Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het is tijd mensen

KI_kracht
06-10-2002, 13:19

mensen het is tijd voor salaat. zullen we even eerst naar de moskee gaan en dan terug komen om verder te gaan. twee vogels met 1 steen. dus mensen probeer om het te doen en probeer om naar de salaat te gaan. ik vertrouw op jullie. :zwaai:

Lady_moi
06-10-2002, 15:20
tis nog niet hoor de "dowher" is al voorbij

Ismael21
06-10-2002, 15:52
Iets langer nog dan een halfuurtje en dan is het inderdaad weer zover :)

Lady_moi
06-10-2002, 15:53
ja daarna asr tis bijna

doudia
06-10-2002, 22:14

Salaam Me vader was vrijdag naar de moskee gegaan. En heeft een dars gehoord over bidden. Een man in de tijd van de profeet salalah 3lehim wa salaam. Die man ging zijn zus begraven. Hadden ze gedaan en ging op weg naar huis. Onderweg naar huis realiseerde hij zich dat zijn portomenee in de graf is gevallen. Hij gaat terug en begint te graven. En ziet rook uit zijn graf komen. Hij schrikt gooit de zand terug en gaat naar zijn moeder. En vroeg wat deed jouw dochter verkeerd ze zei ze deed niks alleen bidden niet op tijd. Mensen begin alsjeblieft met bidden. Want deze vrouw allah i rahemha die bidde wel alleen niet op tijd laat staan als helemaal niet bidt. Het duurt neit langer dan vijf minuten wa salaam

KI_kracht
07-10-2002, 22:43
Origineel gepost door doudia Salaam Me vader was vrijdag naar de moskee gegaan. En heeft een dars gehoord over bidden. Een man in de tijd van de profeet salalah 3lehim wa salaam. Die man ging zijn zus begraven. Hadden ze gedaan en ging op weg naar huis. Onderweg naar huis realiseerde hij zich dat zijn portomenee in de graf is gevallen. Hij gaat terug en begint te graven. En ziet rook uit zijn graf komen. Hij schrikt gooit de zand terug en gaat naar zijn moeder. En vroeg wat deed jouw dochter verkeerd ze zei ze deed niks alleen bidden niet op tijd. Mensen begin alsjeblieft met bidden. Want deze vrouw allah i rahemha die bidde wel alleen niet op tijd laat staan als helemaal niet bidt. Het duurt neit langer dan vijf minuten wa salaam masha allah. masha allah voor je vader die het doorverteld wat hij in de moskee van de imam hoort. dat merk ik niet bij veel ouders. en je hebt groot gelijk. het zijn maar een paar minuten. wie wilt er nou niet met allah praten. dat is wat ik niet begrijp. het is toch bekend dat als je met allah wilt praten dat je dan begint met bidden, en als je naar allah wilt luisteren dan moet je de koran lezen. dus mensen bidden en koran lezen dat is wat we veel moeten doen. in soerat al-ma3oen staat: fawailoen lilmosallina alladhin 3an salaatihim sahoen. wailoen is een rivier in de hel. dat is wat de mensen krijgen die met het gebed spelen. hier word niet gesproken over mensen die niet bidden maar over de mensen die ermee spelen. dus niet op tijd en 1 keer bidden en andere keer niet. dus mensen niet spelen met het gebed. en doe je best om het op tijd te bidden. dit is een advies aan mezelf als eerst en aan mijn broeders en zusters.

mrs_jamila
08-10-2002, 14:33
De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als dat goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als dat gebrekkig is; zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): ' "Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld." Overgeleverd door: Imaam Ahmed in de Musnad, Ibn Majah, At-Tirxnidhi, Aboe Da woed, An-nasa'i Hammam overleverde: "Qatadah heeft ons op gezag van Al-Hassan op gezag van Hoeraith Ibn Qabisa verteld, dat Aboe Hoerairah (RA) zei: "De Profeet zei: "Het eerste ding waar de slaaf op de Dag des Oordeels voor ter verantwoording wordt geroepen is (de verrichting van) de gebeden en wie ze (op tijd) en juist heeft verricht zal slagen (en tot de hemel worden toegelaten) en Wie ze niet (perfect en op tijd) heeft verricht zal zakken (en naar de hel verwezen worden)." Overgeleverd door: At-Tirmidhi Allah Ta'ala zegt: "Toen heeft hen een nageslacht opgevolgd dat de gebeden opgaf (ze lieten de gebeden verloren raken, door het niet verrichten ervan of in het niet juist verrichten ervan of het niet op de goede tijd verrichten ervan) en hun lusten volgden. Dus worden zij in de hel gegooid. Behalve degene die spijt betuigt..." (Qor'aan 19:59-60) Allah Ta'ala zegt: "Wee dus degene die gebeden verricht (de hypocrieten). Die hun gebeden uitstellen van hun bepaalde tijd.." (Qor'aan 107:4-5) Allah Ta'ala zegt: "Wat heeft er voor gezorgd dat jullie de hel binnentraden?" Zij zullen zeggen: "Wij behoorden niet tot degenen die hun gebeden verrichtten." (Qor'aan 74:42) De Profeet zei: "Het verbond tussen ons (de Profeet en de gelovigen) en hen ( de ongelovigen) wat Allah Ta'ala heeft ingesteld, is de Salaat (het gebed). ledereen die het niet verricht is ongelovig." De Profeet zei: "ledereen die doelbewust het Asrgebed nalaat te bidden (of het pas na de voorgeschreven tijd bidt), van hen zullen alle goede daden verloren gaan." De Profeet heeft ook gezegd: "Het ongeloof staat tussen de slaaf en het nalaten van het gebed." Hij zei ook: "ledereen die het verrichten van de gebeden bewust nalaat, die zal niet onder Allah's verbond vallen (d.w.z. als Allah het wil zal Hij hem vergeven en anders zal Hij hem straffen)." Dit is door Makhoel op gezag van Aboe Dharr overgeleverd, maar Makhoel heeft hem niet ontmoet! 'Oemar (RA) zei: "Waarlijk, degene die de gebeden verliest (d.w.z. ze niet verricht of ze niet op de juiste tijd verricht) heeft geen deel (in de beloning) van de islam." ibrahiem An-Nakh'i zei: "ledereen die het nalaat om de gebeden te verrichten, is ongelovig (in de islam)." Ayyoeb As-Soektiyani is het met Ibrahiem eens. Al-Jarri overleverde op gezag van 'Abdoellah Ibn Shaqiq, dat Aboe Hoerairah (RA) zei: "De Metgezellen van de Profeet hebben allemaal gezegd dat er geen andere daad van ongeloof is dan het nalaten van de gebeden." Al-Hakim overleverde dat in zijn Al-Moestadrak en ook At Tirmidhi in zijn 'Soennan' maar zonder Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hen zijn) te noemen. Ibn Hazm zei: "Geen zonde is groter na de zonde van het ongeloof, dan de zonde van het nalaten van de gebeden op hun vastgestelde tijd, en de zonde van het doden van een gelovige zonder gerechtelijke basis." Hammam overleverde: "Qatadah heeft ons op gezag van Al-Hassan op gezag van Hoeraith Ibn Qabisa verteld, dat Aboe Hoerairah (RA) zei: "De Profeet zei: "Het eerste ding waar de slaaf op de Dag des Oordeels voor ter verantwoording wordt geroepen is (de verrichting van) de gebeden en wie ze op tijd en juist heeft verricht zal slagen (en tot de hemel worden toegelaten) en Wie ze niet perfect en op tijd heeft verricht zal zakken (en naar de hel verwezen worden)." (At-Tirmidhi heeft deze hadith genoemd). De Profeet zei: "Mij is (door Allah Ta'ala) bevolen om de mensen te bevechten tot zij getuigen, dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat Mohammed Zijn Boodschapper is, en de gebeden verrichten en de zakaat betalen, als zij dit alles doen, dan zullen zij hun leven en hun bezittingen van mij redden, behalve wat onder de islamitische wet valt en dan zal hun afrekening bij Allah zijn." (Boechari en Muslim) Aboe Saied zei: "Op een keer zei een man tegen de Profeet (vzmh): "0 Boodschapper van Allah, hoedt u voor Allah Ta'ala en vrees Allah Ta'ala." De Profeet zei: "Wee over U! Ben ik niet van al de mensen op aarde degene die Allah het meeste vreest?" Galid Ibn al-Walied zei: "0 Boodschapper van Allah! Zal ik zijn hoofd afhakken?" De Profeet zei: "Nee, hij verricht het gebed." (Boechari en Muslim). Al de voorafgaande teksten duiden erop dat iedereen die nalaat het gebed te verrichten een ongelovige is. De Profeet zei tegen Moe'adh (RA): "Er is niemand die oprecht getuigt dat geen het recht heeft om aanbeden te worden dan Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is, behalve om door Allah van het hellevuur gered te worden." (Boechari en Muslim). Dus degene die het verrichten van de gebeden uitstelt na hun vastgestelde tijd heeft een grote zonde begaan, en het zo nu en dan nalaten van het gebed (of zelfs maar één) is gelijk aan het plegen van overspel en aan stelen, want het nalaten van het verrichten van het gebed of het verrichten na de vastgestelde tijd is een grote zonde. Als iemand dat vaak doet, behoort hij tot degene die grote zonden begaan. En als iemand altijd nalaat om te bidden is hij een ongelovige. Het achterwege laten van het gebed is een grote zonde, Allah zegt:"Maar na hen volgden andere generaties, die de salat achterwege lieten en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien Behalve wie berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Zij zijn het die het Paradijs zullen binnentreden en hun zal geen enkel onrecht aangedaan worden." (Soerat Maryam aya 59,60). Allah zegt over de zondaren: "...behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede dagen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Al Foerqaan aya 70). Er is geen enkel overlevering die aanduid dat degene die het gebed achterwege laat het gebed moet inhalen. Desbetreffende persoon moet berouw tonen en een belofte doen met zichzelf om niet terug te keren in deze zonde. Inhalen van het gebed is verplicht voor degene die niet met omzet verslaapt tijdens het gebed, zoals de boodschapper van Allah heeft gezegd in een hadith die overgeleverd is door Ibn Mas'ood (moge Allah's tevredenheid hem zijn):"Degene die zich verslaapt en een gebed niet verricht, of door vergeetachtigheid een gebed nalaat, dient het te verrichten als hij het herinnert..."(Moesliem, tiermidie en anderen). En Allah weet het het beste. Moge Allah SWt ons leiden, Moge Hij SWT onze goede daden doen vermeerderen. Ameen Ya Rabbi Al “Alamien!

Jawairia
08-10-2002, 15:06
Doudia dat heb ik ook van mijn moeder gehoord, zeker in masjid nasser!