Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : SPOED---SPOED---Gezocht: woonruimte voor mijn vrouw en ik

Woningzoekende
20-08-2008, 14:48

SPOED-------SPOED-------SPOED-------SPOED--------SPOED-------SPOED-------SPOED Salaamou alaikoum wa rahmatoulahi wa barakatouhou, Bedankt voor het lezen van mijn bericht. Insha'allah zal u mij kunnen helpen. Mijn vrouw en ik moeten verhuizen vanwege mijn nieuwe baan in Amsterdam. Om die reden ben ik voor mij en mijn vrouw -met spoed- op zoek naar een zelfstandige woonruimte in Amsterdam, Hoofddorp, Haarlem, Zaandam, Amstelveen of Leiden (of in de omgeving van één van die plaatsen). Onze voorkeur gaat uit naar een huurperiode van (max.) 1 jaar. Maar met een duur van 6 mnd zouden wij ook al blij zijn. Even iets over onszelf: Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Mijn vrouw werkt ook. Mijn vrouw en ik hebben geen kinderen. We zijn eerlijke, nette, propere, rustige, hardwerkende mensen. Insha'allah zou dus niemand last van ons hebben. We stellen niet veel eisen, aangezien we weten hoe moeilijk het is om aan een particuliere huurwoning te komen die een redelijke huurprijs heeft. Het maakt ons dus ook niet uit of het een studio/1-kmr-app. betreft of een twee-kamerappartement of iets anders; wij staan voor alles open. Een bekende van ons was zo vriendelijk om ons tijdelijk een onderkomen te bieden in zijn huis (Moge Allah hem belonen). Dus daar zitten we sinds deze maand ter overbrugging, totdat we onze eigen woonruimte hebben. Hopelijk zullen we die met uw hulp insha'allah snel vinden. Alle tips en aanbiedingen zijn welkom. (Graag alleen serieuze reacties.) We hopen dat iemand ons wil helpen. Djazakoum Allahou gairan. P.s. U kunt ons pm'en of mailen naar woningzoekende_marokkaan@hotmail.com

Woningzoekende
20-08-2008, 15:42
We staan in deze regio niet ingeschreven voor een huurwoning. Nu inschrijven bij een woningbouwvereniging om urgentie te krijgen heeft geen zin voor ons, want we komen daarvoor niet in aanmerking (ons gezamenlijke inkomen ligt boven de salarisgrens van de woningbouwverenigingen). Particuliere huur is inderdaad duur, maar het zou insha'allah slechts voor de duur van een jaar zijn. We zijn sinds de zomer bezig met het zoeken naar een particuliere huurwoning. (Ik ken bij wijze van spreken alle zoekwebsites uit mijn hoofd.) Maar als we een geschikte woning hebben gevonden (voornamelijk via websites van makelaars) en we reageren, dan blijkt steeds dat alleen de mensen uit de betreffende woonplaats recht hebben op die woning (of je moet echt in díe woonplaats werken), óf dat huurders van de plaatselijke woningbouwvereniging voorrang hebben, óf dat de woning al is verhuurd, óf dat je er niet met zijn 2-en in mag. Het lijkt wel alsof we steeds buiten de boot vallen, maar gair insha'allah. We hebben onze oude huurwoning natuurlijk nog aangehouden. Maar daar komen we alleen in het weekend, want de reisafstand is gewoonweg te groot om elke dag heen-en-weer te reizen naar het werk. Dat breekt je op een gegeven moment op. Kortom: we zijn op zoek naar particuliere huur. Al is het 1 kamertje met badkamer; als we er maar met samen mijn 2-en in mogen wonen. We zijn een proper, rustig, getrouwd stel, hamdoulilah. We zouden niemand tot last zijn. Hopelijk kan iemand ons helpen aan een onderkomen. Alle tips zijn welkom.

112233moh
20-08-2008, 15:57
sta je al ingeschreven zoja. reageer dan op een huisje :goedzo:

Woningzoekende
20-08-2008, 16:08
We staan in deze regio niet ingeschreven. We staan elders in het land ingeschreven en huren daar al een paar jaar een woning van een woningbouwvereniging. We zijn tijdelijk verhuisd naar een kennis van ons (hij woont in de buurt van Amsterdam), maar dat is slecht als overbrugging bedoeld. We willen niet te lang een beroep doen op zijn gastvrijheid, dat kunnen we niet maken. We komen niet in aanmerking voor urgentie.

XxTOPPIExX
24-08-2008, 15:58

up Kijk op directwonen.nl Veel succes!