Bekijk originele versie : Vrouwen die geen hoofddoek dragen zijn...
verkeerd bezig. Ons doel is uiteindelijk het paradijs toch? Zie hier wat erover gezegd word:
De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn". (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat
Het dragen van een hidjaab is volgens de islamitische wetgeving (Shari'a) verplicht voor de vrouw, meer hierover treft u aan onder vraag [ 0096 ]. Waar in de Qur'aan staat dat de hoofddoek verplicht is? De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft de vrouwen gewaarschuwd door te zeggen: "Er zijn twee soorten mensen van de Hel die ik nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt zijn en die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van een afstand (dat te vergelijken is met de afstand van 40 jaar ver)."
Voor diegenen die het uitstellen en zeggen van: ik ben er nog niet klaar voor, pas als ik trouw,...
Zodra een moslim(a) de 'moekalaf' grens heeft bereikt dient hij/zij de
Goddelijke verplichtingen na te komen of na te laten. Het dragen van de h'idjaab behoort tot één van deze verplichtingen voor moslimmeisjes envrouwen. De ouders hebben het recht om gehoord en gehoorzaamd te worden in alles wat niet in tegenstrijd is met de wetten van Allah. Maar zodra hun opdracht in tegenstrijd is met de wetten van Allah, dan behoor je daar geen gehoor aan te geven. Zoals de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem zei in een hadieth: " Geen gehoorzaamheid aan een schepsel als dat ongehoorzaamheid inhoud van de Schepper.".
rachidabella
28-01-2004, 23:54
Alhamdoelilah draag ik hem, en ik hoop dat onze andere zusters inschallah ook zullen dragen
Een slimme meid is op haar toekomst op het hiernamaalse voorbereid
Hidaya komt van Allaah aza Wa Jal..
L7hobi_zina
29-01-2004, 12:02
Inashallah jah......:(
sneakynawal
29-01-2004, 15:47
Ik draag hem zelf (nog) niet. Ik weet niet waarom. Ik draag hem alleen als ik bid. En als ik het nou nog nie wil? Moet ik hem dan perse opzetten? Dan werkt het alleen maar averechts. Ik weet het niet. Ik heb er nooit zo diep over nagedacht. Mannen net zoals Wolverine (ik val je nie aan) kunnen er misschien heel makkelijk over praten. Doe het doekje op en ga verder met je leven. Maar het moet toch uit je hart komen..om het te dragen. Het verlangen. En dat heb ik (nog) niet. Natuurlijk wil ik het later gaan dragen Insha Allah, maar is het verkeerd als ik zeg: dat ik er nog niet klaar voor ben? Ik weet het niet. Misschien ben ik onwetend over dat aspect en ben ik te verwestert of zo.
Hoezo vrouwen die verleidelijk lopen?? Ik heb geen hoofddoek op maar ik loop gewoon normaal. Ik vind het heel moeilijk om te geloven dat je naar de hel gaat als je geen hoofddoek draagt. De rest doe ik namelijk wel goed inchallah.
Origineel gepost door CantLet_YouGo
:)
Ik lees goede argumenten..!!
Waar?
Origineel gepost door CantLet_YouGo
Wanabee_mocro en Sneakynawal..A.K.A. Liemoentje..
Ja, je hebt gelijk.. Dat vind ik ook.
Ik wist niet eens dat deze topic was geopend door een kerel hahahaha
Zo goed heb ik nou opgelet. Pas toen ik de reactie las van sneakynawal zag ik het.. hahaha
het is goed wat je hier zet voor de onwetende vrouwen, maar waarom alleen topics over vrouwen hier en de mannen doen zij niets verkeerd of so
sneakynawal
29-01-2004, 16:56
Origineel gepost door nadia01
Ik wist niet eens dat deze topic was geopend door een kerel hahahaha
Zo goed heb ik nou opgelet. Pas toen ik de reactie las van sneakynawal zag ik het.. hahaha
Ja Wolverine is ook een vrouwelijke naam :D, maar hij heeft zich vernoemd naar een persoon uit X-Men
http://home.att.net/~raidcon/wolverine.jpg
Is het geen scheetje?
kijk een meisje bepaald wat ze wil of niet maar het ligt vaak aan de familie, als de familie het goed vind dan kan niemand er wat van zeggen, en moet ze van andere mensen niets van aantrekken.
Bachelorette
29-01-2004, 18:16
Even een algemeen vraagje
Bidden jullie omdat het MOET of uit liefde voor Allah?
Ja, ik weet dat salaat een van de 5 pilaren is, maar dat neemt niet weg hijaab niet belangrijk is ;)
Mohim, ben bennieuwd naar de answers :)
Genuine_M
29-01-2004, 18:21
ik weet het niet .. een hoofddoek is inderdaad belangrijk .. ik denk dat degene die er wel over nadenken al heel goed bezig zijn.. die stap is dan al genomen toch?
Grtz Genuine
Bachelorette
29-01-2004, 18:25
Origineel gepost door Genuine_M
ik weet het niet .. een hoofddoek is inderdaad belangrijk .. ik denk dat degene die er wel over nadenken al heel goed bezig zijn.. die stap is dan al genomen toch?
Grtz Genuine
Vind ik ook, doe je best en Allah ta'ala doet de rest
:)
Er was ook een periode wanneer ik dacht dat ik er niet klaar voor was omdat ik nog carriere wilde maken blablala..dus als ik deze reacties lees is het voor mij een grote onzin...maar mohim, Leiding komt van Allah ta'ala inshallah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.