Bekijk originele versie : loverboys
Ole_Guapa
27-01-2004, 20:04
Er was net een topic van een meisje dat iets over loverboys wilde weten. Ik wilde net reageren, is die topic ineens verwijderd.
Wat is dit, een samenzwering?
Afijn, hier dus weer even een nieuwe topic.
Maar ik voeg er maar meteen een stelling aan toe, anders wordt het zo'n loos gezever.
"Loverboys bestaan omdat meisjes zich zo gemakkelijk zand in de ogen laten strooien."
Voor die paar mensen die nog niet van het fenomeen hebben gehoord: Loverboys zijn jongens die een meisje imponeren met cadeautjes en veel status. (auto, dure uitjes, kleren, enz.)
Als ze het meisje hebben ingepakt dwingen ze haar in de prostitutie.
Deze jongens zijn natuurlijk ontzettend fout. MAAR:
- Zijn die meiden dan ook niet ontzettend dom bezig dat ze zo kicken op die glamour-toestanden, dat ze totaal blind worden?
- Heeft het niet ook te maken met het feit dat sommige meisjes te beschermd en te naïef worden opgevoed? (praten over seks mag niet enz.) Zodat ze erg weerloos zijn tegenover dit soort dingen.
Eens kijken of deze topic wel blijft staan. Reageren maar.
Beste Ole guapa & Corrie,
Jullie mogen dan twee sterke stabiele vrouwen zijn maar de vrouwen die het slachtoffer worden van loverboypraktijken zijn dat niet. Wat heet: de loverboy heeft een feilloos gevoel welk meisje verlegen zit om aandacht wegens allerlei voorliggende problematiek: gebroken gezin, lage zelfwaarde, labiel, lagergeschoold etc. Zodra hij zijn slachtoffer heeft herkend beginnen zijn subtiele inpalmpraktijken.Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat de meisjes zelf schuldig zijn.
Die meiden laten zich inderdaad verblinden door alle cadeau's die ze krijgen en dat is inderdaad dom en naïef enz. Maar die jongens weten die meiden wel uit te zoeken. Ze zoeken gewoon iemand die uit die weinig liefde kent en die denkt dat liefde bestaat uit cadeau's en mooie jongens en auto's. Dus ja, zoals altijd komt et van 2 kanten
Origineel gepost door 11ira
Die meiden laten zich inderdaad verblinden door alle cadeau's die ze krijgen en dat is inderdaad dom en naïef enz. Maar die jongens weten die meiden wel uit te zoeken. Ze zoeken gewoon iemand die uit die weinig liefde kent en die denkt dat liefde bestaat uit cadeau's en mooie jongens en auto's. Dus ja, zoals altijd komt et van 2 kanten
Van twee kanten, bullshit....
Misbruik maken van iemand komt altijd van 1 kant..
Die jongens zoeken de meisjes speciaal uit om achter het raam te zetten, sinds wanneer komt dat van twee kanten.
Als een meisje dat wil, kan ze dat heus wel zelf regelen
Origineel gepost door henray
Jullie mogen dan twee sterke stabiele vrouwen zijn maar de vrouwen die het slachtoffer worden van loverboypraktijken zijn dat niet. Wat heet: de loverboy heeft een feilloos gevoel welk meisje verlegen zit om aandacht wegens allerlei voorliggende problematiek: gebroken gezin, lage zelfwaarde, labiel, lagergeschoold etc. Zodra hij zijn slachtoffer heeft herkend beginnen zijn subtiele inpalmpraktijken.Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat de meisjes zelf schuldig zijn.
Zoals je al zegt:....."gebroken gezin, lage zelfwaarde, labiel, lagergeschoold etc. "".
Daar draait alles om.
Zoals ik al reeds in een andere topic zei:
geef je kinderen liefde en respect, zodat ze niet op de Amsterdamse Wallen eindigen.
Want ik kan niets anders concluderen dan dat degene die DIT doen, een ernstig gebrek hebben gehad aan eerder genoemde 2 levensfundamenten.
Je zelf laten "naaien" door een paar dozijn man per dag lijkt mij niet een toekomstbeeld wat de vrouwen in kwestie als kind voor ogen had.
No f.u.c.k.i.n.g. way.
Origineel gepost door Corrie
Mee eens....
Hoe verschrikkelijk het ook voor die meisjes is, het is ook wel ergens hun eigen schuld hoor, wat verwacht je dan van een jong gastje, dat hij een dikke bmw rijdt en hartstikke rijk is, kom op zeg, dan weet je toch dat dat niet fris is.
Een uitzonderng zal misschien een hele goede baan hebben, maar dat zijn dan ook over het algemeen genomen niet van dat soort jongens, maar serieuse jongens.
Je laten kopen met kadootjes en lieve woordjes is natuurlijk niet slim, een dikke bmw is natuurlijk prachtig, maar laat je niet zo'n rad voor je ogen draaien!
Maar ook al is het niet het slimste wat een meisje kan doen, gedwongen de prostitutie in is wel een heel harde straf die ik niemand gun....
Corrie, zeg jij nou dat een marokkaan in een BMW geen zuiverekoffie kan zijn.....
Origineel gepost door rnaj
Corrie, zeg jij nou dat een marokkaan in een BMW geen zuiverekoffie kan zijn.....
Hoe durft ze ??? :D
In deze tijd zo een foute generalisatie ten toon spreiden :D
Corrie,
je excuses,
NU......... :D :D ;)
Ole_Guapa
28-01-2004, 01:05
Origineel gepost door grendel
Hoe durft ze ??? :D
In deze tijd zo een foute generalisatie ten toon spreiden :D
Corrie,
je excuses,
NU......... :D :D ;)
Heeeee Grendeltje, Corrie heeft het woord Marokkaan helemaal niet gebruikt. Ze schreef "jong gastje".
Of vind jij dat al dit soort gasten Marokanen zijn?
foei :D
Ole_Guapa
28-01-2004, 01:15
Origineel gepost door henray
hihi, nou zo stabiel ben ik nou ook niet. Ik zal je maar niet vermoeien met alle stomiteiten en foute keuzes van mijn leven.
Het is ook niet mijn bedoeling om meisjes "schuldig" te verklaren.
Zo van " eigen schuld, dikke bult". Daar schiet niemand wat mee op.
Overigens komen niet al deze meisjes uit gebroken, laaggeschoolde gezinnen.
(laatst nog een heel verhaal over een meisje dat in de ban was van een loverboy. Een heel gewoon gezin enz)
Maar er moet toch een manier zijn om meiden psychisch wat steviger in hun schoenen te laten staan.
Dat lijkt me een eerste vereiste. Hoe zou je dat kunnen doen?
En wat me ook wel een goed idee lijkt. Dat jongeren in de betreffende leeftijdgroep niet zo vreselijk kicken op statussymbolen. Alsof het leven draait om het laatste model mobieltje of scooter of auto.
Het klinkt als een open deur maar blijkbaar is dat voor veel mensen toch wel zo.
(jeez, ik wordt echt een oude taart, nu heb ik het al over
"de jeugd van tegenwoordig".)
Groeten van Guapa
Ole_Guapa
28-01-2004, 01:24
Van twee kanten, bullshit....
Misbruik maken van iemand komt altijd van 1 kant..
Die jongens zoeken de meisjes speciaal uit om achter het raam te zetten, sinds wanneer komt dat van twee kanten.
Als een meisje dat wil, kan ze dat heus wel zelf regelen
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Als een meisje zelf kan regelen om achter de ramen te zitten,
kan ze ook regelen om NIET achter de ramen te zitten.
Het is niet zozeer dat de jongen haar vanaf het begin met geweld dwingt om zich te prostitueren. Hij pakt het wat subtieler aan. Vaak heeft hij ineens "geldproblemen" die zij op die manier "voor één keer" kan oplossen.
Ook komt het voor dat hij haar introduceert in zijn vriendenkring.
En van het één komt het ander enzovoort.
Alles is er op gericht om haar haar grenzen te laten verleggen.
Toch vind ik niet dat je hier kan spreken over eenrichtingverkeer.
Al die stappen is het meisje er zelf bij. Zij LAAT over haar grenzen heen gaan, en verlegt die grenzen ook steeds.
HeyoanQT
28-01-2004, 03:03
Ik denk op de gok af dat wanneer je als meisje zijnde nooit aandacht krijgt, en er opeens een leuke jongen voor je stoep staat de eerste gedachte is "mijn dromen komen uit", vooral als je als meisje nog weinig ervaring hebt en opeens een hoop dure cadeau's in je neus krijgt gedrukt een zekere waas voor je ogen krijgt. Een soort liefde maakt blind verhaal, en voordat je het weet bedreigt die snuiter je met veel geweld en zit je in zijn tanggreep van angst in de trend van, als je niet doet wat ik zeg dan.....vul maar zelf in. Nou verliefd en angstig op hem en zijn geweld, dodelijk gewoon. Ik neem het die meiden niet kwalijk dat ze erin trappen, wel vind ik dat de meisjes die gevoelig hiervoor zijn beschermt moeten worden, voorlichting op school in vorm van rollenspellen, zou deze meiden immuun proberen moeten te maken voor dit soort snuiters, en hoe ze het verschil kunnen zien tussen normale jongens en pooiers.:(
Origineel gepost door Ole_Guapa
Heeeee Grendeltje, Corrie heeft het woord Marokkaan helemaal niet gebruikt. Ze schreef "jong gastje".
Of vind jij dat al dit soort gasten Marokanen zijn?
foei :D
Ole, je weet toch wel dat loverboys meestal van marokkaanse afkomst zijn.....
Ole, je weet toch wel dat loverboys meestal van marokkaanse afkomst zijn.....
Oh, is dat zo? Heb je dan persoonlijk een onderzoek ingesteld?
Origineel gepost door Daelan
Oh, is dat zo? Heb je dan persoonlijk een onderzoek ingesteld?
Daar heb je gelijk in, ik weet het niet zeker. Maar bijna alle publicatie's die ik over dit onderwerp lees gaat hen over jongens van marokkaanse afkomst....
En waarom een kaas-p.ooier geen loverboy heet zou ik niet weten
Daar heb je gelijk in, ik weet het niet zeker. Maar bijna alle publicatie's die ik over dit onderwerp lees gaat hen over jongens van marokkaanse afkomst....
En waarom een kaas-p.ooier geen loverboy heet zou ik niet weten
Welke publicaties? Uit de Telegraaf bedoel je?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.