Bekijk originele versie : Lijpe C-schijf: Wtf?
Normaal gesproken kom ik er wel uit, maar nu snap ik er geen reet meer van.
Ik heb een tijd geleden toen mijn C-schijf steeds minder ruimte had (denk door de automatische updates van Windows XP), mn ruimte vergroot (met PartitionMagic) van 12 GB naar 24 GB.
Genoeg ruimte zou je zeggen, maar om een of andere reden lijkt het alsof al mijn schijfruimte elke minuut opgegeten wordt, en ik weet niet waar het heen gaat. Ik heb gecheckt wat er allemaal op mijn C-schijf staat, en in totaal zou er maar 14 GB aan ruimte bezet moeten zijn, maar toch geeft Windows aan dat ik al aan de 23 GB zit. Elke keer als ik dan weer ruimte vrij maak, word die ruimte binnen een dag weer gevuld door wat anders, weet niet wat. Mn laptop wordt er steeds trager door.
Weet iemand er hier gaande is?
MootjeWilMamita
22-11-2008, 01:47
Het kan zijn dat de geheugen van je C schijf zich automatisch verdeeld met je D schijf.
Je kan het simpel checken. Ga eens alle mappen langs in C: en kijk wat veel ruimte in beslag neemt.
Justme_1983
22-11-2008, 08:05
Met Partition magic komt het wel eens voor dat windows de gemaakte sectoren op de schijf wel eens niet al te best herkent.. data neerpleuren gaat dan prima. Maar lezen word dan een probleem. Ik raad je aan om een error check te doen op die partitie. Als deze niet werkt die partitie verwijderen en opnieuw gewoon in windows aanmaken via schijfbeheer. (disk management)
Dat zou ook een virus kunnen zijn ..?
Justme_1983
22-11-2008, 08:21
Dat zou ook een virus kunnen zijn ..?
Yep hoort ook tot een van de mogelijkheden :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.