Bekijk originele versie : Lbesa d Fessia...?
Salaam dames,
Wat vinden jullie van lebssa de fes. Je weet wel, dat hele grote kleed boven je, dat je alleen je gezicht ziet???
Ik heb gehoord dat het heel zwaar is en meestal raden ze het je af??
Wat vinden jullie ervan?
Groetjes :zwaai:
lailaelmou
30-01-2004, 11:33
Origineel gepost door Sweety20
Salaam dames,
Wat vinden jullie van lebssa de fes. Je weet wel, dat hele grote kleed boven je, dat je alleen je gezicht ziet???
Wat vinden jullie ervan?
Ik vind dat zo lelijk...... Inderdaad heb ook gehoord dat het zwaar is.....
Laila
Nou , ik vindt een Marokaanse bruid moet een traditionele kleding dragen en of dat een Fessia of een Chedda is dat moet ieder voor zich weten en persoonlijk vindt ik het prachtig Fessia en heel apart!
Origineel gepost door Sweety20
Salaam dames,
Wat vinden jullie ervan?
fesia heeft wel wat moet ik zeggen maar ik heb het al jaren niet gezien op een bruiloft..... ik heb zelf sheda gedaan die is echt loodzwaar maar ik vind het wel de moeite waard.
Origineel gepost door HighClassLady
Misschien een hele vreemde vraag maar...:
Dragen mensen uit Fes meestal Lebsa Fessia?!
En uit welke streek van Marokko komt dan Lebsa Chedda?!
HCL.
iedereen kan het doen die het mooi vindt maar sheda is traditie in Tanger en Tetouane .....een bruiloft begint niet zonder.
Oke, Thanks!
Ik was gewoon nieuwsgierig en vroeg het me af. ;)
Maar die Traditionele kledij ziet er altijd zo superzwaar uit en de bruid lijkt dan net een vierkant je ziet alleen haar gezichtje! :eek:
Maar ja, als het Traditie is en je vind het mooi dan kan ik wel begrijpen dat je het er wel voor over hebt!
HCl.
neeeeeeee dat is fesia dat je alleen je gezicht ziet. Bij sheda heb je heel veel parels om je nek ( dat maakt het zwaar) en je hebt gewoon een kroontje op met een sluier.....als je het helemaal goed wil doen kom je de eerste lebsa met je ogen dicht en sluier over je gezicht binnen. je man haalt je sluier weg.de tweede lebsa is dan meestal emira en dan kom je stralend als een emira binnen met een big smile.
het heeft wel wat geloof me......anders nodig ik je bij deze uit om mijn foto's te komen bekijken ;) ;)
lailaelmou
30-01-2004, 14:41
Lebsa sheda is gewoon :verliefd: :Iluvu:
lailaelmou
30-01-2004, 14:48
En ben jij dan ook een Tetouania of Tangaouia?! :D
Ik heb die Traditionele kleding nog nooit op een bruiloft meegemaakt eigenlijk, kom ook niet vaak op bruiloften, kheb ze alleen op foto's op de site van Hafida gezien, maar kan je wel lopen met die Lebsa Fessia?! :eek:
HCL.
Ik ben een riffia maar ik vind sheda prachtig..... Je kunt niet makkelijk lopen met Lebsa Fessia.... Ieder heeft z'n eigen mening maar ik vind Fessia niet mooi......
Ben vaak op bruiloften geweest en niemand kiest voor Lebsa Fessia....
En wat vind jij van Fessia?
Laila
lailaelmou
30-01-2004, 14:54
Ik vind Lebsa Fessia ook niet mooi, de bruid lijkt net een heel groot vierkant met in het midden een klein gezichtje, ik heb dat geloof ik 1 keertje meegemaakt, maar ik dacht meteen meskiena die bruid, het ziet er ook zo ontzettend zwaar uit, dat zou ik echt nooit aantrekken op mijn bruiloft, ik moet wel een beetje kunnen relaxen natuurlijk!
Maar ik ben dan ook geen Fessia maar een Oujdia!:wijs: En een Riffia die geen berbers spreekt. :o
HCL.
Inderdaad ik zou Fessia ook nooit aantrekken op mijn bruiloft... Wat vind je van Sehda???
Dus je bent ook een Riffia????
Hahaha, ik kan die kleding echt niet uit elkaar houden!
En kwam jij binnen met je ogen dicht en je sluier over je gezicht? Het klinkt inderdaad wel mooi zoals je het verteld, en als je wat dichterbij woonde kwa ik zeker de foto's bekijken, maar van Friesland naar Zuid Holland reizen, daar ben ik dan vast een halve dag mee bezig, hahaha!
HCL.
jammer dat je ver woont ......
bij mijn verloving had ik wel mijn ogen dicht maar bij de bruiloft niet.
mijn sluier had ik wel over mijn gezicht en toen mijn man binnen kwam heeft hij hem weg gehaald met een kus op mijn voorhoofd.....weet je als ik zo over de bruiloft praat heb ik er weer zin in maar dan wel met dezelfde man.
p.s welke site van hafida bedoel je
lailaelmou
30-01-2004, 14:58
Origineel gepost door yosraaa
jammer dat je ver woont ......
bij mijn verloving had ik wel mijn ogen dicht maar bij de bruiloft niet.
mijn sluier had ik wel over mijn gezicht en toen mijn man binnen kwam heeft hij hem weg gehaald met een kus op mijn voorhoofd.....weet je als ik zo over de bruiloft praat heb ik er weer zin in maar dan wel met dezelfde man.
p.s welke site van hafida bedoel je
www.hafida.nl
lailaelmou
30-01-2004, 15:04
Ik weet echt niet hoe Shedda eruit ziet!
Mijn vader is berbers maar opgegroeid in Oujda, mijn moeder is opgegroeid in Algerije maar ze is kwart Algerijns en de rest Marokkaans, haar vader is Berbers maar haar moeder is dus half Algerijns, en die sprak geen berbers alleen Arabisch, dus spreekt mijn moeder ook alleen Arabisch, en mijn vader spreekt wel Berbers en Arabisch maar ik heb dat nooit geleerd omdat mijn moeder dat niet kon, nu kan ze het wel een beetje maar wij spreken gewoon alleen maar Arabisch!
Oke, dat was mijn levens verhaal, hahaha!
Hoop dat je het een beetje begrijpt.
HCL.
Kijk op de site van www.zimbamode.nl
Marokkaanse bruidsmode laatste foto.....
Yep, ikke begrijp.... Indergeval je spreekt Arabisch..
Dus je bent een beetje mix van alles?
;-)
lailaelmou
30-01-2004, 15:05
Het klinkt allemaal wel erg leuk, ach doe het gewoon nog een keer allemaal over, maar vergeet dan niet om mij uit te nodigen!
:D
De site van Negeffa Hafida uit Maarssen, Http://www.hafida.nl
HCL.
en vergeet mij ook niet ;-) :D
Het klinkt allemaal wel erg leuk, ach doe het gewoon nog een keer allemaal over, maar vergeet dan niet om mij uit te nodigen!
:D
De site van Negeffa Hafida uit Maarssen, Http://www.hafida.nl
HCL.
ik zie geen site van een negaffa ???? doe ik iets verkeerd.ik ben benieuwd want jij gaat haar waarschijnlijk toch nemen.
ik zal jullie uitnodigen ...dat beloof ik. mischien hebben jullie dan al kinderen kunnen ze meteen bruidskinderen worden.jaaaa voor niks gaat alleen de zon op
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.