Bekijk originele versie : Verbod op hoofddoek, is niet 100% slecht.lees hier waarom
:D bijna iedereen (moslims) is nu boos op de laatste besluiten van de franse regering. Maar als we effe nadenken en als we een beetje terug kijken naar ons geloof dan zullen we ontdekken dat zo'n verbod een heel goede consequentie zal hebben voor de moslimse vrouwen...
Verbod op hoofddoek betekent dat vrouwen geen hoofddoek mogen dragen tijdens hun werk/studie..maar omdat veel vrouwen dat zullen weigeren, moeten ze dan gaan kiezen tussen hoofddoek er af OF stoppen met werken.. en dat houdt in :thuisblijven..
Islamistisch gezien, horen de vrouwen thuis te blijven, behalve bij uitzonderinen..
Dus zo'n verbod op hoofddoek heeft als achtergrond een de realisering van een belangrijke regel in de islam..en dus we moeten ons eigenlijk te verzetten tegen zo'n besluit.
Niemand MOET werken, werken is een RECHT en Geen plicht!!!! dus de regering kan niks zeggen !
Ook is dit verbod een sterk bewijs voor mannen om hun vrouwen ervan te overtuigen dat ze thuis horen te blijven...
...dit is geen drogredenering...
Leila1982
25-01-2004, 16:42
ik ben het niet met je eens. Vrouwen horen inderdaad thuis te zitten met hun kinderen om voor het huishouden te zorgen. Dat zouden wij vrouwen als een recht moeten zien en niet als onderdrukking. Allah(swt) heeft voor iedereen zijn eigen plaats in dit leven gemaakt en voor ons vrouwen is dat het huis (een van de belangrijkste beroepen)
Maar wij vrouwen hebben ook de plicht om te leren en kennis op te doen, ook als je later thuis gaat zitten. Hoe wil je anders je kinderen gaan opvoeden. Vooral in deze maatschappij is het gewoon nodig dat vrouwen weten hoe het er buiten aan toe gaat, zodat je op die manier invloed kunt uitoefenenen op je kinderen. Kijk maar naar de eerste generatie. Onze ouders konden ons niet helpen met school, spreken geen of weinig nederlands en weten niet wat er in hun kinderen omgaat.
Een vrouw hoort gewoon een goede opleiding te volgen en ik vind dat vrouwen ook kunnen werken zolang er geen kinderen zijn. Maar als de overheid dat niet wil, tja dan gaan we toch lekker naar de sociale dienst op onze 18e.
Een hoofddoek verbod (wie weet wat er meer zal volgen) zal uiteindelijk alleen maar leiden tot heel veel onrust waar niemand, allochtonen en autochtonen, iets aan zal hebben. Ik hoop dat ze daar snel genoeg achter zullen komen.
Origineel gepost door youssef85
:D bijna iedereen (moslims) is nu boos op de laatste besluiten van de franse regering. Maar als we effe nadenken en als we een beetje terug kijken naar ons geloof dan zullen we ontdekken dat zo'n verbod een heel goede consequentie zal hebben voor de moslimse vrouwen...
Verbod op hoofddoek betekent dat vrouwen geen hoofddoek mogen dragen tijdens hun werk/studie..maar omdat veel vrouwen dat zullen weigeren, moeten ze dan gaan kiezen tussen hoofddoek er af OF stoppen met werken.. en dat houdt in :thuisblijven..
Islamistisch gezien, horen de vrouwen thuis te blijven, behalve bij uitzonderinen..
Dus zo'n verbod op hoofddoek heeft als achtergrond een de realisering van een belangrijke regel in de islam..en dus we moeten ons eigenlijk te verzetten tegen zo'n besluit.
Niemand MOET werken, werken is een RECHT en Geen plicht!!!! dus de regering kan niks zeggen !
Ook is dit verbod een sterk bewijs voor mannen om hun vrouwen ervan te overtuigen dat ze thuis horen te blijven...
...dit is geen drogredenering..
"Islamistisch gezien, horen de vrouwen thuis te blijven, behalve bij uitzonderinen..",................
Anno 2004 :D ......voel jij je wel lekker, Youssefje :D :D :D
ik ben het niet met je eens. Vrouwen horen inderdaad thuis te zitten met hun kinderen om voor het huishouden te zorgen.
Wat een achterlijkheid.
Maar als de overheid dat niet wil, tja dan gaan we toch lekker naar de sociale dienst op onze 18e.
ja slimmerd, daar krijg je geen geld meer als je niet wilt werken. Dan maar schoonmaakster je hele leven.
styling_gel
25-01-2004, 16:47
UITKERINGGGGG
En als de kinderen groot worden, moet moe maar dagenlang IN huis blijven? Of als ze gescheiden is, wie brengt dan het geld in het laadje?
Ik ben er helemaal niet voor dat vrouwen IN huis blijven, of ze nou kinderen hebben of niet, je kan je kinderen ook opvoeden als je werkt of studeert, ze hebben als het goed is ook een VADER...hij is er niet alleen om het vlees te snijden op zondag... :rolleyes:
En een uitkering?? Alsof je daarmee een studie kan betalen voor je koters, 't is heus geen vetpot hoor!
Youssef85,
Met jou post bevestig je dus precies wat heel veel mensen denken over de vrouw binnen de Islam en het dragen van een hoofddoek. Namelijk het feit dat veel mensen (hopelijk onterecht) denken dat die hoofddoek in veel gevallen wel degelijk een verplichting is die aan vrouwen wordt opgelegd door hun familie en hun (toekomstige) echtgenoot.
"Vrouwen horen in huis te zitten....En als ze dan toch een keer de straat op moeten dus wel mét een hoofddoek..." Dat is zo'n beetje wat jij hier uitdraagt.
Als we het even duidelijk stellen zeg jij eigenlijk;
"Als al die vrouwen van tevoren dan weten dat ze na hun studie toch binnenhuis achter de gordijnen belanden, waarom zouden ze dan nog studeren."
Daarmee los je het probleem wel op een heel rigoreuze wijze op zeg. Je ontneemt die vrouwen hun studie. Dat deden de Taliban ook.
En als deze woorden nu zouden komen uit de mond van een oude, conservatieve imam met vastgeroeste denkbeelden zou ik het nog wel kunnen begrijpen, want zo'n man weet niet beter.
Maar komende van een moslim die pas 26 is vind ik het wel beangstigend. Want het zijn juist deze conservatieve iedeeën die bij de Nederlanders niet goed vallen en die de moslims voor veel mensen die in een liberaal land leven in een vreemd daglicht stellen.
mistery_me
25-01-2004, 17:03
...dit is geen drogredenering..
Wie brengt er dan de brood op de plank a domme koe..
want jullie mannen van tegenwoordig zijn wel erg veel van die uitkering gaan houden..
Origineel gepost door mistery_me
Wie brengt er dan de brood op de plank a domme koe..
want jullie mannen van tegenwoordig zijn wel erg veel van die uitkering gaan houden..
Niet alle mocro-mannen :D
Je hebt er ook mannen tussen lopen die sinds hun 16e in het arbeidsproces zijn betrokken en nog NOOIT een kantoor van de sociale dienst van binnen hebben gezien..................... :D :D :D
Donder toch op man. Onder de Taliban mochten de vrouwen niet alleen de straat op, niet werken, niet studeren...helemaal niets.
Weduwen moesten bedelen om eten voor hun kinderen bijeen te scharrelen. Vrouwen die illegale scholen oprichtten en les gaven werden met een nekschot buiten werking gesteld.
Hoe kun je het ooit eens zijn met die idioten van de Taliban die vrouwen als beesten behandelden.
En jou antwoord op mijn reactie dat jou eerste bericht in deze topic geen mening is maar een gedachte is wel zeer zwak. Het komt wel degelijk over als een mening. En gezien eerdere posts die ik op dit forum van jou heb gelezen kan ik me niet onttrekken aan de gedachte dat je er ook werkelijk zo over denkt. Zeker ook gezien je symphatie voor de Taliban en haar denkbeelden.
Je doet er beter aan om bij het posten van zo'n bericht duidelijk te maken dat een en ander niet joú mening is. anders krijg je wel erg zwaar het naddel van de twijfel.
Ik vind het een erg zwak excuus om, nadat je argumenten onderuit gehaald zijn, ineens te zeggen dat hetgene wat je zei niet jou mening is.
Mister_Ferrari
25-01-2004, 18:32
Ik meen ergens gelezen te hebben op een islamitische site dat het voor de man beter is om een eigen 'zaak' te beginnen. Hiermee kan hij de verplichte gebeden op tijd bidden en wat helemaal een mooi voordeel hiervan kan zijn is het in dienst nemen van zijn eigen vrouw. Daarbij kan je ook in een van de vele authentieke overleveringen lezen dat Mohamed salla Allah 'aleyhi wa selam het 'n uitermate slechte zaak is om in samenleving te leven waarin je beperkt wordt in je religieuze plichten. Westerse samenleving is nu eenmaal niet gebouwt op de Islaam. De normen en waarden verschillen veelste veel en dat kan leiden naar fricties. Helaas bestaat er anno 2004 geen land dat 100% volgens de islamitische sari'ah geroeleerd wordt. Hierdoor is emigreren naar een ander land vaal moeilijk voor de meeste Moslims. Men blijft hierdoor steeds draaien in een cirkel met alle gevolgen van dien. We moeten reeel en rechtvaardig blijven in onze oordeel mbt wat de Qor'an en wat Mohamed vzmh heeft gezegd. Een perfecte land zul je nergens kunnen vinden tegenwoordig. Nederland zegt in haar wetboek dat een burger alle vrijheid mbt religie etc. maar Nederland wordt nu eenmaal voor het groot deel bewoont door niet-Moslims waardoor de meeste stemmen invloed hebben op de kleine groep. Je kan het er uiteraard niet mee eens zijn maar dat is nu eenmaal de realiteit waarin wij leven. De Moslims werden en worden gewaarschuwt voor dit soort situaties al 1424 jaar maar kennelijk willen wij tegenwoordig alleen de andere kant opwijzen.
Nederland en haar referenties zijn bekend dus we hoeven niet naief te gaan zitten doen alsof wij de touwtjes in handen in landen die kennelijk NIET van ons zijn. Moslims die hier geboren en getogen zijn weten natuurlijk beter.
Ik zou zeggen: begin als man of vrouw iets voor jezelf waardoor je de touwtjes in eigen handen hebt. Je kan lekker vrij een hoofddoek of baard dragen en niemand die je kan afwijzen. Kies je echter voor een carriere bij iemand anders dan hoor je rekening te houden met problemen, uiteraard kijkt God naar je intenties waardoor hij de toestand gemakkelijk kan maken maar aan de andere kant zei Mohamed vzmh: het is beter voor een Moslim om niet te werken voor een ander maar zelf baas te zijn. Ik ken genoeg praktiserende Moslims die Godzij geprezen de woorden van Mohamed vzmh in praktijk brachten en daar hoor je echt niemand klagen wat dit betrefd. Ze kunnen gewoon op tijd hun gebed verrichten, hoofddoek dragen, kinderen verzorgen etc etc.. Ik ben ook zo realistisch om te stellen dat niet iedereen die weg wil kiezen maarjah wat wil je anders in een seculier land?. Wat mij vaak opvalt zijn de mensen die geen middenweg kunnen of willen nemen, het is of helemaal 'niks' doen en thuis blijven of carriere willen maken met behoud van religieuze expressie waarvan je nu al weet dat dat niet mogelijk is in een seculiere maatschappij. Jammer.
dat zeg jij.. 'letterlijk geciteerd van de westerse media'.
vlak na de aanslagen van 11/9, hield aljazeera een interview met een alkaida leider, hij legde uit waarom vrouwen thuis horen te blijven en dat werken mag alleen bij 'geen vermeningen' tussen de twee slachten, ook gaf hij voorbeeld van vrouwen die toch buiten werken ...
had jij ooit een interview met een alkaida/taliban/hizbolla/hamas/jiha islam .of een andere leider gehoord..? hoogwaarschijnlijk niet..! watn je hoort dat niet te zien, het zwarte beeld over de moslims moet doordringen in je gedachten... want zo is de zionistische media eenmaal!
ik weet uit de islamistische geschiedenis dat arme mensen geld kregen van de overheid, tijdens het leven van Omar Ibn Al khattab, kreeg een[b] joodse [b]bejaarde ook geld om zijn leven te kunnen onderhouden ec...
Jouw verhaal kan ik niet ontkenen.. maar ook niet bevestigen..
want afghanistan was/is nog steeds het armste land van de wereld en taliban was nie tde baas over heel afghanistan .maar wel over meer dan 80% ervan!
zeer opmerkelijk: Omar was de eerste moslimse leider die Jeruzalem heeft veroverd..
Niks westerse media.... Kijk maar eens even op
www.rawa.org
Een site gemaakr door islamitische vrouwen (die gevlucht zijn) uit Afghanistan
youseff,volgens jou moet ik thuis blijven. dus geen school geen werk niet shopen.alleen die gedachte maakt me al gek.
Yoessef85, zou je dat plaatje weg willen halen, ik vind het afschuwelijk wat het plaatje laat zien!
Dank je wel.
daar heb ik geen toestemming voor.
ik kan het plaatje helaas niet verwijderen
sorry zuster! maar je mag wel mijn bericht melden bij de moderator
Salaam Youssef, jammer maar ik zal het aan de moderator vragen of ze het willen verwijderen, ik vind het nl. erg kwetsend, ik heb toendertijd de documentaire gezien waar ze deze beelden ook lieten zien, ik kan je vertellen dat ik daar nog dagen lang last van had. Want dit is niet de Islam waar ik mijn hart aan gegeven heb, dat doet pijn.
Dus bij deze, ik stuur het bericht door naar de moderator.
Bedankt voor je begrip, ma'assalama Sahira..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.