Bekijk originele versie : Frankrijk Wil Baard Ook Verbieden!
NOG EVEN EN WE MOGEN OOK NIET MEER BIDDEN EN OOK NIET MEER VASTEN!.
Dit onderwerp heeft ook al een baard :(
baard verplicht ??? tell me more
sneakynawal
28-01-2004, 00:06
Waarom NU opeens? En niet 30 jaar geleden? Dat begrijp ik niet! Opeens moet alles gaan veranderen.
sneakynawal
28-01-2004, 00:25
Origineel gepost door KING_PITA
Net als met de hoofdoek, die komt meer in de belangstelling gewoon omdat er stemmen opgaan om die te verbieden in openbare functies bvb.
En meermaals merkte ik op dat moslima's zeiden dat ze een hoofddoek gingen dragen om deze reden.
Verboden vruchten smaken het beste zegt men. :rolleyes:
Verkeerde motivatie en provocatie.
hmmZzz toch vind ik de timing vreemd! Het valt zo op, sinds 11 sept :rolleyes:
Ten eerste klopt de kop van deze topic niet. Het gaat niet specifiek over baarden. Maar over specifieke haardracht die uiting zijn van een geloof. Dat betekent dat het ook geldt voor de pijpekrullen en de baarden van de orthodoxe joden.
Overigens vind ik het hele idee van het verbieden van bepaalde beharing wel wat te ver gaan.
Ennuh, BouTishin...
Jij beweert dus dat de koran bepaald dat het voor moslimmannen verboden is om op joden, christenen of andere "ongelovigen" te lijken.
Mag ik je er echter op wijzen dat de meeste orthodoxe joden hun baard ook laten groeien.
Dat zou dus betekenen dat die baarddragende moslims op orthodoxe joden lijken.
Mag dat???
arabchrstn
28-01-2004, 14:36
Kijk, dat is wel een héééél overtuigend antwoord...
arabchrstn
28-01-2004, 14:41
Daarmee hebben we weer gelijk alle moslims zonder baard in een hokje getrapt. Voortaan zal ik elke vriend van mij die geen baard heeft, vertellen dat hij geen moslim is, omdat hij geen baard heeft.
Daarnaast zijn de argumenten wel zeer inconsistent...
arabchrstn
28-01-2004, 14:46
Origineel gepost door BouTishin
Deze moslims begaan dan een zonde. Als je een echte moslim bent en het voorbeeld van onze profeet Mohammed (saw) volgt, ga je dit doen.
Kan jij een tekst geven waar staat dat jij volledig Mohammed als voorbeeld dient te nemen?
Bij deze ben ik ook benieuwd wat voor kleding jij draagt, of jij ook in tenten woont.
Ben erg benieuwd waar deze kopie-regel vandaan komt...
arabchrstn
28-01-2004, 15:36
Ik zie totaal geen inhoudelijke KORAN-teksten, alleen menselijke interpretaties in de gedaante van ahadieth.
Ik wacht geduldig af op de Sura's die duidelijk laten zien dat de handel en wandel van Mohammed gekopieerd dient te worden. (inclusief de afbkening natuurlijk)...
Meestal hebben bepaalde rituelen in een geloof een betekenis, wat is de achterliggende gedachten bij die baard dan :confused:
Origineel gepost door BouTishin
joden knipten hun snor niet bij...
Oh natuurlijk niet...
...Ze waren zeker bang dat ze met hun schaar in die grote neuzen van ze zouden knippen
ZieNador
28-01-2004, 17:57
Zeg BouThisin ik vind dat jij ons prachtig geloof weer zo goed weet te reduceren en versimpelen tot het verplichten van het dragen van een baard. Wees es een keer een verstandig mens hou je verre van dit soort onzin. Denk even logisch na. De islam zou zoiets nooit verplichten! Het is gewoon te dom voor woorden wat jij beweert. Ik geloof je in iedergeval niet wat je zegt omdat mij dit heel vreemd in de oren klinkt.
MoCrOtjuh
28-01-2004, 22:10
Wa alaikoem assalam warahmatoe Allah
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.
Geleerden zijn anoniem mee eens dat het scheren van de baard niet toegestaan is. Het laten van de baard is een aan te raden soenna van de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem).
Allah de Verhevene heeft gezegd:"En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling" Soerat Al ahzaab aya 36.
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Iemand van jullie kan slechts beweren gelovig te zijn, wanneer zijn verlangens overeenstemmen met de leringen, die mij zijn gegeven" (nawawi). De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:"knip jullie snorren bij en laat jullie baard groeien!. Onderscheidt u van de vurenaanbidders!" Moesliem. Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "Doe het tegenovergestelde van de heidenen: Knip jullie snorren en laat jullie baard vrij!".
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft beviel om de baarden te laten en niet te knippen, het is dus duidelijk dat de boodschapper van Allah ons verplicht om het niet te knippen of scheren.
Sheikh Ibn 'oteymien heeft gezegd:"Het bijknippen of scheren van de baard is een zonde dit omdat de boodschapper van Allah ons beviel om het te laten groeien, degene die het scheert past deze bevel niet toe..."
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Origineel gepost door ZieNador
Zeg BouThisin ik vind dat jij ons prachtig geloof weer zo goed weet te reduceren en versimpelen tot het verplichten van het dragen van een baard. Wees es een keer een verstandig mens hou je verre van dit soort onzin. Denk even logisch na. De islam zou zoiets nooit verplichten! Het is gewoon te dom voor woorden wat jij beweert. Ik geloof je in iedergeval niet wat je zegt omdat mij dit heel vreemd in de oren klinkt.
Hij versimpelt helemaal niks, hij is juist verstandig door de woorden van de Profeet(saws) serieus te nemen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.