Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Gebeds tijden vasten maand

Pagina's : 1 2 [3]

Bouraajaj007
31-08-2008, 21:52

Selaam aleykoum, Ik heb een programma gedownload genaamd "Athan". Als het tijd is om te bidden speelt ie de ezan af. Als je bij google.nl Athan invult kom je er vanzelf. Maar wie weet of deze tijden betrouwbaar zijn?

-Amina-
31-08-2008, 22:01
Selaam aleykoum, Ik heb een programma gedownload genaamd "Athan". Als het tijd is om te bidden speelt ie de ezan af. Als je bij google.nl Athan invult kom je er vanzelf. Maar wie weet of deze tijden betrouwbaar zijn? die is denk ik van islamicfinder en wat ik eerder heb aangegeven is mij verteld (met uitgebreide uitleg die ik helaas niet kan herhalen, maar heeft met vals licht te maken van de zonsopkomst) dat die dus niet goed is, de fajr iig... maar allahu a3lem

RaiseUp
01-09-2008, 18:41
Ik had het nagevraagd. Het probleem ligt bij het feit dat mensen als begintijd van Fajr, het tijdstip vermelden waarbij er aangeraden wordt om te stoppen met eten uit voorzichtigheid. Sommigen hanteren hiervoor 20 minuten voor Fajr, en sommigen 10, en anderen weer 5. Dit tijd waarbij dit wordt aangeraden, wordt imsak genoemd en fajr staat dan apart op de kalender. Dat is het tijdstip waarbij je MOET stoppen met eten. Kortom vandaag stond er bijv. in sommige kalenders dat 5:06 fajr was, terwijl imsak 4:44 was. Het punt is nu dat op andere kalenders, deze 2 tijden niet apart worden vermeld en slechts 1 tijdstip wordt vermeld, waar alleen imsak in werkelijkheid wordt vemeld. Vandaar dat je verschillen in kalenders zult zien van 5 tot 20 minuten. (Naast het feit dat de tijden sowieso verschillen qua stad tot 5 minuten ongeveer) Het gevaar bestaat dan dat het fajr gebed te vroeg wordt gebeden, terwijl het helemaal nog niet geldig is.

Mourad23
02-09-2008, 23:17
He dikzak, hou je bek en ga achter je bureau zitten dikzak! He meid, kijk maar op www.gebedstijdenonline.nl Succes!

Pagina's : 1 2 [3]