Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Onderdrukt islam vrouwen?

Sword_of_Islam
25-01-2004, 17:49

Wat is er mooier dan een dagje islam? Islamitische echtgenotes worden volgens de westerlingen onderdrukt en tot alles gedwongen. Dit is een dagje islam. 's Morgens sta je samen op om te bidden en Allah te bedanken dat hij jullie heeft doen opstaan uit de slaap,de Kleine Dood. Je ontbijt samen en de vrouw begint met het huishouden en aanloop naar het middageten terwijl de man boodschappen gaat doen. De man brengt alles wat zijn vrouw nodig heeft en omwille van zijn liefde voor haar neemt hij haar nog een geschenk mee. De man geeft zijn vrouw complimentjes over het goede eten en als het tijd is voor het gebed gaat de man naar de moskee bidden om voor hem en zijn familie het beste te vragen een bestemming in djenah en vragen om vergiffenis. 's avonds gaan ze samen familie bezoeken of zieken omdat daar veel hanasat mee vallen te winnen. Als ze erna de wens hebben om gemeenschap te hebben doen ze beiden eerst du'a om toevlucht te zoeken tegen de shaytaan opdat bij een eventuele zwangerschap het kind niet beinvloed word door shaytaan. en erna doen ze beide woedoe om Allah te danken en om rein te gaan slapen. Waar worden vrouwen onderdrukt of mishandeld als de islamregels gevolgd worden?

Karima_xxx
25-01-2004, 17:51
Het zijn eerder de mensen (niet iedereen) die onderdrukken en stafirallah de islam naar hun wensen omzetten. take care by, k xxx

Fes_2004
25-01-2004, 18:14
Salaam, Ze worden helemaal niet onderdrukt :zweep: alleen omdat ze anders leven in de maatschappij word er anders aangezien... dus nu is dat onderdrukking. Beslama!!! :zwaai:

Fes_2004
25-01-2004, 18:16
Ik bedoelde dat ze nu denken dat vrouwen in de islam worden onderdrukt.

oem_ismael
25-01-2004, 20:10

pff onderdrukking Alhemdoeilah wij vrouwen hebben zoveel!! een westerse vrouw die kafier is en die zich aan de westerse verwachtingen wil voldoen..dat is pas onderdrukking..de normen en waren van sommige mannen is dat vreemd gaan normaal is maar onze mannen Alhemdoelilah horen goed voor de vrouw te zijn de islam leer zelf hoe gevoelig de vrouw is en dat je haar teder moet behandelen Macha Allah gewoon!! nee sorry wie de islam praktiseerd die word alles behalve onderdrukt!!

Aisha_moemina
25-01-2004, 21:05
ONDERDRUKT?????? wat??? waahahaha, grappig. De moslimvrouw is de gelukkigste vrouw op aarde! De buitenkant ziet haar als 'hoe meer in stoffen gewikkeld hoe enger' De moslimgemeenschap ziet haar al 'hoe meer in stoffen gewikkeld hoe gelukkiger'. Wallahi moge Allah de onwetenden leiden.....Laa hawla wa laa qoewwata illaa billaah...

oemDua
25-01-2004, 22:04
Ik wil even erop reageren, dit is een beetje te romantisch neergezet allemaal als ik eerlijk mag zijn, moet die man trouwens niet werken, want dat is toch de plicht van de man neem ik aan, en in dit verhaal komt dat niet aan de orde. ghyr inshAllah hihi ik bedacht me dit opeens

Sword_of_Islam
25-01-2004, 23:36
Origineel gepost door oem_ismael pff onderdrukking Alhemdoeilah wij vrouwen hebben zoveel!! een westerse vrouw die kafier is en die zich aan de westerse verwachtingen wil voldoen..dat is pas onderdrukking..de normen en waren van sommige mannen is dat vreemd gaan normaal is maar onze mannen Alhemdoelilah horen goed voor de vrouw te zijn de islam leer zelf hoe gevoelig de vrouw is en dat je haar teder moet behandelen Macha Allah gewoon!! nee sorry wie de islam praktiseerd die word alles behalve onderdrukt!! Inderdaad! deze topic is eigenlijk bedoeld voor de ongelovigen of de niet-moslims. de islam kent de vrouw een ongeziene status toe.

GangstaLovin
25-01-2004, 23:52
Niet alle ongelovigen of niet-moslims vinden dat vrouwen binnen de islam onderdrukt worden :)

doc25
26-01-2004, 00:22
Origineel gepost door GangstaLovin Niet alle ongelovigen of niet-moslims vinden dat vrouwen binnen de islam onderdrukt worden :) behoor jij ook tot die groep ? :rolleyes:

Mocro4eva
26-01-2004, 15:09
Er is geen religie of samenleving die de vrouw een betere positie biedt dan de islamitische. Dat er mensen zijn die zich niet aan de regels houden is een ander verhaal, maar de Islam onderdrukt de vrouwen zeker niet!

tangia21
10-06-2005, 10:54
de vrouwen worden niet onderdrukt door Islam, maar door Neppe moslim mannen

seloua18
10-06-2005, 11:15
WATTTTTTTTTT islaam als onderdrukking,islaam betekkend voor mij vrijheid. geen enkele andere gloof geeft de vrouw zoveel rechten als de islaam.