Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waarom is er zo'n haat tussen de berber en de arabier???

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

zina_elberkania
26-01-2004, 10:22

:( waarom mogen ze elkaar niet?? ik zie het heel vaak in myn omgeving dat meisjes die echt gewoon verliefd zyn op een berber, het gewoon uitmaken..zy zyn dan bang dat ze geen goedkeuring krygen van de ouders..true love ruinned door een domme reden..why? door dat ik mensen kende die berberse niet mochten...begon ik ook zo'n verkeerd beeld van ze te krijgen....toen leerde ik veel berberse meisjes kennen...nix mis mee...nog zo'n grap wat berber-haters altyd zeggen...waar stamt het woord berber van:...barbaar..... :(ik bedoel we zijn toch allemaal marokkanen...can't we all just learn to love each other.?. ;).... let me know what you guys all think about this.... :engel:

hassouna
26-01-2004, 11:03
zie mensen lees dit

marokkoANGEL
26-01-2004, 11:14
ik heb geen problemen met arabieren sous enzz ik heb vriendinnen die het zelf ook zijn maar er zijn gewoon van die meiden en jongens (arabieren) die dat beeld vormen van jach.......en die hou je in je gedachten het is ook zo dat de een altijd beter wil voelen dan de ander

hassouna
26-01-2004, 11:41
Ik ben in provincie Nador geboren, In Rabat afgestudeerd, Ik zie heel duidelijk vie is schuldig, mijne vrouw komt uit Rabat. Ik heb tot mijne baccaloreat In Midar gestudeerd{9 jaar}, Midar is een plaats waar alleen berbers welkom zijn, wij komen uit ander plaats (7 km) verder we praten arabisch, we werden daagelijk gedescrimeneerd omdat wij geen berbers praten. 9 jaar lang, 99% vaan de bewooners haten arabiren en dat is echt de waarheid, daarna ging ik naar Rabat , dus daar ben ik een RIFI. maar ik heb geen second het gevoel gehaad van discrimenatie in tegen ik werd gerespecteerd en mensen daar willen graag kennis maken en ze beschouwen de Rif als goed mensen. wat ik hier wil zeggen dat de ( Rifiaan)zijn de mensen die de verschil maken, over racism en discriminatie dat zijn ze echt erg. die moet een keer ophouden.

babyvanbelisma
26-01-2004, 11:44

Hassouna, heb je in Midar gestudeerd? Mijn vriend woont in Midar!

hassouna
26-01-2004, 11:46
Origineel gepost door babyvanbelisma Hassouna, heb je in Midar gestudeerd? Mijn vriend woont in Midar! Salut Belissima, ya ik heb tot 1988 in Midar gestudeerd ddarna naar Rabat, wat is zijn naar, e mailen beter

zina_elberkania
26-01-2004, 11:55
maar gewoon het idee dat sommige meisjes niet met een rifi mogen trouwen van hun ouders...?waar slaat dat nou op..?als je verliefd ben kyk je toch niet waar hij vandaan komt..al is het een casaoui, berkani, rifi of sousi....we zijn allemaal marokkanen....;)

hassouna
26-01-2004, 12:04
Origineel gepost door zina_elberkania maar gewoon het idee dat sommige meisjes niet met een rifi mogen trouwen van hun ouders...?waar slaat dat nou op..?als je verliefd ben kyk je toch niet waar hij vandaan komt..al is het een casaoui, berkani, rifi of sousi....we zijn allemaal marokkanen....;) dat is waar, maar somige ouders zien het heel anders, ik heb 2 jaar geen contact gehaad met mijn ouders omdat ik heb besluit met een meije uit Rabat te trouwen, trouwens, ze hadden mijn vrouw toen nooit gezien, zo maar nee zonder te wetten wat voor persoon was Raar he

ambition
26-01-2004, 12:33
Nog zoiets raars: in mijn omgeving merk ik (ik ben arabisch) dat Riffijnen niet of nauwelijks worden geaccepteerd, sloeh en souassa daarentegen wel. Maar wat nou de achterliggende gedachte is :jammer:

tamlalt
26-01-2004, 13:36
Origineel gepost door ambition Nog zoiets raars: in mijn omgeving merk ik (ik ben arabisch) dat Riffijnen niet of nauwelijks worden geaccepteerd, sloeh en souassa daarentegen wel. Maar wat nou de achterliggende gedachte is :jammer: Dat is zeker jammer, ik denk dat het de taal is sloeh en souassa verstaan elkaar wel ikzelf komt uit het zuiden ik ben sleuh en ik versta wel tasousisjt, opzich als je goed luistert dan hoor je wel overeenkomsten met tarifit maar het is toch heel anders..mischien daarom................maar dat is geen reden dat een huwelijkskandidaat niet word geaccepteerd natuurlijk..........het blijft jammer groetjes tamlalt

ffeiza
26-01-2004, 13:44
Inderdaad ik begrijp niet waarom:confused: Luisterde gister een lezing op de radio en daar hadden ze het ook over en het is gewoon HARAM!! het gaat om wat je bezit qwa geloof en niet wat je bent.. Ik zou zeggen blijf het volhouden en blijf met je ouders praten en laat andere met hun praten als je in zo een situatie zit.

Leila1982
26-01-2004, 16:18
Ik zie het ook heel vaak. Arabieren die berbers niet mogen. Ze zijn niet modern genoeg en hun vrouwen krijgen geen vrijheid. ik snap niet hoe ze aan die onzin komen. Vooral arabieren die zichzelf uitbundig opmaken en geen hijaab dragen voelen zich vaak bedreigd door vrouwen die dat wel doen. Maar wat kan het mij als berber nou schelen wat anderen aantrekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden.

hassouna
26-01-2004, 16:28
Origineel gepost door Leila1982 Ik zie het ook heel vaak. Arabieren die berbers niet mogen. Ze zijn niet modern genoeg en hun vrouwen krijgen geen vrijheid. ik snap niet hoe ze aan die onzin komen. Vooral arabieren die zichzelf uitbundig opmaken en geen hijaab dragen voelen zich vaak bedreigd door vrouwen die dat wel doen. Maar wat kan het mij als berber nou schelen wat anderen aantrekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden. WAT BEDOEL JE MET: Vooral arabieren die zichzelf uitbundig opmaken en geen hijaab dragen voelen zich vaak bedreigd door vrouwen die dat wel doen. Maar wat kan het mij als berber . DAT IS 100%ONZIN MEID. misschien andersom wel :zwaai:

CitriC
26-01-2004, 18:17
Origineel gepost door zina_elberkania :( waarom mogen ze elkaar niet?? ik zie het heel vaak in myn omgeving dat meisjes die echt gewoon verliefd zyn op een berber, het gewoon uitmaken..zy zyn dan bang dat ze geen goedkeuring krygen van de ouders..true love ruinned door een domme reden..why? door dat ik mensen kende die berberse niet mochten...begon ik ook zo'n verkeerd beeld van ze te krijgen....toen leerde ik veel berberse meisjes kennen...nix mis mee...nog zo'n grap wat berber-haters altyd zeggen...waar stamt het woord berber van:...barbaar..... :(ik bedoel we zijn toch allemaal marokkanen...can't we all just learn to love each other.?. ;).... let me know what you guys all think about this.... :engel: en visa versa, een berberse meid die met een arabier wil trouwen zal het ook moeilijk krijgen. Iedereen wilt gewoon het beste voor zijn zoon of dochter, en meestal is dat in hun ogen toch iemand van het zelfde "volk" omdat het respect en vertrouwen in elkaar laag is.

CitriC
26-01-2004, 18:20

Origineel gepost door Leila1982 Ik zie het ook heel vaak. Arabieren die berbers niet mogen. Ze zijn niet modern genoeg en hun vrouwen krijgen geen vrijheid. ik snap niet hoe ze aan die onzin komen. Vooral arabieren die zichzelf uitbundig opmaken en geen hijaab dragen voelen zich vaak bedreigd door vrouwen die dat wel doen. Maar wat kan het mij als berber nou schelen wat anderen aantrekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden. en Arabieren zijn meestal in de ogen van berbers te modern enzovoorts. vertel aub geen halve waarheden en doe niet alsof het allemaal aan Arabieren ligt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8