Bekijk originele versie : wat heb je nodig???
yasmina.
26-01-2004, 10:46
Halloo...
wat voor papieren heb je nodig bij een aanvraag voor gezinshereniging in Belgie?
Heb me rotgezocht op internet maar kan geen site vinden zoals een IND voor Belgie....
wie o wie kan me helpen?
vast bedankt...
Yasmina*
Is er geen vreemdelingen politie in Belgie, probeer anders te informeren op het gemeentehuis.
Je kan je toch vrij vestigen in de landen binnen de europese unie?
Het beste lijkt me dat je contact neemt met de ambassade of dergelijke er zijn namelijk veel nederlanders in het noorden van belgie die in nederland werken omdat dat goedkoper is.
heb je hier misschien wat aan
http://www.diplomatie.be/en/services/civilstatedetail.asp?TEXTID=4345
staat info over
Adoption
Death
Deeds drawn up at the Embassy or Consulate
Divorce
Filing birth and death certificates, etc at the FPS Foreign Affairs
Introduction
Marriage
Parentage
Transcription of your foreign deeds in the registry of births, marriages and deaths of a Belgian municipality
PS wel engelstalig
yasmina.
27-01-2004, 10:19
thank you selly!!!!!!
heb het inmiddels gevonden...... inderdaad op die website...
wel raar... thuis kon ik niet op die site komen, op mijn werk wel...
en voor zoya .... ik woon niet in belgie en het is niet voor mezelf...... vandaar dat ik niet wist waar ik terecht moest daar.... maar goed, thanks voor het reageren!!
groetjes Y*
selly: alles goed met je kleintje?
die belgen hebben echt rare websites hoor, het leest van geen kanten :)
Gaat goed hoor met de kleine, ze heeft de K klank ontdekt haha
de hele dag hoor je niets anders dan KAKAAAKAAAAKAAAAKAAA
En met die van jou?
yasmina.
27-01-2004, 10:42
hahaha...
ja met die van mij gaat ook goed....
van het weekend was echt schrikken geblazen...
ze deed heel raar....krabte haar oortje open en aan een stuk door huilen... zo lang achterelkaar heeft ze nog nooit gehuild....
Als ik haar optilde wilde ze dat niet...
ik heb haar toen op de grond gezet...en al huilende kroop ze naar de box... ze pakte een tralietje vast en zat op haar knieen.... was echt zo raaar... als ik haar op wilde tillen huilde ze nog harder....
uiteindelijk zag ik haar hoofdje heen en weer gaan en ze was tegen de slaap aan het vechten...
Ging maar bij haar zitten...en toen ze dan haar oogjes dicht deed viel ze dus achterover in slaap... (ik had haar vast..)..
toen heeft ze ik denk zo'n 2 uur geslapen... heb het echt nog nooit meegemaakt... pffffffff was weer een vermoeiende dag zondag........ maar goed.....
Dat had die van mij ook een keer, als ik haar op wilde tillen huilde ze nog harder. Wat bleek; ze had te lang op haar knietjes gezeten en dus " sliepen' haar voetjes. Heel zielig maar na lang wrijven ging het weer over en nu let ik er dubbel op dat ze niet te lang in die zithouding zit.
Misschien krabde ze aan haar oren omdat ze slaap had? Geloof het best dat het weer vermoeiend was! Nee die van mij heeft me wel een rustig weekend gegund, ze was in een opperbest humeur.
yasmina.
27-01-2004, 11:35
Hahaha.... het ligt maar net aan het humeur van je kleintje of je wel of geen lekker weekend achter de rug hebt he....
ja, ze had inderdaad slaap... ik dacht eerst nog aan oorpijn.... ze zat echt aan allebei de oren te krabben, op een gegeven moment waren ze vuurrood. En ik geloof niet dat ze te lang in eenzelfde houding heeft gezeten.......dat ze daarvan huilde..... was gewoon de slaap.... opeens viel ze gewoon als een blok in slaap..... Had ze dat maar vaker ;)
dat was dan de zondag...
Die zaterdag heeft ze smiddags gewoon helemaaal niet geslapen... echt jonge...soms kan ze zo eigenwijs zijn.......
gisteren zat ze op mijn schoot.... krijg ik gewoon zomaar uit het niets een zoentje op mijn wang.....en een big smile er helemaal gratis bij.....
was echt onverwachts...en zo liefffff
ze zet nou een paar stapjes.... alleen op tapijt...... als ze zo op een vloer staat zonder tapijt durft ze niet en kruipt ze naar je toe...
Schattig is dat inderdaad, hoe boos of geirriteerd je ook bent, op dat moment smelt je helemaal weer :)
Die van mij is ook heldhaftig bezig met proberen een paar pasjes te maken, t is wel een bangerikje hoor. We hebben laminaat en daar durft ze inderdaad niet zo veel als bij oma op het tapijt.
Maaaaaaaaar gisteren weer een mijlpaal: ze is zelf uit haar stoeltje opgestaan (net een oud vrouwtje haha) en daarna voorzichtig een paar stapjes tot ze de tafel vasthad om daarna trots naar pa en ma te kijken of we het wel goed gezien hadden!
Maar volgens mij raken we off topic nu :)
Glimlachje
27-01-2004, 12:10
Ik wens je heel veel succes meid ;)
yasmina.
28-01-2004, 09:56
dank je glimlachje!!
ja we raken inderdaad off-topic...
maar ik kan het telkens niet laten om te lachen bij je berichtje en TOCH iets terugtypen......
ik moest echt lachen toen je de "heldhaftige pogingen" van je dochtertje beschreef.... ik herken het helemaal terug bij mijn meissie....
en dat klimmen uit haar eetstoel!! Op een dag (alweer een paar maandjes terug) begon ze me een partij te wiebelen in haar stoel... Ze kon toen nog geen eens een stapje zetten... zelfs staan ging nog moeilijk...
maar goed na een heel partij gewiebel had ze het toch voorelkaar gekregen om haar benen uit de "zitstand" te halen en rechtop op haar stoeltje te staan...
om het helemaal goed af te maken zwaaide ze nog haar twee armpjes de lucht in en liet een kreet....
ik lette niet op.. was ergens mee bezig... (tv kijken of eten weet niet meer, moehiem ik zat vlakbij) ... en toen ik haar kreetje hoorde keek ik naar haar op en tot mijn verbazing STOND ze gewoon in haar eetstoel!!!
Ik wist niet hoe snel ik haar daaruit moest halen...
en nu? mooi niet dat ik haar in zo'n 2 delige stoel zet.... heb het uitelkaar gehaald..... en ze zit nou alleen op het stoeltje op de grond...
maar goed..... het truukje is ze niet verleerd........ ze maakt nog steeds allerlei balletbewegingen en balletbuigingen over de stoel heen.... ongelooflijk hoe soepel ze kan zijn....... maar goed blijft lachen
Ja ik heb ook zo'n tweedelig eetstoeltje, zo eentje waar je later een stoeltje en tafeltje van kan maken. Ik zet haar nooit alleen in dat hoge ding, altijd zoals je zegt het stoeltje op de grond als ik bezig ben, ze is beweeglijk genoeg en een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ik heb gisterenavond met haar verstoppertje gespeeld (hahaha ja ik doe ALLES om haar van die verlatingsangst af te helpen), mn knieeen zijn kapot van het kruipen, die laminaat is echt verdomd hard joh :)
Echt frapant hoe slim die monstertjes zijn; ze had erg snel in de gaten hoe ze me het snelst kon vinden!
Ze had de laatste tijd ook de neiging om alleen maar opgetild te willen worden, dat heb ik ook opgelost door ook op de grond te gaan zitten naast haar, de lol is er voor haar meteen af haha.
Wel een herbeleving van mijn eigen jeugd :D
yasmina.
29-01-2004, 12:00
hahhaa.....ik zie het al helemaal voor me..
jij kruipend op de grond...... jezelf verstoppen en dat kleintje er vliegensvlug achteraan..... hahahaha....
leuk zeg... ik ga het ook een keertje proberen.... Trouwens... ik ging een keer naar de keuken... mijn kleintje natuurlijk erachteraan.. op een gegeven moment dat ze dat ik in de slaapkamer was.... ik kijk altijd wel waar ze blijft... dus ik zie haar het hoekje omgaan naar de slaapkamer.....
ik lachen..ging achter haar aan kijken wat ze zou doen...
Nou ze zag dus niemand... kroop verder naar het bed..... trok zichzelf op en ze zat me toch te zoeken waar ik zou zijn..... vreemd genoeg zette ze het niet op een huilen.....
Opeens had ze me door dat ik bij de deur stond en meteen bigsmile en snel naar me toe kruipen!! was wel lache..
vandaag ben ik precies 4 jaar getrouwd!!!! tijd gaat echt snel joh....
Glimlachje
29-01-2004, 13:18
Tbarkelaah 3likoem hoe jullie praten over jullie schatjes. Allah y galiehoem likoem.
Al 4 jaar getrouwd mabroek meid, voor je het weet ben je 10 jaar getrouwd net als ik ;) Allah y3awen..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.