen aan die persoon, ik ben benieuwd naar zijn of haar antwoord.
ojone_jamila
06-09-2008, 19:37
Volgens mij in de boek Halal en Haram van dr. Yousef Qardawi staat iets erover. Ik ga insha Allah straks voor jou nakijken en zet ik ze hierop.
ojone_jamila
06-09-2008, 22:06
2.2.9. Het verbod op tatoeage, het vijlen van tanden en plastische chirurgie.
Excessen in het mooi maken zijn bijv. tatoeage en het vijlen van tanden (overgeleverd door Boecharie en Muslim). De boodschapper van Allah (vzmh) vervloekte degene die tatoeeert en degene die getatoeeerd wordt; degene, die de tanden afvijlt en degene, wiens tanden afgevijld worden. Van tatoeering kan gezegd worden dat het gezicht of de andere lichaamdsdelen permanent met blauwe pigment en afstotende motieven ontsiert. Sommige Arabieren en wel in het bijzonder vrouwen hadden de gewoonte om grote delen van hun lichaam te tatoeeren, terwijl mensen van bepaalde religieuze sekten afbeeldingen van hun goden en religeiueze rituelen op hun handen en borst tatoeeerden. Bij al deze gruwelen kmt ook nog eens de pijn en de kwelling van het prikken van de naalden, die de persoon, die getatoeeerd wordt, moet ondergaan. Om al deze redenen worden zowel degene, die tatoeeert als de getatoeeerde vervloekt:
De vrouwen die de rumtes tussen hun eigen of andermans tanden verruimen en veranderen wat Allah geschapen heeft.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.