Bekijk originele versie : Nederlands huwelijk wordt niet getolereerd !!
Willemien
28-01-2004, 13:17
Beste allemaal,
Ik wil graag wat meer weten over de marokkaanse wetgeving, en mogelijke wijzingen - hoop ik - :confused: , omtrent het volgende ...
Als ik als getrouwde nederlandse vrouw met mijn -marokkaanse- man op vakantie wil in Marokko, dan komen wij geen enkel hotel in, omdat wij niet in het bezit zijn van een marokkaanse huwelijksakte, alleen van een hollandse.
Sterker nog, omdat ik geen moslim ben en geen marokkaan, kan ik ook geen marokkaanse akte krijgen, heb ik begrepen.
Dus als hollandse vrouw die het waagt om te trouwen met een marokkaanse man, moet je in Marokko maar op straat gaan slapen, en pas op voor de politie, want die kan mijn man dan ook nog in principe de gevangenis ingooien, als ie zich ophoudt in de buurt van een westerse vrouw, waar ie -volgens de marokkaanse wet- niet mee getrouwd is. :eek:
Wordt dit binnenkort ook nog veranderd in de marokkaanse wet, of hoe zit dat ... :huil:
:confused:
Hoe komt u erbij?
Ik heb nooit gehoord van een overhandiging van een huwelijksakte..?
Origineel gepost door Willemien
Beste allemaal,
Ik wil graag wat meer weten over de marokkaanse wetgeving, en mogelijke wijzingen - hoop ik - :confused: , omtrent het volgende ...
Als ik als getrouwde nederlandse vrouw met mijn -marokkaanse- man op vakantie wil in Marokko, dan komen wij geen enkel hotel in, omdat wij niet in het bezit zijn van een marokkaanse huwelijksakte, alleen van een hollandse.
Sterker nog, omdat ik geen moslim ben en geen marokkaan, kan ik ook geen marokkaanse akte krijgen, heb ik begrepen.
Dus als hollandse vrouw die het waagt om te trouwen met een marokkaanse man, moet je in Marokko maar op straat gaan slapen, en pas op voor de politie, want die kan mijn man dan ook nog in principe de gevangenis ingooien, als ie zich ophoudt in de buurt van een westerse vrouw, waar ie -volgens de marokkaanse wet- niet mee getrouwd is. :eek:
Wordt dit binnenkort ook nog veranderd in de marokkaanse wet, of hoe zit dat ... :huil:
Frankrijk is ook een mooi land.....
Maar hoe het werkelijk zit, zo het niet weten.
Willemien
28-01-2004, 13:32
Origineel gepost door MüeZli
:confused:
Hoe komt u erbij?
Ik heb nooit gehoord van een overhandiging van een huwelijksakte..?
Is daar in Marokko heel normaal. Als wij als gemengd stel in een marokkaans hotel staan: huwelijksakte of wegwezen.
Ik dacht dat dat probleem voorbij was als we -hier in nederland-getrouwd waren, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Is daar in Marokko heel normaal. Als wij als gemengd stel in een marokkaans hotel staan: huwelijksakte of wegwezen.
Ik dacht dat dat probleem voorbij was als we -hier in nederland-getrouwd waren, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Heiden! :D
Ik heb er nooit van gehoord. Zeker niet als je van die verhalen hoort wat mensen allemaal uitspoken in hotels :D, dat ze zo iets als regel eropna houden.
Het is lekker onnozel: hebben ze de kans om de schatkist te spekken met harde klinkende eurie's willen ze het niet hebben.
Willemien wellicht moet je je tot het Marokkaans consulaat wenden voor je vraag.
Willemien
28-01-2004, 13:59
Origineel gepost door henray
Het is lekker onnozel: hebben ze de kans om de schatkist te spekken met harde klinkende eurie's willen ze het niet hebben.
Willemien wellicht moet je je tot het Marokkaans consulaat wenden voor je vraag.
Heb ik al gedaan, bellen met het consulaat, :D Er was helaas niemand aanwezig die goed nederlands sprak :D Ze hebben een of ander onduidelijk verhaal opgehangen aan mijn vriend, wat ie niet begreep. Ik heb nog wel hoop dat er iets kan op het consulaat, met getuigen erbij of zoiets.
Ik heb gezocht op internet, op de pagina van de ambassade: maar daar wordt alleen melding gemaakt over een procedure voor trouwen op het consulaat/ambassade tussen 2 marokkanen.
En als er dan toch een manier is, dan wil ik graag weten hoe het precies zit. Of het dan bijv. verplicht is dat er MAROKKAANSE getuigen bij aanwezig moeten zijn, of dat nederlandse getuigen ook goed zijn (dat zal wel niet, ben ik bang). En of het ook mogelijk is, ZONDER dat ik moslim ben, ik heb nu de indruk van niet. Maar ik weet het niet zeker !
freemale
28-01-2004, 14:37
In Turkije is dat ook bij sommige hotels... mijn zus heeft het vorig jaar ook meegemaakt. Zelfs nadat ze de trouwringen lieten zien..
AlHoceima_Leila
28-01-2004, 14:42
In welke plaats ben je geweest dan ?
freemale
28-01-2004, 14:44
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Bedoel je mij?
Willemien
28-01-2004, 14:46
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
als je nog een voorbeeldje uit marokko wil hebben.. : wat ik me nog herinner is hotel jnane mogador te marrrakech, vlakbij het beroemde plein .. hartstikke toeristisch ... ze zeiden: het is niet persoonlijk bedoeld, maar helaas meneer en mevrouw, het is bij de wet VERBODEN !!
AlHoceima_Leila
28-01-2004, 14:46
Origineel gepost door freemale
Bedoel je mij?
Nee sorry , ik bedoel Willemien.
AlHoceima_Leila
28-01-2004, 14:48
als je nog een voorbeeldje uit marokko wil hebben.. : wat ik me nog herinner is hotel jnane mogador te marrrakech, vlakbij het beroemde plein .. hartstikke toeristisch ... ze zeiden: het is niet persoonlijk bedoeld, maar helaas meneer en mevrouw, het is bij de wet VERBODEN !!
Jah , het kan wel zo zijn dat het daar gebeurt maar dat is lang niet overal zo .Maar jah............
arabchrstn
28-01-2004, 15:05
Gewoon ff een burqa aandoen Willemien...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.