Bekijk originele versie : trouwen
ik zou graag jullie mening horen over als een jongen gaat verloven met een meisje en pas na 2 of 3 jaar gaan trouwen.ik heb het daar een beetje moeilijk mee.ik wens alleen zinvolle meningen te krijgen.ma'a salama.
Waarom 3 jaar verloven duurt veel te lang vind ik .... direkt trouwen en kindjes maken :D
Ik bedoel als je te jong bent dan begrijp ik waarom je zo lang wil wachten.Of je bent er nog niet klaar voor te trouwen of je moet je school afmaken.
almomina
05-10-2002, 23:44
Origineel gepost door abdelsamad
ik zou graag jullie mening horen over als een jongen gaat verloven met een meisje en pas na 2 of 3 jaar gaan trouwen.ik heb het daar een beetje moeilijk mee.ik wens alleen zinvolle meningen te krijgen.ma'a salama
ewa mijn moeder zegt, zo snel mogelijktrouwen omdat er dan nog twijfels kunnen komen... en onzekerheid, elgheer inshallah :(
OemTaqwa
06-10-2002, 14:23
Bismillah-i-Raghmaan-i-Raghim
As-salaam aleikum waragmatAllah beste broeder, (en anderen uiteraard)
Het is zeker niet verkeerd, om je woord aan iemand te geven en te w8en, mits je een geldige reden hebt. Een goed argument kan zijn: leeftijd vormt een belemmering (te jonge dames). In dit geval is het zeker gangbaar de bruiloft uit te stellen. Was dat trouwens ook niet het geval bij Onze Heilige Profeet (saws) en Aicha (r.a)?
Het kan, aan de andere kant ook zijn, dat men het huwelijk uitstelt om stomme redenen. Een voorbeeld kan zijn: elkaar beter leren kennen. Dit vind ik zo taboe subhanAllah! Hoe kan je iemand leren kennen zonder met diegene samen te leven????? Iemand leer je pas kennen als je zowel zijn positieve als negatieve kanten ontdekt! In een relatie (voor het huwelijk) leren we eigenlijk alleen elkaars goede eigenschappen kennen!
Voor het huwelijk lijkt alles zo perfect, omdat we nog niet aan elkaar vastzitten, maar ik heb me laten vertellen dat zodra je wordt weggevoerd door de bruidegom, de relatie pas start............... Alles is dan concreet en officieel; tijd voor de gewenning (de persoon met wie je je leven gaat delen is gevallen... en geen mogelijkheid tot "ruil") 'Iedereen' weet dan dat jullie man-vrouw zijn Allaho akbar!
We zien ook vaak mensen, die verloven (klein feestje voor naasten om het zodoende officieel te laten lijken) en de verloving na een tijdje verbreken -la illaha ilaAllah- Voor deze mensen is het zeker wel een goede zaak geweest te verloven in plaats van te trouwen, maaaaar konden zij de verloving niet beter weglaten? Ikzelf, vind de verloving taboe wanneer we het hebben over 'grote feest en het huwelijk nog lang niet in zicht!' Ik zou wel een klein feestje geven, maar de bruiloft zal zo snel mogelijk volgen (maximaal paar weken).
Fases van 'elkaar beter leren kennen' 'onderhandelen van ouders' etc etc. moeten al geweest zijn, wil je verloven. Althans, zo denk ik erover.
SubhanAllah wa biehamdieh
Alle lof zij Allah SwT, Heer der werelden........................
muslima4life
06-10-2002, 15:25
Salamoe aleikoem,
het kan toch ook zijn dat men wacht met trouwen om financiele redenen. misschien hebben ze nog nie genoeg geld voor de bruiloft??
manal18meknes
06-10-2002, 15:48
Ik hoop dat jullie twee heel erg gelukkig worden. Je hebt gelijk om je nu te verloven zodat jullie niet meer geheimzinnig doen en dan te trouwen als zij klaar is met haar school.
Veel succes nog
Fatima_Zohra26
06-10-2002, 16:05
Ik begrijp je probleem. Wachten duurt altijd lang, zeker als je zeker van je zaak bent.
Probeer het nog even uit te stellen, een jaartje of anderhalf en ga dan verloven. Dan heb je een verlovingstijd van anderhalf jaar en als zij dan klaar is met school kunnen jullie trouwen. Probeer de middenweg te vinden.
Succes!
Groetjes Fatima Zohra
Fatima_Zohra26
06-10-2002, 16:22
Je zult zien dat je wachten beloont wordt!
WACHTEN IS DE MOEITEN WAARD,GROETJES
DESPERADA
06-10-2002, 18:52
Salaam aleikom.....
BeN het eens met Oem Ihsaan.....
Siss Dat heb je weer MoOi VerWooRd, maAschallaH ben ook niet anders van je gewend...... :goedzo:
:zwaai:
OemTaqwa
08-10-2002, 18:43
Origineel gepost door DESPERADA
Salaam aleikom.....
BeN het eens met Oem Ihsaan.....
Siss Dat heb je weer MoOi VerWooRd, maAschallaH ben ook niet anders van je gewend...... :goedzo:
:zwaai:
Wa aleikum asalaam waragmatAllahi Ta'ala wabarakatoe schatje der schatten,
Alle lof en dank aan Allah SwT..... :o Barak Allaho fiek, oughti fil Islam.
Moet je eens horen wie dat zegt ;) Miss Desperada... zeker niet desperate... Allaho akbar!
Lots of love,
Oughtuk; Oem Ihsaan bint Ma3niah :zwaai:
miss__1984
08-10-2002, 18:53
Je hebt dan ook de tijd om legaal (zonder geheimzinnigheden) mekaar beter te leren kennen..toch het heeft dus ook zn voordelen
ik zie persoonlijk niet in waarom studie een belemmering zou vormen, het is toch ook goed mogelijk om studie met een huwelijk te combineren.
per slot van rekening kan dat niet zo moeilijk zijn. de man moet dan wel begrip kunnen opbrengen als het eten soms een uur laten op tafel staat en dergelijke.
kortom als men goede communicatie heeft, en begrip voor de ander kan opbrengen, dan zou het geen probleem zijn dunkt mij. ik bedoel gedurende de tijd dat de vrouw op school zit, is de man aan het werk, en beidden zullen rond dezelfde tijd thuiskomen, dus is er volop tijd om samen te zijn.
ik vindt dus dat het niet bepaald zinvol is om te wachten, als men elkaar gevonden heeft en ervan overtuigd is dat de ander de ware is, dan zou ik zeggen (twakeloe ala allah) en inshallah zal alles goed zijn en komt het in orde(wa 7aikoun elgeir).
allah ie kemel ejilkoum bel geir
oh en nog iets vergeet niet dat behalve dat jullie het stiekeme gedoe zat zijn het ook nog eens haram is, en hoe langer jullie er op deze manier mee doorgaan hoe meer zondes julie je op de nek halen, en naar mijn mening is dit de belangrijkste reden om je direct te verloven(dus darb el sdak), wat wil zeggen dat je toekomstige op papier al je vrouw is, en dat alleen nog het feest moet worden gegeven om het bekend te maken dat zij je vrouw is) , stap 1 naar halah,
ik hoop voor jullie dat dat gauw zal gebeuren, want halah is altijd beter dan haram, en je hoeft dan dus ook niet meer stiekem te doen.
Jawairia
09-10-2002, 13:02
ff tussen door persoonlijk vind ik het moeilijk school/huwelijk te kunnen combineren. Maar zoals hanan zei, mits er goede communicatie is dan zou het wel lukken.
Moge Allah jullie huwelijk, wanneer het zover is, met al het goed inzegenen.
groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.