Bekijk originele versie : Eten Marokkaanen TE VEEL Vlees ??
Salaam Allemaal..
Dat de meeste Marokkaanen vlees lusten.. is duidelijk..maar eten we niet te veel van..want te veel vlees eten is schadelijk voor de gezondheid (hoge dosis dierlijke vetten)..
Vlees van gevogelte (vb. kip) en van vis is gezonder..omdat het goed verteerbaar is, de nodige voedingsstoffen geeft en weinig schadelijke vetten bevat.
Hoe zit het bij jou..eet jij nog altijd vlees..of..je eet wat de pot geeft..
Of denk je misschien om vegetarisch te leven (geen vlees eten)..
Tbarkellah..er zijn gezinnen die verslaafd zijn aan vlees..kilo's worden per week verorberd..van kefta tot merghez..
Ik moet ook bekennen..dat ik niet helemaal onschuldig ben..
Maar..ik wordt het stilaan beu..al dat vlees..
Ik denk aan om 3/4 vegetarisch te leven..dat 1/4 houd ik voor het schapenfeest :)
tetouania_zina
05-10-2002, 15:46
Origineel gepost door Mohammed Justice
Salaam Allemaal..
Dat de meeste Marokkaanen vlees lusten.. is duidelijk..maar eten we niet te veel van..want te veel vlees eten is schadelijk voor de gezondheid (hoge dosis dierlijke vetten)..
Vlees van gevogelte (vb. kip) en van vis is gezonder..omdat het goed verteerbaar is, de nodige voedingsstoffen geeft en weinig schadelijke vetten bevat.
Tbarkellah..er zijn gezinnen die verslaafd zijn aan vlees..kilo's worden per week verorberd..van kefta tot merghez..
Ik denk aan om 3/4 vegetarisch te leven..dat 1/4 houd ik voor het schapenfeest :)
hahaha vlees is een gewoonte bij marokkanen ;)...
gelukkig eten wij niet altijd vlees, ik lus het ook niet zo graag...
lhashmohamed
05-10-2002, 15:50
Origineel gepost door Mohammed Justice
Salaam Allemaal..
vlees eten we dagelijks coz slagerij is ons buurman :D
thalla
GoudenGids
05-10-2002, 15:54
Wij eten thuis veel vlees (het zit overal wel in verwerkt :D ). zelf eet ik wat de pt schaft, maar vlees in marmita (van die brokken) lust ik niet. verder eten we best vaak kip en minstens 1 keer in de week vis. vegetarisch worden in mijn huis is ONmogelijk :D
tetouania_zina
05-10-2002, 15:57
Origineel gepost door FarD
Ik hou niet zo van vlees. Ik eet het ook vrij weinig. Ook op het schapenfeest eet ik weinig vlees. Het is me opgevallen dat de Marokkanen in Marokko pas echt veel vlees eten.. (Voor zover ze zich dit kunnen veroorloven...)
ja, in marokko hebben ze echt ALTIJD vlees...
en ook ALTIJD friet...
bij me familie dan....
Wie van vis houd..moet eens op deze vis-kaart zien.. je kan info krijgen over de versch. soorten..
http://www.tijdvoorvis.nl/vissoorten.htm
Ik vind zalm heel lekker..en ook gezond..kijk maar naar zijn profiel..
ewa je weet toch marokkaanse famillies tbarkellah zijn met ze velen of als je bezoek krijgt aan 1 groot bord 5 kilo vlees ofzo en dan laten ze alleen botjes achter...joe3 :D
DESPERADA
05-10-2002, 16:41
Ik eet trouwens in Marokko eerder kip en vis dan vlees, als we uit eten gaan. Die verhalen die de ronde doen..... :(
Je bedoelT Dat verhaaL dat je een KeeR menseNvlees kreeg VoorgeschoTeld..... :eek: JaMMeR dat Je daar achterAf PaS achter kwaM, andeRs haD je je FooI Nog kUnneN terUg VrageN.....
MaaRre Vlees Of geen VleeS, Ik meRk Het niet zo... En kan MakkelIjk zoNdeR
Lady_moi
05-10-2002, 17:14
ik eet geen vlees nix voor mij en ik lust dat niet enkel kip of vis kip smaakt wat anders dan schapevlees enzo
DESPERADA
05-10-2002, 17:19
Tuurlijk is dit een grap.
Despie, ik ben 2 tellen weg en gelijk zit je leugens te verspreiden... :D Hehe, ik eis een recificatie (of zoiets :rolleyes: )
En nu ben ik egt weg, zie je zo insallah.
xxx
:o EuHm It wasNt me.... :o
MaaRRe Kzie je zO InschallaH, KheB je FavO Food VooR je..... :Iluvu:
Lady_moi
05-10-2002, 17:25
boooooooring
Lady_moi
06-10-2002, 15:13
vlees eten hoord bij de marokanen een marokaans gezin die geen vlees eet zijn geen marokanen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.