Bekijk originele versie : wat zou jij doen ???
alhoceimachaima
27-01-2004, 14:27
gisteren bij mij op school zag ik een marokaans meisje met hoofdoek midden op het plein op school zoenen mat een nederlander(kan me niet schelen wat voor cultuur die gast heeft maar jah) woellah erugh
bij mij op school zitten er niet zo veel marokkanen maar tog ze weten dat je marokaan bent gisteren kwam iedereen op me af turken surinamers nederlandrs enzo vind je het niet erugh wat dat meisje heeft gedaan ik zo als er een gat in de grond was zou ik er door heen springen. iedereen keek me opeens raar aan omdat de meeste die bij mij op school zitten weten dat het niet mag vande islam
en het een ding had het nooit verwacht van dan meisje als het familie kennis of een vrienden van me was geweest kreeg ze een klap van hier tot alhoceima
maajah haar zus stond er gewoon bij dei droeg ook hoofdoek en die zei er nix van maar tog ik schaam me voor haar ze heeft me te schande gezegt vooral omdat ze hoofdoek draagt en dat heeft geflikt voel me nu een heel andere persoon door zoiets wat zouden jullie doen :verdriet:
Miss_wild
27-01-2004, 14:30
op mij eigen fouten letten...
meid wat kun je doen, ze zijn zelf voor die keuze gegaan....
ik weet wat je bedoelt en ik vind het ook walgelijk, maar er zijn nog duizenden meiden die dat stiekem doen......
en ten tweede mensen weten hoe jij in elkaar zit maak je daar maar niet druk om dat ze jou gaan vergelijken
..blijf jezelf en doe wat jou het beste lijkt, maar meid ga niet op anderen letten, die oud genoeg zijn om te weten waar ze mee bezig zijn...
vat dit allen niet verkeerd op....
alhoceimachaima
27-01-2004, 14:34
je hebt gelijk maar als het stiekem gebeurde zou ik er minder problemen mee hebben want ik heb het nie gezien maar dit heb ik gezien gewoon die gast is afgelebert:( en pakt ze ook nog een zakdoekje om haar mond mee aftegeven:verdriet:
tfoee maarjah tnxs voor je reactie :blauwkus:
Bachelorette
27-01-2004, 14:35
dat ze met hem heeft gezoend is een zonde
ze wordt er heus niet meer voor gestraft (allahoe a3lam) omdat ze een hoofddoek draagt. dat staat los van elkaar.
maar als je er echt mee zit meissie, had je op dr af moeten stappen en zeggen dat ze dat niet moet doen.
als je moenkar ziet moet je dat met je hand stoppen, anders met je tong of als laatste met je hart en het laatste is zwakste vorm (hadith moslim)
En haar eigen zus stond er bij ... :confused:
:jammer:
Miss_wild
27-01-2004, 14:36
ewa ja sla ze in elkaar dan.....
allebei is het even walgelijk...
Miss_wild
27-01-2004, 14:39
haar zus......
tfoe dat vind ik triest, zij zou het goede voorbeel moeten geven...
moheme zolang het je zusje niet zijn toch?
Eselem o3alaikom wr wb
Beste zuster, op je zelf letten en haar het verkeerde laten doen moet je zeker niet doen. Het is je zuster, dan hoor je met haar te praten. We moeten elkaar helpenhet goede te doen. Je moet echt met haar praten. Sommigen denken kijk naar jezelf en niet naar een andere? Dat is helemaal niet hoe een moslim zich moet gedragen. We moeten juist elkaar helpen voor het te laat is.
We eselem o3alaikom wr wb
Miss_wild
27-01-2004, 14:42
w8 w8 w8!!!!
...........het is toch nooit goed wat je doet , ga je met haar praten dan ben je zelf schijnheilig en krijg je haar en haar zus op je dak ok...
wees effe eerlijk als ik jou zou aanspreke in zo'n situatie zou jij het ook niet pikken en zou je mij zwaar terug dissen.....
luister ik begrijp wat je bedoelt, volkomen
maar ik heb het meegemaakt met mij eigen nicht, nou never nooit meer dus.........
ze weten waar ze mee bezig zijn maar doen net of hun neusje bloedt als je erover begint, dan zijn alle marocmeiden scheinheilig en dan zijn ze niet de enigste je weet wel zulke praatjes....
vat t nie verkeerd op!
Eselem o3alaikom wr wb
.. Het zijn mijn zaken niet, zolang ik mijn zusje maar niet op straat zie zoenen.. ..Dat meisje is ook maar een mens,
Soubhanaallah, hoe kan je dat zeggen. HEt is ook jou zusje.
Eslem o3alaikom wr wb
Wat als je te horen krijgt dat je met je eigen zaken moet bemoeien??
Dan hoor je uit te leggen dat het niet zo is en uitleggen hoe Islaam in elkaar zit en dat je het beste voor haar wilt. Je moet wel met wijsheid(Hikm) te praten. Dus niet aanvallen ofzo.
alhoceimachaima
27-01-2004, 14:47
weet je wat het is ik kan niet zo maar op haar aflopen en zeggen tegen haar eeejjjj**** waar ben je mee bezig hun zijn ouder dan mij heb geleerd van me ouders dat ik ouderen nie tegen mag spreken en ook al zou ik me thun gaan praten ze zullen tog nie luisteren dat weet ik zkrr
want iemand anders heeft dat al geprobeerd maar het lukt eniet meer
moge allah swt ons helpen
:verdriet:
maar een ding ik zal het hun nooit vergeven
alhoceimachaima
27-01-2004, 14:49
machallah je hebt gelijkt broer1
Bachelorette
27-01-2004, 14:51
Origineel gepost door alhoceimachaima
weet je wat het is ik kan niet zo maar op haar aflopen en zeggen tegen haar eeejjjj**** waar ben je mee bezig hun zijn ouder dan mij heb geleerd van me ouders dat ik ouderen nie tegen mag spreken en ook al zou ik me thun gaan praten ze zullen tog nie luisteren dat weet ik zkrr
want iemand anders heeft dat al geprobeerd maar het lukt eniet meer
moge allah swt ons helpen
:verdriet:
maar een ding ik zal het hun nooit vergeven
INA ALLAH GHAFOUR OU RAHIEM
meisje, lieverd, allah is de meest vergevingsgezind. Zelfs Hij vergeeft je, warom zou je haar dan niet vergeven?
en zoals Broer1 al zegt, je moet weten waar je het over hebt..blijf beleefd in alle omstandigheden...en als ze dan zegt bemoei je met je eigen zaken ofzo, dan heb je gedaan wat je moest doen...
karima001
27-01-2004, 14:52
Origineel gepost door Broer1
Eselem o3alaikom wr wb
Beste zuster, op je zelf letten en haar het verkeerde laten doen moet je zeker niet doen. Het is je zuster, dan hoor je met haar te praten. We moeten elkaar helpenhet goede te doen. Je moet echt met haar praten. Sommigen denken kijk naar jezelf en niet naar een andere? Dat is helemaal niet hoe een moslim zich moet gedragen. We moeten juist elkaar helpen voor het te laat is.
Ja wollahila, ik zou zelf op r afstappen en haar duidelijk maken dat zoiets niet acceptabel is in de islam. Wel op een normale vriendelijke manier natuurlijk...veroordeel haar niet, laat je mening niet blijken, vertel dr alleen dat wat zei deed tegen de wetten van Allah swt is.
Moge Allah swt ons allen leiden..Amien!
Veel succes nog sis..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.