Bekijk volle/desktop versie : Werk Maatschappijleer werkstuk massamedia ?



Pagina's : [1] 2

30-01-2004, 20:08
hallo mensen,
Ik heb een vraagje , ik moet voor maatschappijleer een werkstuk maken over de invloed van massamedia. Dus je kan het over vershillende onderwerpen hebben > de meester kwam met een voorbeeld : Al-Jazeera en de berichtgeving daarop over de Palestijnen en de joden.


Ik heb nog geen onderwerp , maar als jullie er een hebben of zelfs al een werkstuk zou ik het graag willen horen (lezen)


Sokran .

Thalla Leila

31-01-2004, 18:58


What about, CNN?


Zij zenden ook niet alle slechte nieuws uit over de Amerikaanse regering.

Zo noemden ze de bezetting in Palastina geen 'bezetting' maar iets anders:S...iets van tijdelijke overname..ofzo..



Dat bij de voorbeeld dus.

31-01-2004, 19:28
Jah maar weet je wat het daarmee is , dat er zo ongelovelijk veel is met Cnn en Al Jazeera en me leraar zou toch Cnn beter vinden .


Maar ik ga erover nadenken in ieder geval bedankt dat je erop gereageerd hebt.

01-02-2004, 19:17
ik heb wel iets over media: alleen de literatuur die ik ervoor gebruikt heb is niet op mavo-havo-vwo niveau..het zal de leraar opvallen dat het niet jouw stuk is..maar als je toch geinteresseerd bent, mail me

01-02-2004, 20:35


Hartelijk bedankt meid ik heb je een pm gestuurd.

02-02-2004, 13:39
Misschien iets over propaganda?

02-02-2004, 15:31

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Misschien iets over propaganda?
Propagenda in het algemeen of in een bepaald land ?

02-02-2004, 17:02
Nou,

Propaganda is door de jaren heen veel gebruikt..

Denk maar aan de 2e wereld oorlog, Hitler en zijn praktijken die veel idealistische bril zijn weergegeven.

Of tijdens het bewind van Stalin, in al zijn afbeeldingen wordt hij afgebeeld als een liefhebbende vriendelijke man, terwijl dat in het praktijk anders uitwees.

Ik had laatst een foto gezien waar Lenin zijn volk aan het toespreken was, en eruit zag als een leider. Terwijl in de echte foto (die andere foto was dus bewerkt) aan zijn rechterzijde zijn rechterhand (een of andere)generaal stond.

Kweetniet of dit de rchting is waar de opdracht heen moet..

02-02-2004, 17:08

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Nou,

Propaganda is door de jaren heen veel gebruikt..

Denk maar aan de 2e wereld oorlog, Hitler en zijn praktijken die veel idealistische bril zijn weergegeven.

Of tijdens het bewind van Stalin, in al zijn afbeeldingen wordt hij afgebeeld als een liefhebbende vriendelijke man, terwijl dat in het praktijk anders uitwees.

Ik had laatst een foto gezien waar Lenin zijn volk aan het toespreken was, en eruit zag als een leider. Terwijl in de echte foto (die andere foto was dus bewerkt) aan zijn rechterzijde zijn rechterhand (een of andere)generaal stond.

Kweetniet of dit de rchting is waar de opdracht heen moet..
Jah , bedankt ik kan het hierover gaan doen .
Ik ga het morgen aan me leraar vragen .
Nogmaals hartelijk bedankt voor het reageren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


03-02-2004, 14:20
Op de site http://www.scholieren.com heb je verschillende klaargemaakte werkstukken over massamedia,misschien dat je daar iets vindt.
succes verder.....

Liefs Rania

03-02-2004, 15:17
Thx rania maar de leraar gaat zeker op scholieren kijken maar bedankt he

03-02-2004, 22:07
hoop dat je nog wat hebt gehad aan mijn opdracht

succes ermee

04-02-2004, 00:57


ik had vorig jaar een boekje over massamedia...trouwens ook maatschappijleer...

daar stonden bepaalde theorien in bv. injectienaaldtheorie...en dat laat zien hoe een film de mens kan beinvloeden daar kan je ook best veel informatie over krijgen!

04-02-2004, 12:33
Ik heb em over geweld in de media gedaan en je hebt geluk ik heb hem nog!!!

Ik had er een 8 voor!

Dus ze het maar!

04-02-2004, 14:06

Citaat:
Origineel gepost door Missy_Hanaa
Ik heb em over geweld in de media gedaan en je hebt geluk ik heb hem nog!!!

Ik had er een 8 voor!

Dus ze het maar!
De effecten van massamedia is toch wel wat anders dan geweld in de media..?

Tch?

Pagina's : [1] 2