Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor de autorijders...wat is voordeliger?

socialedienst
29-01-2004, 09:15

Een vriend zit al tijden lang te zeuren dat hij nu ECHT een auto wil gaan kopen, alleen kan hij maar niet beslissen of t een Diesel wordt of een Benzine. diesel is goedkoop, maar belasting is hoog....benzine is duur, maar belasting is laag.... ikzelf rijd al jaren benzine heb geen ervaring met Dieselbakken... qua kosten dan Voor de mensen die ervaring hebben met verschillende auto's wat raad je aan? wat is voordeliger?

yasmina.
29-01-2004, 11:52
volgens mij kan je ergens uitrekenen wat voordeliger is (belastingdienst)? Kijk anders via google of zo. het ligt aan het aantal kilometers dat je met je auto rijdt..... hoop je geholpen te hebben

Selly
29-01-2004, 13:20
Als je veel kilometers maakt dan ben je goedkoper uit met een diesel , ook al betaal je meer belasting. Als je standaardkilometers rijdt of niet zo vaak de auto neemt, dan is benzine goedkoper.

Glimlachje
29-01-2004, 13:23
Ik wens je vriend heel veel succes. :)Ik heb helaas geen verstand van auto's :(

socialedienst
29-01-2004, 16:15

ewa die man reist standaard 30 km per dag..... ik denk Diesel...maar hij s in de war. thanx

Atlas_Gebergte
29-01-2004, 17:19
Origineel gepost door socialedienst Een vriend zit al tijden lang te zeuren dat hij nu ECHT een auto wil gaan kopen, alleen kan hij maar niet beslissen of t een Diesel wordt of een Benzine. diesel is goedkoop, maar belasting is hoog....benzine is duur, maar belasting is laag.... ikzelf rijd al jaren benzine heb geen ervaring met Dieselbakken... qua kosten dan Voor de mensen die ervaring hebben met verschillende auto's wat raad je aan? wat is voordeliger? Ik rij sinds kort in een benzine auto, maar ik durf je niet te zeggen wat wel goed is, maar ik heb gehoord als je grote afstanden gaat rijden, dat diesel wel beter is, maar Allah Wahlem.

Mister_Ferrari
29-01-2004, 17:32
Diesel is normaal gesproken voordelig bij plusminus 30.000 km/j. De kosten/km zijn het laagst bij een grijskenteken diesel. Denk bijvoorbeeld aan een citroen C15 Diesel, belasting is 9 euro/mnd. Nadeel hiervan is dat je maar 1 passagier mee kunt nemen.

Glimlachje
29-01-2004, 19:27
Origineel gepost door sakina112 ik ben een vrouw... heb geen verstand van auto's laat staan de vloeistof die erin gaat en de kosten :maf: :hihi:

zwina1981
30-01-2004, 15:08
Als je vriend denkt veel kilometers te gaan maken verstandig om een diesel auto te nemen,uiteindelijk haalt hij zijn voordeel er dan wel uit(hogere belasting)Ennneeee de kosten van benzine is de zijn de latste weken echt gestegen......

misstomaatje
30-01-2004, 15:11
Origineel gepost door socialedienst Een vriend zit al tijden lang te zeuren dat hij nu ECHT een auto wil gaan kopen, alleen kan hij maar niet beslissen of t een Diesel wordt of een Benzine. diesel is goedkoop, maar belasting is hoog....benzine is duur, maar belasting is laag.... ikzelf rijd al jaren benzine heb geen ervaring met Dieselbakken... qua kosten dan Voor de mensen die ervaring hebben met verschillende auto's wat raad je aan? wat is voordeliger? het ligt er ook aan of je vaak erin rijd of niet. als je vaak rijd dan is diesel goedkoper,das natuurlijk mijn mening.

khaldia
30-01-2004, 17:44
ik reed eerst in een benzine auto en nu heb ik diesel moet wel zeggen diesel gaat wel lang mee terwijl je bij benzine vaker moet tanken maar zoals al gezegd is rij en gebruik je de auto vaak dan moet je beslist een diesel nemen zo niet dan een benzine en uiteindelijk komt het eigenlijk op hetzelfde neer. je vriend moet ook kijken wat voor auto hij wil want elke auto heeft weer een ander bedrag voor belasting etc. veeeeel succes en je weet de meeste marokanen rijden in een diesel

socialedienst
30-01-2004, 19:46
hij heeft al besloten... t wordt een benzinetje... thanx...

Bent_Fes
31-01-2004, 23:18
Als hij veel kilometers rijd is diesel natuurlijk voordeliger, ik rij ook diesel...en ik haal dik m'n geld eruit, vindt het ook lekkerder rijden maar dan moet je wel een tdi nemen, en niet een gewone diesel motor.

maok
06-02-2004, 23:25
Origineel gepost door socialedienst Een vriend zit al tijden lang te zeuren dat hij nu ECHT een auto wil gaan kopen, alleen kan hij maar niet beslissen of t een Diesel wordt of een Benzine. diesel is goedkoop, maar belasting is hoog....benzine is duur, maar belasting is laag.... ikzelf rijd al jaren benzine heb geen ervaring met Dieselbakken... qua kosten dan Voor de mensen die ervaring hebben met verschillende auto's wat raad je aan? wat is voordeliger? Nou, als je vriend lange strekken met een auto moet afleggen is diesel zeker voordeliger. Als het niet zo is zou ik benzine aanraden want de belastingskosten voor een diesel zijn enorm hoog... Heb zelf een diesel auto omdat ik bijna elke dag twee uur heen en weer moet rijden.