Bekijk volle/desktop versie : argumenten tegen euthanasie



Pagina's : [1] 2

30-01-2004, 18:52
hoi,
heeft er iemand goede argumenten tegen euthanasie??op school word er een debat georganiseerd en ik ben diegene die er streng tegen is, dus kan iemand me helpen PLEEAASE??het is voor maandag.

thx anyway

02-02-2004, 13:29


Moet je zelf doen

Anders leer je niks




Pe Es.
- Onnatuurlijke vrom van het leven verlaten
- Tegen alle religeuze wetten in
- Inhumaan

Pps. Zoek het internet door naar documenten met argumenten voor/tegen de euthanasie.

Ppps. Belangrijk: Zet altijd een tegenargument, en weerleg dat argument, daar zijn leraren dol op.

PreyPayps. Je had er beter voor kunnen zijn, dan had je meer agumenten.

02-02-2004, 17:02
Weet je wat je ook kan doen!! KIjk op scholieren.com.... Daar ging ik vorig jaar ook altijd heen...................Daarom ben ik nu geslaag

02-02-2004, 17:06

Citaat:
Origineel gepost door maritta
Weet je wat je ook kan doen!! KIjk op scholieren.com.... Daar ging ik vorig jaar ook altijd heen...................Daarom ben ik nu geslaag
Stel niet het slechte voorbeeld

02-02-2004, 20:00


bedankt allemaal voor jullie hulp.Maar ik moet het niet vanuit islamitische hoek bekyken, het moet een argument zyn dat ook voor de kaafiroen van toepassing is.maar echt bedankt hoor!!


(ps:bedankt voor die site maritta!nu zal k zeeeeeker slagen )

02-02-2004, 23:47
hierdoor word de grens weer verlegd, dus wat word de volgende stap?????????? euthanasi als je het leven niet meer ziet zitten?

dit is de taak van moeder natuur, en niet van de mens zelf, net zoals klonen. dus moeder natuur haar werk laten doen.

het is en blijft moord vind ik

hoop dat je er wat aan hebt.

03-02-2004, 21:52

Citaat:
Origineel gepost door maghrebgirl20
hierdoor word de grens weer verlegd, dus wat word de volgende stap?????????? euthanasi als je het leven niet meer ziet zitten?

dit is de taak van moeder natuur, en niet van de mens zelf, net zoals klonen. dus moeder natuur haar werk laten doen.

het is en blijft moord vind ik

hoop dat je er wat aan hebt.
ja hoor.maar weet je die kaafiroen zeggen dan altyd van: nee het is geen moord want de persoon in kwestie kiest er zelf voor.blablabla.

en wat dan?

03-02-2004, 22:54

Citaat:
Origineel gepost door mona_daaa
ja hoor.maar weet je die kaafiroen zeggen dan altyd van: nee het is geen moord want de persoon in kwestie kiest er zelf voor.blablabla.

en wat dan?
hij kiest ervoor? die vent wat in duitsland een andere man heeft opgegeten, wilde dit ook zelf....... die andere is toch ook veroordeeld.

ik vind het gewoon geen natuurlijke dood, en als mensen zo dood gaan worden er misschien ook minder medicijnen ondekt tegen bepaalde ziektes, toch?

03-02-2004, 22:56

Citaat:
Origineel gepost door maghrebgirl20
hij kiest ervoor? die vent wat in duitsland een andere man heeft opgegeten, wilde dit ook zelf....... die andere is toch ook veroordeeld.

ik vind het gewoon geen natuurlijke dood, en als mensen zo dood gaan worden er misschien ook minder medicijnen ondekt tegen bepaalde ziektes, toch?
heeeey bedankt voor de argumenten!!
tegen dit gaan die kaafiroen niks meer kunnen zeggen

03-02-2004, 22:59

Citaat:
Origineel gepost door mona_daaa
heeeey bedankt voor de argumenten!!
tegen dit gaan die kaafiroen niks meer kunnen zeggen
ja echt ? ben blij dat ik je kon helpen. wil weten hoe het is gegaan

04-02-2004, 00:08

Citaat:
Origineel gepost door maghrebgirl20
hij kiest ervoor? die vent wat in duitsland een andere man heeft opgegeten, wilde dit ook zelf....... die andere is toch ook veroordeeld.

ik vind het gewoon geen natuurlijke dood, en als mensen zo dood gaan worden er misschien ook minder medicijnen ondekt tegen bepaalde ziektes, toch?
With all respect, gewoon om de topicopener te helpen..


Die meneer uit Duitsland leed niet aan een dodelijke ziekte die jarenlang blijft door slepen. Euthenasie is duidelijk bedoelt voor die patienten die leiden aan een ziekte die het leven onmogelijk maakt. Zulke terminale patienten liggen bijvoorbeeld voor altijd in een coma. Dat geval dat zich voordeed in Duitsland is geen representatieve voorbeeld voor euthenasie.

Medicijnen tegen bedreigende ziektes worden niet ontdekt als mensen in bed liggen, hoor. Onderzoek wordt verricht met bloed/weefsel enz. monsters.

Het probleem met euthenasie is dat het in leven houden eigenlijk ook niet natuurlijk is. Een mens die volledig verlamd is zou in een 'natuurlijke' context binnen 2 dagen het leven verlaten. Euthenasie is ook bedoeld om bepaalde mensen niet onnodig in leven te houden, want leven is niet alleen het ademen.

04-02-2004, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
With all respect, gewoon om de topicopener te helpen..


Die meneer uit Duitsland leed niet aan een dodelijke ziekte die jarenlang blijft door slepen. Euthenasie is duidelijk bedoelt voor die patienten die leiden aan een ziekte die het leven onmogelijk maakt. Zulke terminale patienten liggen bijvoorbeeld voor altijd in een coma. Dat geval dat zich voordeed in Duitsland is geen representatieve voorbeeld voor euthenasie.

Medicijnen tegen bedreigende ziektes worden niet ontdekt als mensen in bed liggen, hoor. Onderzoek wordt verricht met bloed/weefsel enz. monsters.

Het probleem met euthenasie is dat het in leven houden eigenlijk ook niet natuurlijk is. Een mens die volledig verlamd is zou in een 'natuurlijke' context binnen 2 dagen het leven verlaten. Euthenasie is ook bedoeld om bepaalde mensen niet onnodig in leven te houden, want leven is niet alleen het ademen.
ja dat is nou net wat ze allemaal zeggen.en eigenlyk is het wel waar want als de patiënt klinisch dood is dan hangt hy gewoon een hele dag aan een beademingstoestel en als dat eenmaal wordt afgezet dan sterft hy.
en DAAROP weet ik dus echt geen antwoord

05-02-2004, 10:00



Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
With all respect, gewoon om de topicopener te helpen..


Die meneer uit Duitsland leed niet aan een dodelijke ziekte die jarenlang blijft door slepen. Euthenasie is duidelijk bedoelt voor die patienten die leiden aan een ziekte die het leven onmogelijk maakt. Zulke terminale patienten liggen bijvoorbeeld voor altijd in een coma. Dat geval dat zich voordeed in Duitsland is geen representatieve voorbeeld voor euthenasie.

Medicijnen tegen bedreigende ziektes worden niet ontdekt als mensen in bed liggen, hoor. Onderzoek wordt verricht met bloed/weefsel enz. monsters.

Het probleem met euthenasie is dat het in leven houden eigenlijk ook niet natuurlijk is. Een mens die volledig verlamd is zou in een 'natuurlijke' context binnen 2 dagen het leven verlaten. Euthenasie is ook bedoeld om bepaalde mensen niet onnodig in leven te houden, want leven is niet alleen het ademen.
dus jij bent voor euthenasie als jij niet kijkt vanuit je geloof?

wat bedoel je met die laatste zin: Euthenasie is ook bedoeld om bepaalde mensen niet onnodig in leven te houden, want leven is niet alleen het ademen............. heb je het over gewoon ademhalen of over kunstmatige beademing?

05-02-2004, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door maghrebgirl20
dus jij bent voor euthenasie als jij niet kijkt vanuit je geloof?

wat bedoel je met die laatste zin: Euthenasie is ook bedoeld om bepaalde mensen niet onnodig in leven te houden, want leven is niet alleen het ademen............. heb je het over gewoon ademhalen of over kunstmatige beademing?
Nee, dat heb ik niet gezegd,

Kheb alleen gezegd dat je argumenten niet overeenstemmen met het begrip euthenasie.

Ik heb alleen gezegd waar euthenasie voor bedoeld is, verder zonder persoonlijke opvattingen.


Ja nou, met die laatste zin bedoel ik dus dat er mensen zijn die b.v kunstmatig in leven worden gehouden...maar je hebt ok mensen die eeuwig in een coma liggen en dan misschien nog wel zelf ademen...maar kunstmatig gevoed worden etc. etc. Maar je hebt ook patienten van wie is vastgesteld dat ze binennkort doodgaan, maar die dood erg pijnlijk kan zijn..
En voor die mensen is de euthenasie wet ingevoerd.

05-02-2004, 22:52

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Nee, dat heb ik niet gezegd,

Kheb alleen gezegd dat je argumenten niet overeenstemmen met het begrip euthenasie.

Ik heb alleen gezegd waar euthenasie voor bedoeld is, verder zonder persoonlijke opvattingen.


Ja nou, met die laatste zin bedoel ik dus dat er mensen zijn die b.v kunstmatig in leven worden gehouden...maar je hebt ok mensen die eeuwig in een coma liggen en dan misschien nog wel zelf ademen...maar kunstmatig gevoed worden etc. etc. Maar je hebt ook patienten van wie is vastgesteld dat ze binennkort doodgaan, maar die dood erg pijnlijk kan zijn..
En voor die mensen is de euthenasie wet ingevoerd.
ja maar, mensen kunstmatig in leven houden vind ik weer wat anders...... als het geen zin meer heeft moeten ze niet kunstmatig in leven worden gehouden vind ik. dan is het geen euthanasie toch?

en coma, weet ik eigenlijk niet. wat jij wat er moet worden gedaan als iemand al 1 jaar of zo in coma ligt?

Pagina's : [1] 2