Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tanden poetsen tijdens de ramadan?

Pagina's : [1] 2

HananeGLIMLACH
04-09-2008, 10:51

Mag ofniet? :hadj:

Desperate_Wife
04-09-2008, 11:02
ja mag dat?

changedMan888
04-09-2008, 11:04
ja mag dat? liefs wel ze, hygiene is ook belangrijk:-)

changedMan888
04-09-2008, 11:05
Mag ofniet? :hadj: heb geen bronvermelding of dergelijke, maar gevraagd aan een geleerde en volgens hem was het toegestaan.

samiraaaatje
04-09-2008, 11:09

Ik poest gewoon mn tanden hoor..Alleen let ik op dat ik niets binnen krijg..

changedMan888
04-09-2008, 11:29
Ik poest gewoon mn tanden hoor..Alleen let ik op dat ik niets binnen krijg.. :goedzo: da moet je idd op letten. zoals alle dade is nia belangrijk, als je tanden gaat poetsen om je honger te stillen of om zo stiekem wa water binnen te krijgen, dan mag het natuurlijk niet. Ik denk wel dat de meesten hun tanden poetsen om hun tanden te onderhouden en een slechte adem te voorkome:-)

Redouane-Meknes
04-09-2008, 11:36
Okay, ik durf het niet eens...ben ik echt te bang voor:$ als ik mijn mond moet spoelen tijdens de wassing ben ik al zo bang dat er een druppeltje water naar binnen glijdt.....haha..!

changedMan888
04-09-2008, 11:39
Okay, ik durf het niet eens...ben ik echt te bang voor:$ als ik mijn mond moet spoelen tijdens de wassing ben ik al zo bang dat er een druppeltje water naar binnen glijdt.....haha..! hihi, jij moet da ni te dicht bij iemand staan als je ertege spreekt:-)

Heavenly_in_Luv
04-09-2008, 11:52
Tanden poetsen mag niet.. Al had ik dat ook heel graag gewild en gewenst naar de standaarden van tegenwoordig. 1400 jaar geleden gingen ze ook niet hun tandenpoetsen, deo gebruiken of etc etc.. Wil je de maand ramadan zo goed mogelijk uitvoeren verplaats dan jezelf naar de middelen die ze vroeger hadden.. Ik zelf vind dit ook moeilijk, maar ik doe het wel.. En voor de persoonlijke verzorging en hygiene doe ik dit dan met shoor.. en zo kun je een aantal bottleneck's oplossen.. Maar ga niet voor jezelf de islam uitmaken of personaliseren..

Scarf
04-09-2008, 11:59
Tanden poetsen mag niet.. Al had ik dat ook heel graag gewild en gewenst naar de standaarden van tegenwoordig. 1400 jaar geleden gingen ze ook niet hun tandenpoetsen, deo gebruiken of etc etc.. Wil je de maand ramadan zo goed mogelijk uitvoeren verplaats dan jezelf naar de middelen die ze vroeger hadden.. Ik zelf vind dit ook moeilijk, maar ik doe het wel.. En voor de persoonlijke verzorging en hygiene doe ik dit dan met shoor.. en zo kun je een aantal bottleneck's oplossen.. Maar ga niet voor jezelf de islam uitmaken of personaliseren..Hier gaat men de fout in, het zelf moeilijker maken terwijl de Islam een gemak is voor de mensheid. Al7amdullilaah. Het islamitische oordeel over het gebruik van de tandenborstel tijdens het vasten. Vraag: Is het toegestaan om de tanden te poetsen met tandpasta na de eerste zonschemering tijdens het vasten? En als het wel toegestaan is, maakt het bloed wat van de tanden vrij komt tijdens het gebruik van de tandenborstel, het vasten ongeldig? Antwoord: Het is toegestaan om na de eerste zonschemering, (wanneer men zich onthoudt van het eten, drinken…) gebruik te maken van tandpasta en een tandenborstel om de tanden te poetsen. Sommige geleerden zien het als afkeurenswaardig voor een vastende om de siewaak te gebruiken na de middag, omdat de geur uit de mond van een vastende verdwijnt. Men kan wel de etensresten van zijn tanden verwijderen. Wat betreft het gebruik van tandpasta, het is af te raden om het te gebruiken, dit omdat tandpasta een geur en smaak heeft. Het beste is dat men tandpasta na de sahoer gebruikt, en als het toch noodzakelijk gebruikt moet worden dan moet er rekening gehouden worden met het slikken van de tandenpasta. Het bloed dat vrij komt van de tanden na het poetsen met een tandenborstel maakt het vasten niet ongeldig. Sheikh Ibn Djiebrien http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=6298047&postcount=4 Het gebruik van de siewaak 1 tijdens het vasten. Vraag: Er zijn mensen die graag hun tanden niet willen poetsen met een tandenstokje tijdens het vasten…Ze vrezen dat dit het vasten ongeldig maakt…wat is de geprefereerde tijd voor het tandenpoetsen in de Ramadan? Antwoord: Vrees hebben om de tanden te poetsen met een tandstokje tijdens het vasten of buiten het vasten is niet door de Qor’aan of Soenna 2 te bewijzen, dit omdat Assiewaak tot de Soenna van de profeet behoort. In de bekende authentieke hadith is overgeleverd dat de profeet zei:”Het is een reiniging voor de tanden, en een oorzaak van tevredenheid van de Heer”. Siewaak is toegestaan en aan te raden na het verrichten van de kleine wassing, voor het gebed, bij het waken en tijdens het vasten…. Sheikh Ibn Al ‘oethaymien http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=6298019&postcount=2 En kom met bewijzen indien je iets zegt met betrekking tot het geloof.

whoopy1987
04-09-2008, 12:00
Tanden poetsen mag niet.. Al had ik dat ook heel graag gewild en gewenst naar de standaarden van tegenwoordig. 1400 jaar geleden gingen ze ook niet hun tandenpoetsen, deo gebruiken of etc etc.. Wil je de maand ramadan zo goed mogelijk uitvoeren verplaats dan jezelf naar de middelen die ze vroeger hadden.. Ik zelf vind dit ook moeilijk, maar ik doe het wel.. En voor de persoonlijke verzorging en hygiene doe ik dit dan met shoor.. en zo kun je een aantal bottleneck's oplossen.. Maar ga niet voor jezelf de islam uitmaken of personaliseren.. Mogen we dan geen deo's gebruiken? :eek:

Scarf
04-09-2008, 12:02
Mogen we dan geen deo's gebruiken? :eek:Is er bewijs voor deze uitspraak? Neen, slechts de uitspraak dat wij geen parfum mogen gebruiken als vrouwzijnde buiten het huis. Deodorant zijn tegenwoordig geurloos te verkrijgen.

changedMan888
04-09-2008, 12:10
Tanden poetsen mag niet.. Al had ik dat ook heel graag gewild en gewenst naar de standaarden van tegenwoordig. 1400 jaar geleden gingen ze ook niet hun tandenpoetsen, deo gebruiken of etc etc.. Wil je de maand ramadan zo goed mogelijk uitvoeren verplaats dan jezelf naar de middelen die ze vroeger hadden.. Ik zelf vind dit ook moeilijk, maar ik doe het wel.. En voor de persoonlijke verzorging en hygiene doe ik dit dan met shoor.. en zo kun je een aantal bottleneck's oplossen.. Maar ga niet voor jezelf de islam uitmaken of personaliseren.. 1400 jaar geleden hadden ze idd geen tandpasta. da betekent ni da je het nu ni mag gebruiken. als k je logica ga volgen kan k besluiten dat je tijdens de ramandan ook niet met de auto mag rijden, aangezien ze het 1400 jaar geleden ook niet hadden en wie weet krijg k ongewild wa uitlaatgassen binnen. klinkt ni echt logisch mja. je doet je persoonlijke hygiene met shoor; da's om half 5; denk je je adem om 16h nog steeds nog aangenaam zal ruiken? stel da je met klanten moet werken; ik denk ni da je klanten nog vaak gaan trgkomen tijndens de ramandan als je stinkt. tandpasta is geen consumptiemiddel zoals de siwak er ook geen is. siwak was toen een manier om je tanden te verzorgen en is trouwens soenna. je gebruikt tandpasta ook om je tanden te verzorgen. zelfs al krijg je perongeluk water binnen; wat normaal niet zou moge gebreuren, dan geldt je vasten nog steeds. onze profeet vzmh zei dat zijn volk niet verantwoordelijk is voor de fouten die ze met de juiste intentie doen. Daarom is die intentie belangrijk. das voor iedereen anders. ik poest m'n tanden om vooral een slechte adem te voorkomen. en verder weet Allah het beste.

Heavenly_in_Luv
04-09-2008, 12:36
1400 jaar geleden hadden ze idd geen tandpasta. da betekent ni da je het nu ni mag gebruiken. als k je logica ga volgen kan k besluiten dat je tijdens de ramandan ook niet met de auto mag rijden, aangezien ze het 1400 jaar geleden ook niet hadden en wie weet krijg k ongewild wa uitlaatgassen binnen. klinkt ni echt logisch mja. je doet je persoonlijke hygiene met shoor; da's om half 5; denk je je adem om 16h nog steeds nog aangenaam zal ruiken? stel da je met klanten moet werken; ik denk ni da je klanten nog vaak gaan trgkomen tijndens de ramandan als je stinkt. tandpasta is geen consumptiemiddel zoals de siwak er ook geen is. siwak was toen een manier om je tanden te verzorgen en is trouwens soenna. je gebruikt tandpasta ook om je tanden te verzorgen. zelfs al krijg je perongeluk water binnen; wat normaal niet zou moge gebreuren, dan geldt je vasten nog steeds. onze profeet vzmh zei dat zijn volk niet verantwoordelijk is voor de fouten die ze met de juiste intentie doen. Daarom is die intentie belangrijk. das voor iedereen anders. ik poest m'n tanden om vooral een slechte adem te voorkomen. en verder weet Allah het beste. Het is ieder zijn graf, en we zoeken samen naar het beste antwoord. Maar om appel met peren te gaan vergelijken is vergezocht. Ik wil geen modder gooien, maar wil wel iedereen aan het denken zetten.. Voorbeeld van die ene dame die beweert dat geurloze deo toegestaan zijn... Dan is Amstel Malt ook toegestaan.. Dat durf ik ook niet zo hard te roepen.. Wij moeten voorzichtig zijn met onze uitspraken. En we kunnen overal bronnen gaan zoeken op internet, maar dat wil niet zeggen dat het erkend is. En inderdaad 1400 jaar geleden gebruikten de mensen toen Siewaak, das geen tandenborstel met tandpasta!

Moker-joker002
04-09-2008, 12:38

Ik zou niet weten zoals ik hier zie zeggen ''sommige'' mensen ja/nee zeggen? Dus het is niet bekend of het wel mag Maar ik doe het zelf niet;)

Pagina's : [1] 2