Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lucht je hart op!!!

maok
26-01-2004, 20:19

Salaam zusters, Ik wil een topic openen waar iedereen zijn hart kan luchten en zijn problemen en zorgen van zich af kan schrijven. Insch'allah kunnen wij hier elkaar adviseren, waar het nodig is verbaal ondersteunen en ervaringen uitwisselen. Soms kan het heel goed doen om verschillende meningen te horen (of te lezen!). Dit zal een serieus topic worden. Ik zal bij mij beginnen: Ik ben een meid van 24 jaar, 4 jaar getrouwd en werkend. Ons huwelijk is heel goed. Het enigste waar ik me zo kwaad om kan maken is mijn schoonfamilie...Echt een zooitje. Het ergste is dat ze zich moslims noemen (voor de buitenwereld dan), maar zijn het bij verre niet. maar ja, Allah s.w.t. ziet alles :jammer: groetjes Nora

Azrak
26-01-2004, 21:45
Ben je nu trots dat je walging hebt uitgeproken je moest je eens schamen roddelen achter de rug van andere mensen bah.

maok
26-01-2004, 23:16
Sorry hoor, maar je hart luchten en roddelen zijn voor mij twee verschillende dingen...En Azrak, als je alleen al half zo veel zou weten hoe deze mens in elkaar zit dan zou je niet zo praten. Letitzia, ik weet al te goed hoe belangrijk de relatie met de schoonmoeder is...maar als er zo veel dingen gebeuren dat je het op een gegeven moment niet meer aankunt en helemaal gek van wordt dan wordt het echt teveel. Mijn grootste wens is een goed band met m'n schoonmoeder, ik heb er echt alles voor over...maar als jij steeds je best doet en alleen klappen (verbaal)terug krijgt en nog zo veel geduld hebt dan raak je echt uitgeput en kunt je het op een gegeven moment echt niet meer aan...Het is echt zo fustrerend, als dit probleem je huwelijk en jezelf kapot kan maken... ps. als ik jou was, zou ik zeker van opleiding wisseln als je nu al zo tegen op ziet...je zult echt je hele leven spijt van krijgen als je iets doet wat je niet bevald. Leg de situatie aan je vader uit, en vertel dat een wisseling van opleiding wel vaker voorkomt. Maar ik zou van tevoren al goed nakijken na andere opleidingsmogelijkheden. Zo weet je alvast wat je wilt. Sterkte ermee!

maok
27-01-2004, 10:47
Jammie, Jammie...en gezonder ook! Ik zie in je profiel dat je voor doktersassistente leert, vind je het dan zo vreselijk? Heb namelijk een kennis die het doet en ze vind het heel leuk. Zij werkt in een ziekenhuis op de kinderafdeling. Bedenk dat je als doktersassistente op heel verschillende pleken kunt werken zoals: Ziekenhuis, ziekenfonds, GGD... Een makkelijke wisseling van doktersassistente is apothekers- of tandartsassistente, lijkt je dat wat? De basis van de drie beroepen is het zelfde, alleen een paar vaken dan niet. Bedankt voor je liefe woorden, ben hier niet in Nederland opgegroeid maar in Luxembourg...dus mijn besten vrienden die ik echt vertrouw zijn een heel eind weg...

alhoceimagek
28-01-2004, 18:24

Yah me HArt Lugt..geen Geld....Wgagagaga!

Dina_thuglife
29-01-2004, 13:50
Origineel gepost door maok Sorry hoor, maar je hart luchten en roddelen zijn voor mij twee verschillende dingen...En Azrak, als je alleen al half zo veel zou weten hoe deze mens in elkaar zit dan zou je niet zo praten. Letitzia, ik weet al te goed hoe belangrijk de relatie met de schoonmoeder is...maar als er zo veel dingen gebeuren dat je het op een gegeven moment niet meer aankunt en helemaal gek van wordt dan wordt het echt teveel. Mijn grootste wens is een goed band met m'n schoonmoeder, ik heb er echt alles voor over...maar als jij steeds je best doet en alleen klappen (verbaal)terug krijgt en nog zo veel geduld hebt dan raak je echt uitgeput en kunt je het op een gegeven moment echt niet meer aan...Het is echt zo fustrerend, als dit probleem je huwelijk en jezelf kapot kan maken... ps. als ik jou was, zou ik zeker van opleiding wisseln als je nu al zo tegen op ziet...je zult echt je hele leven spijt van krijgen als je iets doet wat je niet bevald. Leg de situatie aan je vader uit, en vertel dat een wisseling van opleiding wel vaker voorkomt. Maar ik zou van tevoren al goed nakijken na andere opleidingsmogelijkheden. Zo weet je alvast wat je wilt. Sterkte ermee! Je hebt gelijk hoor...want azrak weet niet waar ze het over heeft en kent de situatie niet en jij wel...dus daarom mag je oordelen, weet je... als is het m'n schoonmoeder, als ik aan iemand hekel heb dan is het gewoon zo!!! Maar ik ben pas 19 en weet echt heel veel over zulke dingen...het is niet dat ik het heb ervaren, gelukkig niet...maar je ziet om je heen veel gebeuren tegenwoordig en je schrikt nergens meer voor terug...

Glimlachje
29-01-2004, 13:59
Heb je ooit tegen je schoonmoeder gezegt dat zij je pijn doet? Zijn jullie het nergens met elkaar eens?Wat vond je man er eigenlijk van?Is zij lief tegen jou als hij in de buurt is...

maok
30-01-2004, 19:28
Origineel gepost door Glimlachje Heb je ooit tegen je schoonmoeder gezegt dat zij je pijn doet? Zijn jullie het nergens met elkaar eens?Wat vond je man er eigenlijk van?Is zij lief tegen jou als hij in de buurt is... :giechel: Ja dat heb ik vaak gezegd in het begin toen ik nog jong, dom en naiv was...het interesserd haar echt geen scheet (sorry voor de uitdrukking). Wat moet mijn man tegen zeggen??? Het is en blijft zijn moeder die hem opgevoedt heeft. Maar ja, de relatie wordt steeds beter...dat komt omdat ik zo min mogelijk bij haar langs ga! Moet jij misschien ergens over je hartje luchten? Jij bent welkom! :zwaai:

mahjouba
04-02-2004, 18:21
als ik mijn hart moet luchten dan zitten we hier volgende week nog

krimmie
04-02-2004, 21:43
Origineel gepost door maok :giechel: Ja dat heb ik vaak gezegd in het begin toen ik nog jong, dom en naiv was...het interesserd haar echt geen scheet (sorry voor de uitdrukking). Wat moet mijn man tegen zeggen??? Het is en blijft zijn moeder die hem opgevoedt heeft. Maar ja, de relatie wordt steeds beter...dat komt omdat ik zo min mogelijk bij haar langs ga! Moet jij misschien ergens over je hartje luchten? Jij bent welkom! :zwaai: Waarom doet ze zo heb je haar iets aangedaan? Ik bedoel er zal wel een reden ervoor zijn en nog iets misschien wou ze een andere dame nicht of zo die met haar zoon ging trouwen en niet jij.Zo'n gevallen heb je ook dat dan de schoonmoeder daarvoor je leven zuur maakt. Als je weet dat ze ruzie zoekt waarom laat je haar dan binnen? Als ik jou was en je bent alleen thuis en schoonmoeder komt langs niet open doen doen alsof je niet thuis bent scheelt je een hoop ruzie,geklaag,.. Wat doet ze dan precies om je leven zuur te maken? Commentaar geven op je kookkunsten? Huishouden? Manier van gedragen? En je man doet er niets aan zeg je mannen kiezen altijd de kant voor hun familie en zo is dat altijd al geweest.

Ikrame_girl
04-02-2004, 21:50
Mijn hart luchten..ff denken...hoor...ik heb veel problemen...te veel...je zal je kapotschrikken...thuis...op school.... waardeloze vriendinnen die je buitensluiten... ik heb dan zoiets van..laat maar lekker al die mensen...Ik ben hier op school voor MIJN DIPLOMA....en ik zal later wat bereiken...en ik zet altijd door...dat helpt echt want als iedereen afzeikt...dan krijg je zo'n gevoel van : je zal zien..ik trek me er neits van aan.....

Mouny
04-02-2004, 23:29
Alhamdoelilah dat voorop gesteld.. maar soms... weet ik echt niet meer wat ik doen moet!