Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : PvdA pleit voor belasting op vet eten

Pagina's : [1] 2 3

grendel
29-01-2004, 12:57

PvdA pleit voor belasting op vet eten. Uitgegeven: 29 januari 2004 10:22 AMSTERDAM - De Partij van de Arbeid wil belasting heffen op vet eten. Dat zegt Tweede Kamerlid Khadija Arib. Het idee voor de zogenoemde snacktax is momenteel punt van discussie in de Verenigde Staten. Arib wil hiermee overgewicht van Nederlanders tegengaan. Het probleem van overgewicht ligt volgens haar voornamelijk in de lagere sociale klasse. Arib wil de belasting volgende maand aan de orde stellen tijdens een debat over gezondheidzorg. Hoe hoog de belasting moet worden, weet het PvdA-Kamerlid nog niet. Ze vindt dat naast de vetbelasting ook nog andere maatregelen genomen moeten worden, zoals het verbieden van vette snacks in schoolkantines. Arib reageert in een uitzending van internettelevisieomroep FTV op uitlatingen van Unilever-topman Anthony Burgmans. Hij is tegen het Amerikaanse plan om 'snacktax' te heffen. Burgmans sprak op het World Economic Forum in Davos namens de gezamenlijke voedingsindustrie. Deze bedrijven kregen onlangs veel kritiek van een Britse consumentenorganisatie die zich beklaagden over de veronderstelling dat fabrikanten vet eten populair willen maken bij kinderen. ----------------------------------------------------------------------------------- ......en terecht :D Ik neem nog een sigaretje :D :D :D

AAAbracadaver
29-01-2004, 13:03
Nog een reden om niet op de pvda te stemmen.... En Pista, ik verhuis deze zomer jou kant op. De bierprijs was dan wel niet de eerste reden maar het zou een goede tweede kunnen zijn... :D

grendel
29-01-2004, 13:50
Origineel gepost door yesitsme Hoe rancuneus ben jij nu Grendel, steekt het je zo erg dat je kankerstokken alweer meer moeten betaald worden dat je nu je vreugde niet kan verbergen voor deze taks op vet eten. Ik meer betalen, zij ook, na. :D Gooi die kankerstkken weg, vreet geen hamburgers meer bij mc donalds, maar kom in Belgiƫ een blonde leffe meer drinken. Daar zijn tot nu toe geen extra taksen op, maar hou het wel stil. ;) Of men zou wel eens op gedachten kunnen gebracht worden, en waar moet je dan nog heen. :belgie: Een blonde leffe is lekkerder met een "kankerstok" :D :D

grendel
29-01-2004, 13:51
Origineel gepost door Abracadaver Nog een reden om niet op de pvda te stemmen.... En Pista, ik verhuis deze zomer jou kant op. De bierprijs was dan wel niet de eerste reden maar het zou een goede tweede kunnen zijn... :D "Economische vluchteling", Abra :D :D ;)

AAAbracadaver
29-01-2004, 14:37

Origineel gepost door grendel "Economische vluchteling", Abra :D :D ;) Ik heb nog een leuk appartement te koop staan, uitzicht op zee, interesse ? :D

grendel
29-01-2004, 14:42
Origineel gepost door Abracadaver Ik heb nog een leuk appartement te koop staan, uitzicht op zee, interesse ? :D Jij maken goeie prijs voor mij :D :D :D ..........ik altijd interesse hebben.

Willemien
29-01-2004, 14:44
Als het probleem van overgewicht "vooral ligt in de lagere sociale klasse", dan ben ik bang dat de PvdA gehalveerd wordt door dit standpunt bij de volgende verkiezingen :D

AAAbracadaver
29-01-2004, 14:45
Origineel gepost door grendel Jij maken goeie prijs voor mij :D :D :D ..........ik altijd interesse hebben. Nee jij kameraad, Ik jij kennen, jij teveel erg geintegreerd. Jij kijke kijke niet kopen.... :D

AAAbracadaver
29-01-2004, 14:47
Origineel gepost door Willemien Als het probleem van overgewicht "vooral ligt in de lagere sociale klasse", dan ben ik bang dat de PvdA gehalveerd wordt door dit standpunt bij de volgende verkiezingen :D Nou Willemien, ik weet niet precies in welke klasse ik zit maar voor een frikandelletje speciaal mag je me altijd wakker maken.

grendel
29-01-2004, 14:48
Origineel gepost door Abracadaver Nee jij kameraad, Ik jij kennen, jij teveel erg geintegreerd. Jij kijke kijke niet kopen.... :D Hahaha................uuns bin zuunig :D :D ;) Zit er eigenlijk een yakuzi in dat appartement. Anders mot ik et niet :D

AAAbracadaver
29-01-2004, 14:53
Origineel gepost door grendel Hahaha................uuns bin zuunig :D :D ;) Zit er eigenlijk een yakuzi in dat appartement. Anders mot ik et niet :D Nee, wel een ligbad en voor een vriendenprijs regel je die bubbels zelf maar. Ik gooi wel 10 kilo uien en wat blikken bruine bonen bij de deal indien nodig.

Willemien
29-01-2004, 14:55
Origineel gepost door Abracadaver Nou Willemien, ik weet niet precies in welke klasse ik zit maar voor een frikandelletje speciaal mag je me altijd wakker maken. Nou wie weet, slaat Khadija Arib de plank mis, en is heel nederland dol op de frikandel en stemmen we straks allemaal geen PvdA meer. Een waardebon voor een sinaasappel, bij iedere zak patat en iedere frikandel speciaal. Lijkt je dat wat ... :D

grendel
29-01-2004, 14:58
Origineel gepost door Abracadaver Nee, wel een ligbad en voor een vriendenprijs regel je die bubbels zelf maar. Ik gooi wel 10 kilo uien en wat blikken bruine bonen bij de deal indien nodig. ...bruine bonen............. :D Hallo, zeg, ik ben niet aan het solliciteren bij Menno Buch :D Maarre, waar is dat appartement eigenlijk ? ;)

sneakynawal
29-01-2004, 15:05
Origineel gepost door Abracadaver Ik heb nog een leuk appartement te koop staan, uitzicht op zee, interesse ? :D Hier 1!

AAAbracadaver
29-01-2004, 15:11

Origineel gepost door yesitsme Hij kan altijd wel terecht in 1 van onze kerken. Desnoods breng ik hem wel een deken en een varkenshammetje om de grootste nood te lenigen. Oeps, was bijna de blonde leffe vergeten, die kan er ook nog wel af. Dus abra, als je hier of daar in een kerk moest belanden, laat dan gerust iets weten. Maar liefst per pm, ik kan moeilijk mijn tel.nummer hier gaan plaatsen, sommigen hier lusten me rauw. :D Heb laatst zo'n hammetje besteld in een restaurant in Brussel. Hammetje noemen ze dat, was een complete achterpoot. Viel niet tegenop te eten. Maar maak je niet ongerust Pista, m'n bedrijf regelt de huisvesting en ik ben van plan vol op te gaan genieten van al het lekkers in Belgie.

Pagina's : [1] 2 3