Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe ziet jouw grote dag eruit?

Pagina's : [1] 2

MiffrouwLoubna
28-01-2004, 19:50

Sallaam Aleikoum lieve zusters Wat ik me afvraag: hoe ziet jouw grote dag eruit (+ de henna-dag)? Ik heb gemerkt dat sommige mensen het heel anders aanpakken?! Ik zal maar beginnen: Het vind allemaal plaats is Nederland Ik wil de henna 1 dag voor de ''echte'' henna dag laten zetten. Ik wil een troon inhuren, wat sieraden huren en zelf 2 jurken kopen (in marokko laten maken/ kopen). Vriendinnen, nichtjes, niet overdreven veel mensen uitnodigen... Anasheed... Safi dat was de henna dag (ooh ja de mensen krijgen ook te eten hoor). De trouwdag In de zaal worden de nodige voorbereidingen getroffen: het hulpje van de neggafa zet de troon klaar, het decoratie team zorgt voor het decor (bruidstaarttafel, bekleding tafels enz....), de anasheed band installeerd zich, (schoon)familie is het eten aan het voorbereiden... Kortom alles moet klaar zijn wanneer dit monsterbruidje :o er aan komt! De neggafa zorgt dat ik de bruidsjurk + hijab aankrijg, opgemaakt enz... Ondertussen is het boeket netjes op tijd geleverd inchallah! Dan komt mijn mannetje me ophalen, nog even beneden bij mij thuis op de foto en wegwezen! Gewoon een mooie auto lenen van een van de familieleden, geen onzin met limo's enz... Naar de zaal met beiden families, de vrouwen en mannen apart, daar aangekomen: hijab mag af, foto's, melk, dadels, taart, ringen.... blablabla... Ik wil maar 2 keer omgekleed worden, zodat ik kan genieten van mijn eigen bruiloft... Intussen horen we prachtige live anasheed... En natuurlijk lekker eten en drinken verzorgd door onze lieve families! En op het einde, wanneer de mensen weggaan krijgen ze een klein islamitisch presentje (wat weet ik nog niet)... Wanneer het feest afgelopen is doe ik mijn bruidsjurk (of een mooie avondjurk) weer aan uiteraard weer met hijab... Dan gaan we naar een hotel of gewoon naar ons huisje, maakt me niet uit, als het maar romantisch is!!! Safi dit is mijn voorgenomen feesie, niet te overdreven, gewoon simpel, maar mooi! Ghair Inchallah!!! Aleikoum Sallaam

nooralislam
28-01-2004, 22:52
Origineel gepost door MiffrouwLoubna Sallaam Aleikoum lieve zusters Wat ik me afvraag: hoe ziet jouw grote dag eruit (+ de henna-dag)? Ik heb gemerkt dat sommige mensen het heel anders aanpakken?! Ik zal maar beginnen: Het vind allemaal plaats is Nederland Ik wil de henna 1 dag voor de ''echte'' henna dag laten zetten. Ik wil een troon inhuren, wat sieraden huren en zelf 2 jurken kopen (in marokko laten maken/ kopen). Vriendinnen, nichtjes, niet overdreven veel mensen uitnodigen... Anasheed... Safi dat was de henna dag (ooh ja de mensen krijgen ook te eten hoor). De trouwdag In de zaal worden de nodige voorbereidingen getroffen: het hulpje van de neggafa zet de troon klaar, het decoratie team zorgt voor het decor (bruidstaarttafel, bekleding tafels enz....), de anasheed band installeerd zich, (schoon)familie is het eten aan het voorbereiden... Kortom alles moet klaar zijn wanneer dit monsterbruidje :o er aan komt! De neggafa zorgt dat ik de bruidsjurk + hijab aankrijg, opgemaakt enz... Ondertussen is het boeket netjes op tijd geleverd inchallah! Dan komt mijn mannetje me ophalen, nog even beneden bij mij thuis op de foto en wegwezen! Gewoon een mooie auto lenen van een van de familieleden, geen onzin met limo's enz... Naar de zaal met beiden families, de vrouwen en mannen apart, daar aangekomen: hijab mag af, foto's, melk, dadels, taart, ringen.... blablabla... Ik wil maar 2 keer omgekleed worden, zodat ik kan genieten van mijn eigen bruiloft... Intussen horen we prachtige live anasheed... En natuurlijk lekker eten en drinken verzorgd door onze lieve families! En op het einde, wanneer de mensen weggaan krijgen ze een klein islamitisch presentje (wat weet ik nog niet)... Wanneer het feest afgelopen is doe ik mijn bruidsjurk (of een mooie avondjurk) weer aan uiteraard weer met hijab... Dan gaan we naar een hotel of gewoon naar ons huisje, maakt me niet uit, als het maar romantisch is!!! Safi dit is mijn voorgenomen feesie, niet te overdreven, gewoon simpel, maar mooi! Ghair Inchallah!!! Aleikoum Sallaam MasALLAH :verliefd: Inshallah zal ik ook zo een bruiloft geven! Mifrouw Loubna, mabroul en ALLAHiekemalbieghair :)

oem_ismael
30-01-2004, 17:03
Origineel gepost door MiffrouwLoubna Sallaam Aleikoum lieve zusters Wat ik me afvraag: hoe ziet jouw grote dag eruit (+ de henna-dag)? Ik heb gemerkt dat sommige mensen het heel anders aanpakken?! Ik zal maar beginnen: Het vind allemaal plaats is Nederland Ik wil de henna 1 dag voor de ''echte'' henna dag laten zetten. Ik wil een troon inhuren, wat sieraden huren en zelf 2 jurken kopen (in marokko laten maken/ kopen). Vriendinnen, nichtjes, niet overdreven veel mensen uitnodigen... Anasheed... Safi dat was de henna dag (ooh ja de mensen krijgen ook te eten hoor). De trouwdag In de zaal worden de nodige voorbereidingen getroffen: het hulpje van de neggafa zet de troon klaar, het decoratie team zorgt voor het decor (bruidstaarttafel, bekleding tafels enz....), de anasheed band installeerd zich, (schoon)familie is het eten aan het voorbereiden... Kortom alles moet klaar zijn wanneer dit monsterbruidje :o er aan komt! De neggafa zorgt dat ik de bruidsjurk + hijab aankrijg, opgemaakt enz... Ondertussen is het boeket netjes op tijd geleverd inchallah! Dan komt mijn mannetje me ophalen, nog even beneden bij mij thuis op de foto en wegwezen! Gewoon een mooie auto lenen van een van de familieleden, geen onzin met limo's enz... Naar de zaal met beiden families, de vrouwen en mannen apart, daar aangekomen: hijab mag af, foto's, melk, dadels, taart, ringen.... blablabla... Ik wil maar 2 keer omgekleed worden, zodat ik kan genieten van mijn eigen bruiloft... Intussen horen we prachtige live anasheed... En natuurlijk lekker eten en drinken verzorgd door onze lieve families! En op het einde, wanneer de mensen weggaan krijgen ze een klein islamitisch presentje (wat weet ik nog niet)... Wanneer het feest afgelopen is doe ik mijn bruidsjurk (of een mooie avondjurk) weer aan uiteraard weer met hijab... Dan gaan we naar een hotel of gewoon naar ons huisje, maakt me niet uit, als het maar romantisch is!!! Safi dit is mijn voorgenomen feesie, niet te overdreven, gewoon simpel, maar mooi! Ghair Inchallah!!! Aleikoum Sallaam macha Allah klingt goed oegtie

MiffrouwLoubna
30-01-2004, 17:43
Maar hoe willen jullie het aanpakken??

oem_ismael
30-01-2004, 17:49

inscha Allah henna feest bij mij thuis heeeeeeeeel simpel eten henna 1 jurk klaar... en dan de volgende dag feest ik denk dat ik 2 of 3 jurken wil vind ik meer dan genoeg!! in een zaal mijn familie en de familie van mijn verloofde samen (vrouwen en mannen apart natuurlijk) mooie annasjied band,lekker eten lekkere hapjes en een leuk bedankje en dan komt mijn man me ophalen hij komt niet naar binnen want dat is in de islam niet toegestaan...en dan naar een hotel zo wil ik het inscha Allah

MiffrouwLoubna
30-01-2004, 18:00
Eigenlijk mag hij niet naar binnen, maar ik wil heel graag die avond met hem delen? Wat vind jij oem_ismael? En ik begin ook te twijfelen wat betreft de henna dag, om toch maar 1 jurk te doen, in plaats van 2, maar aan de andere kant, dan heb ik wel een excuus om op te staan en pauze te nemen??

oem_ismael
30-01-2004, 18:05
Origineel gepost door MiffrouwLoubna Eigenlijk mag hij niet naar binnen, maar ik wil heel graag die avond met hem delen? Wat vind jij oem_ismael? En ik begin ook te twijfelen wat betreft de henna dag, om toch maar 1 jurk te doen, in plaats van 2, maar aan de andere kant, dan heb ik wel een excuus om op te staan en pauze te nemen?? hemm ja wat betreft die jurken hahah ik snap je goed meid maar denk er aan het scheeld je toch weer in geld en met dat geld kan je misschien weer iets goeds doen sadaqa geven ofzo maar wat betreft je man binnen laten ik zou het echt niet doen oegtie het is haram voor hem om bij die andere vrouwen te zijn ik vond het eerst ook moeilijk hoor vooral je weet familie enzo maar ik ging dingen lezen over de bruilfot in de islam en we moeten echt doen wat Allah swt ons heeft bevolen hoe kunnen we Allah swt zijn zegeningen vragen als we in een staat zijn van zonde..en weet je ik krijg een annasie groeptje en die zei als er mannen binnen komen dan gaan we meteen weg macha Allah he nu wil ik het helemaal!!

MiffrouwLoubna
30-01-2004, 18:07
Welke anasheed groep wil jij nemen?? Ik Attawba, maar aangezien ik geen vaste datum heb, heb ik nog niet alles met ze besproken??

MiffrouwLoubna
30-01-2004, 18:08
en nog een vraagje, hoe ga je dat doen met ophalen, haalt hij je thuis op om naar de zaal te gaan of...... ?

oem_ismael
30-01-2004, 19:20
nee ik kom zelf naar de zaal...en daar is dan al zijn familie en ik kom dus samen met die van mij en dan na het feest komt hij mij ophalen :)

Beni_Bouyachie17
30-01-2004, 20:07
Hmm tabrkelah glikoem meiden en lah ikemlkoem bel gair insh aallah Maar 1 vraag ffe uit nieuwsgierigheid ... een bruiloft zou zeg maar zou goedkoop mogelijk in de islam gehouden moeten worden .. dus onnodige uitgaves zijn niet welkom als het ware... Maar een hotteltjes huren is dus geen weggegooid geld ?

oem_ismael
30-01-2004, 20:20
Origineel gepost door Beni Bouyachie17 Hmm tabrkelah glikoem meiden en lah ikemlkoem bel gair insh aallah Maar 1 vraag ffe uit nieuwsgierigheid ... een bruiloft zou zeg maar zou goedkoop mogelijk in de islam gehouden moeten worden .. dus onnodige uitgaves zijn niet welkom als het ware... Maar een hotteltjes huren is dus geen weggegooid geld ? hemm klopt wel een beetje maar je hebt leuke hotel's voor 80 euro bovendien je weet hoe marokkanen zijn met raare dingen in de ochtend na de nacht en die wil ik ontvluchten want wil niet mee doen aan die bida

maghrebia24
31-01-2004, 01:02
de henna houdt ik gewoon thuis met vriendinnen en familie en schoonfamilie..... wel met Negaffa... verder koekjes en eten voor iedereen... De bruiloft houd ik in een zaal in Belgie...... Met familie, vrienden en kennissen... De zaal wordt in oosterse stijl ingericht.... verder is er een orkest en dakka marakkchia.. En natuurlijk de Negaffa, en niet te vergeten de cameraman voor video-opname en foto´s.. De catering zorgt voor de koekjes en het eten.. Verder wil ik vier jurken en dan de witte jurk.... Aan het einde van de avond ga ik met mijn mannetje naar een hotel of naar ons huisje en enkele dagen daarna op huwelijksreis.... Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het NIET zo ga houden........

MiffrouwLoubna
31-01-2004, 13:10
Origineel gepost door oem_ismael hemm ja wat betreft die jurken hahah ik snap je goed meid maar denk er aan het scheeld je toch weer in geld en met dat geld kan je misschien weer iets goeds doen sadaqa geven ofzo maar wat betreft je man binnen laten ik zou het echt niet doen oegtie het is haram voor hem om bij die andere vrouwen te zijn ik vond het eerst ook moeilijk hoor vooral je weet familie enzo maar ik ging dingen lezen over de bruilfot in de islam en we moeten echt doen wat Allah swt ons heeft bevolen hoe kunnen we Allah swt zijn zegeningen vragen als we in een staat zijn van zonde..en weet je ik krijg een annasie groeptje en die zei als er mannen binnen komen dan gaan we meteen weg macha Allah he nu wil ik het helemaal!! Welke anasheed groep neem jij dan??

oem_ismael
01-02-2004, 22:34

oww jeej een groep uit Amsterdam ik ben even de naam kwijt iets met az....ik zou het voor je na kijken inscha Allah

Pagina's : [1] 2