Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nieuw virus besmet 300.000 computers in paar uur tijd

LZN
28-01-2004, 14:11

Nieuw computervirus besmet 300.000 pc's in paar uur tijd Mydoom, een nieuw computervirus, is sinds gisteren een ravage aan het aanrichten. In een paar uur tijd besmette het in de VS 300.000 pc's. Producenten van antivirussoftware en het BIPT noemen Mydoom "bijzonder gevaarlijk". Mydoom is een worm die zichzelf massaal verspreidt via e-mail (in het bijzonder langs het Outlook) en via de muziekuitwisselingsdienst Kazaa. Hij bevat "backdoor" waardoor een hacker van op afstand toegang kan krijgen tot het besmette systeem en programma's kan verwijderen of laten uitvoeren. De worm komt binnen in een e-mailbericht waarvan alle karakteristieken variƫren. Zowel het adres van de verzender als de vermelde onderwerpen, inhoud van het bericht en aangehechte bestanden zijn willekeurig gekozen. De worm heeft ook verscheidene aliassen zoals Shimg, W32/Mydoom<@>mm, W32.Novarg.A<@>mm en Worm_Mimail.R. Alle producenten van antivirussoftware bieden ondertussen bescherming tegen de worm aan en raden computergebruikers opnieuw aan geen mails te openen van twijfelachtige afzenders. Meer info op http://www.bipt.be/virus.viruswarning.htm.

AlHoceima_Leila
28-01-2004, 14:36
jah ik heb het gehoord man zo erg

babyvanbelisma
28-01-2004, 14:52
ja volgens mij heb ik m ook op m'n werk....

AAAbracadaver
28-01-2004, 15:36
Origineel gepost door KING_PISTA Met een degelijk antivirus programma, zoals bvb norton en een regelmatige update om je programma up to date te houden, en geen e-mails te openen van onbekenden ben je voor 99,95% zeker dat je niets zal overkomen. Anders heb je dikke pech. :D En niet klakkeloos alle mailtjes met een attachment openen. Eerst kijken of je de afzender kent en daarna eens kijken hoe de attachment heet.

babyvanbelisma
28-01-2004, 16:10

ja maar het mailtje waar het bij mij vandaan kwam, was van iemand waar we regelmatig mee corresponderen.... wat doe je dan? Maar ik heb net van de ITafdeling gehoord dat ze die worm al gevonden hebben en dat het gevaar geweken is...