Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een tuin vol geheimen

Pagina's : [1] 2

sahira
28-01-2004, 11:33

Zo heet toneelstuk waar ik vanavond heen ga, een marokkaans toneelstuk met alle facetten uit de Marokkaanse cultuur. Ik ben heel benieuwd of het leuk is. Kent iemand het stuk? Er spelen zowel marokkanen als nederlanders in het stuk, het zijn studenten van de Hanze Hogeschool Groningen. Aanvang: zaal open: 19.30 uur, begint om 20.00 uur, kaarten zijn 5 euro (goeie prijs.. ;) ) Het wordt een marokaanse weekje voor mij, vanavond het toneelstuk, en vrijdag Shouf shouf Habibi.. :cool:

rnaj
28-01-2004, 11:35
Waar speelt het, en morgen wel even verslag doen.. Ik ben wel nieuwsgierig naar de geheimen uit de marokkaanse tuin.

sahira
28-01-2004, 11:36
Origineel gepost door rnaj Waar speelt het, en morgen wel even verslag doen.. Ik ben wel nieuwsgierig naar de geheimen uit de marokkaanse tuin. In de aula van de Hanze Hogeschool Groningen. Ik ben ook wel benieuwd naar die geheimen, en ik zal zeker verslag doen, goed of niet goed.

sneakynawal
28-01-2004, 12:48
Leuk! Ik wil ook in een toneelstuk spelen! Ik ben druk bezig om me in te schrijven bij diverse toneelverenigingen hier in Waalwijk of in Tilburg! Kom je dan ook kijken :D

Daelan
28-01-2004, 13:39

Origineel gepost door sneakynawal Leuk! Ik wil ook in een toneelstuk spelen! Ik ben druk bezig om me in te schrijven bij diverse toneelverenigingen hier in Waalwijk of in Tilburg! Kom je dan ook kijken :D Ik zeker niet! :D

Willemien
28-01-2004, 14:11
Origineel gepost door sahira Zo heet toneelstuk waar ik vanavond heen ga, een marokkaans toneelstuk met alle facetten uit de Marokkaanse cultuur. Ik ben heel benieuwd of het leuk is. Kent iemand het stuk? Er spelen zowel marokkanen als nederlanders in het stuk, het zijn studenten van de Hanze Hogeschool Groningen. Aanvang: zaal open: 19.30 uur, begint om 20.00 uur, kaarten zijn 5 euro (goeie prijs.. ;) ) Het wordt een marokaanse weekje voor mij, vanavond het toneelstuk, en vrijdag Shouf shouf Habibi.. :cool: Ik hoor dan graag van je, wat je van shouf shouf vond :D Op het marokkaanse tv-net 2 die via de satelliet te ontvangen is,hebben ze de marokkaanse spelers die daarin meespelen, vernietigend veroordeeld tot slechte marokkanen die de eer van de marokkaan te grabbel hebben gegooid.

AlHoceima_Leila
28-01-2004, 14:44
Me zus is naar die optreden geweest hier in dne haag en ze vond het heel erg leuk. En de spelers waren ook heel lief

rnaj
28-01-2004, 14:51
Origineel gepost door Willemien Ik hoor dan graag van je, wat je van shouf shouf vond :D Op het marokkaanse tv-net 2 die via de satelliet te ontvangen is,hebben ze de marokkaanse spelers die daarin meespelen, vernietigend veroordeeld tot slechte marokkanen die de eer van de marokkaan te grabbel hebben gegooid. Dan hebben ze waarschijnlijk de nederlandse humor niet helemaal begrepen. Ik vind de stukjes die ze als promo op TV laten zien grappig, maar dat zegt natuurlijk niet alles over de rest van de film

gaviel
28-01-2004, 16:21
Ben ook reuze nieuwsgierig geworden naar de film, maaaar eh groningen is wel een bietske te ver hoor. Toneelstukken zijn vaak harstikke gaaf om mee te maken, ik vind somigen nog leuker dan naar een film te gaan. De sfeer eromheen hee. Veel plezier Sahira.(lachplezier :D )

sahira
29-01-2004, 18:08
Een tuin vol geheimen Is een toneelstuk over broers en zussen, over dromerige liefdes en geheime verlangens. Over broers die hun zussen gevangen houden maar zelf alle vrijheid van de wereld nemen. Over de wonderlijke en respectvolle vriendschap tussen een jongen en een meisje. Over de 'dode levenden', (de roddelaars) die dit jonge geluk kapot proberen te maken. En.....over de geest Firdaus, die je - als een wijze grootmoeder - de weg naar een onafhankelijke toekomst kan wijzen. Yasmina is geschokt als ze ontdekt dat iemand in haar dagboek heeft zitten schrijven, en nog wel in haar handschrift: Het lijkt wel een oud verhaal, een sprookje, maar tegelijkertijd is het het verhaal over haar toekomst; iemand die weet wat haar geheime plannen zijn om weg te gaan van huis. Wat heeft haar zusje Z(S)ahira hiermee te maken? Of is het haar broer Haitham (jonge valk)? Als hij van haar plannen weet.....zij zal krijgen met zijn platte hand! Alleen met Wasil, haar vriend, met wie ze in het geheim samen komt, kan zij haar angsten delen. En wat voor raad moet Wasil geven aan zijn vriend Usaid: Wasil, jij moet me raad geven....Mijn zusje Nisrin, heeft een vriend...stiekum. Ik heb haar brieven gelezen! Toen ik die las, werd het zwart voor mijn ogen en ik voelde mijn benen niet meer. Zij is mijn zusje! Zij is 15! Zij is als een kalf dat de wolf wil gaan vertellen hoe mooi zijn tanden zijn! Het is mijn plicht als broer om haar te beschermen. Nisrin dacht dat ze haar broertje kon vertrouwen, maar zijn gedrag maakt haar kwaad: Zelf mogen jullie wel vriendinnetjes. Maar jullie willen niet dat jullie zusjes vriendjes hebben. Omdat jullie precies weten hoe jullie zelf omgaan met die meisjes, zonder liefde en zonder respect! Een tuin vol geheimen is een toneelstuk van Stut theater. Regisseuse D. Risa heeft veel contacten met marokkaanse jongeren in Utrecht. Uit de tientallen intervieuws met hen komt een scherp beeld naar voren hoe ingewikkeld hun leven in elkaar zit, en hoe ze er het beste van proberen te maken. Door dit binnenkantbeeld wordt duidelijk wat zich achter de gevels aan het oog van de buitenwereld onttrekt. Opvallend aanwezig bleek de problematiek van broers en zussen: waarom houden veel broers hun zusjes zo in de gaten? en nemen ze tegelijkertijd zelf alle vrijheid van de wereld? Met een zestal jongeren probeerde ze in gesprekken en improvisaties te zoeken naar antwoorden op deze vragen, wat resulteerde in het toneelstuk: Een tuin vol geheimen! Het stuk is gemaakt voor jongeren vanaf 14 jaar. Maar ook voor iedereen die belangstelling heeft voor hun levensie

AlHoceima_Leila
29-01-2004, 18:10
en ben je geweest Sahira ? Hoe vond je het ?

sahira
29-01-2004, 18:11
Het was een leuke avond, ik heb genoten en erg veel gelachen!! De spelers zijn van marokkaanse afkomst, allen studenten vanaf 15 jaar en afkomstig uit Utrecht. Inmiddels treden ze met dit toneelstuk 1 keer per week in het land, en zijn volgeboekt tot december 2004!! Ik raad iedereen aan om te gaan kijken als je de kans krijgt, voor informatie kijk naar: www.stut.nl . Doen, is de moeite waard!

AlHoceima_Leila
29-01-2004, 18:12
hahahha reclame maken he :hihi: me zus vond het ook heel erg leuk

sahira
29-01-2004, 18:13
Origineel gepost door AlHoceima_Leila en ben je geweest Sahira ? Hoe vond je het ? Ik vond het een leuke avond, een leuke voorstelling, echt de moeite waard. Heel herkenbaar, al heb ik geen broers...en de jonge toneelspelers spelen erg goed, ze hebben geen toneel ervaring, zijn zo van de straat geplukt! Ik denk het hard over na om ze te gaan boeken, helaas is dat moeilijk omdat ze volgeboekt zijn tot december 2004, maar ik heb goede hoop want dit moeten ze hier ook zien..;)

sahira
29-01-2004, 18:14

Origineel gepost door AlHoceima_Leila hahahha reclame maken he :hihi: me zus vond het ook heel erg leuk Ik ben een pr-lady in spé...;)

Pagina's : [1] 2