Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ***wie heeft er verstand van de wet ?

Pagina's : [1] 2

06-12345678
19-08-2008, 10:00

Salaam broeders en zusters, Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met een brief schrijven. ivm TNT post. Heb in begin mei een postbus aangevraagd. Maar toen ik de papieren kreeg heb ik alles terug gestuurd. Omdat ik toch van afzag. In de brief stond dat ik naar het postkantoor moest gaan en kon tekenen voor de sleutels. Maar ik heb nooit getekend heb alles gewoon terug gestuurd. En vandaag krijg ik een brief van de deurwaarder of ik ff wil betalen:rolleyes: Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat ik nergens voor getekend heb en dat ik het recht heb om alles terug te sturen. Hij zegt ook al heb je niet getekend je moet toch betalen. Zo mijn vraag is er iemand die hier verstand van heeft?? En mij wil helpen?? Ik ging er van uit dat als ik teken en de sleutels in ontvangst neem dat het dan pas bindent is. Het zelfde als een huurcontract of heb ik het mis?? Wie heeft hier verstand van en kan mij helpen met een brief schrijven. De deurwaarder zegt dat ik hem een brief moet schrijven met mijn verweer en dat hij dan weer contact opneemt met TNT post. Insjallah wil iemand mij helpen. Soukran

mevrouwtjuh_84
19-08-2008, 13:06
sobhannallah ik zit in presies de zelfde situatie!!!! Ik heb pas die brief gekregen. maar ik heb gemerkt dat beina geen enkele instatie mijn postadres wil invoeren ze willen allemaal alleen verblijf adres. dus wil ik t ook gaan anuleren. dan meen je niet ik heb ook NOG niet getekend ik heb die brieven hierzo liggen. moet zehma nog langs gaan. maar MOEt ik echt betalen. kan je me laten weten als je hier antwoord op krijgt van iemand.. thanx suc6

maaltje
19-08-2008, 13:12
Zitten er geen algemene voorwaarden bij de brief die je had ontvangen en die je had moeten tekenen? wellicht dat daar wat in staat over de regels die zij hanteren en of je voor het tekenen kan opzeggen? Verder is het misschien een idee om eens contact op te nemen met het juridisch loket. zij hebben verschillende mensen met kennis van verschillende rechtsgebieden in huis. wellicht dat zij jou daar verder kunnen helpen. ook zouden ze je kunnen verder helpen met het schrijven van de juiste brief.....

06-12345678
19-08-2008, 14:01
Als ik het goed begrijp heb je nog niet voor de sleutels getekend?? je hebt net de brief ontvangen waarmee je naar het postkantoor moet om voor je sleutels te tekenen?? Ik heb zelf destijds alle papieren retour gestuurd. En heb nooit nergens voor getekend. dus ga ik ervan uit dat ik nergens aan vast zit. Dat denk ik dan. maar goed kan misschien anders zijn maar vind het dan wel raar. als ik alsnog moet betalen. Ik betaal ook geen huur als ik geen huur contract getekend heb en geen sleutel in bezit heb. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een brief schrijven die goed in elkaar is gezet ben zelf namelijk niet zo goed in brieven schrijven al helemaal niet naar een deurwaarder. Wil namelijk niet dat er fouten in zitten waar ze mij op kunnen pakken etc Dus mocht er iemand zijn die hier verstand van heeft help ons aub sobhannallah ik zit in presies de zelfde situatie!!!! Ik heb pas die brief gekregen. maar ik heb gemerkt dat beina geen enkele instatie mijn postadres wil invoeren ze willen allemaal alleen verblijf adres. dus wil ik t ook gaan anuleren. dan meen je niet ik heb ook NOG niet getekend ik heb die brieven hierzo liggen. moet zehma nog langs gaan. maar MOEt ik echt betalen. kan je me laten weten als je hier antwoord op krijgt van iemand.. thanx suc6

berbertje00
19-08-2008, 14:39

Heb je al wel getekend voor een postadres, dus de aanvraag? Het tekenen voor de ontvangstname van de sleutels kan wel een andere proces zijn?

Aardbeitjes
19-08-2008, 14:54
What else is new; een deurwaarder zal je altijd manen om te betalen. Dat is niets nieuws. Zodra jij een brief opstelt zullen zij die rechtstreeks doorsturen naar TNT en hen om instructies vragen. Die bepalen of de vordering wordt ingetrokken. In dit geval zou ik zeggen; NIET betalen! Alleen een getekende overeenkomst is rechtsgeldig (als je een betaling hebt gedaan, is die ook bindend voor de overeenkomst). Die hebben ze niet. Zij hebben geen poot om op te staan. Als ze je voor de rechter zullen dagen (wat de deurwaarder zal afraden richting TNT), dan zijn zij als eisende partij verplicht om de vordering te onderbouwen. En dat kunnen ze niet. Pech voor TNT dus!

06-12345678
19-08-2008, 16:57
Heb je al wel getekend voor een postadres, dus de aanvraag? Het tekenen voor de ontvangstname van de sleutels kan wel een andere proces zijn? Nee ik heb niet getekend. Toen ik de brief kreeg daarin stond dat ik met de brief en legitimatiebewijs naar het postkantoor moest om te tekenen en als ik getekend had zou ik de sleutels krijgen. Ipv naar het postkantoor gaan heb ik alles retour gestuurd. Maar heb nu een brief gekregen na zoveel maanden een brief van de deurwaarder. Nu ben ik alleen op zoek naar iemand die mij kan helpen met een brief. Ik ben namelijk niet zo goed in brieven schrijven. Maar ik moet het wel deze week doen anders ben ik daar weer te laat mee.

06-12345678
19-08-2008, 16:59
What else is new; een deurwaarder zal je altijd manen om te betalen. Dat is niets nieuws. Zodra jij een brief opstelt zullen zij die rechtstreeks doorsturen naar TNT en hen om instructies vragen. Die bepalen of de vordering wordt ingetrokken. In dit geval zou ik zeggen; NIET betalen! Alleen een getekende overeenkomst is rechtsgeldig (als je een betaling hebt gedaan, is die ook bindend voor de overeenkomst). Die hebben ze niet. Zij hebben geen poot om op te staan. Als ze je voor de rechter zullen dagen (wat de deurwaarder zal afraden richting TNT), dan zijn zij als eisende partij verplicht om de vordering te onderbouwen. En dat kunnen ze niet. Pech voor TNT dus! ze hebben wel geld van mijn rekening afgeschreven ik heb het gelijk de volgende dag terug laten boeken. omdat ik alles lang daarvoor retour had gestuurd.

06-12345678
19-08-2008, 17:05
Is er iemand die een brief kan opstellen voor mij? Ik ben echt niet goed in brieven schrijven. Al helemaal niet naar de deurwaarder. pm me ff als je denkt dat je goed bent in brieven schrijven. Soukran

rahma
19-08-2008, 23:13
Is er iemand die een brief kan opstellen voor mij? Ik ben echt niet goed in brieven schrijven. Al helemaal niet naar de deurwaarder. pm me ff als je denkt dat je goed bent in brieven schrijven. Soukran Meid het is heel simpel. Ze kijken niet naar hoe goed je een brief hebt geschreven maar al schrijf je een brief met dat je in bezwaar gaat is dat genoeg. IK zou als ik jou was gewoon aangeven dat je in bezwaar gaat en uitleggen waarom in jou eigen woorden. Iedereen is in Nederland verschillend, dus ze kunnen niet gaan verwachten van jou dat je een nette brief zal gaan schrijven. Ik studeer zelf rechten en in de wet staat dat een bezwaarschrift al geldig is ookal is het op zeg maar een wc papier geschreven. Dus schrijf gewoon in je eigen woorden op dat je in bezwaar gaat en leg ook uit waarom, handtekening erbij datum en je gegevens natuurlijk. Als je vragen hebt pm me maar.

berbertje00
19-08-2008, 23:33
Meid het is heel simpel. Ze kijken niet naar hoe goed je een brief hebt geschreven maar al schrijf je een brief met dat je in bezwaar gaat is dat genoeg. IK zou als ik jou was gewoon aangeven dat je in bezwaar gaat en uitleggen waarom in jou eigen woorden. Iedereen is in Nederland verschillend, dus ze kunnen niet gaan verwachten van jou dat je een nette brief zal gaan schrijven. Ik studeer zelf rechten en in de wet staat dat een bezwaarschrift al geldig is ookal is het op zeg maar een wc papier geschreven. Dus schrijf gewoon in je eigen woorden op dat je in bezwaar gaat en leg ook uit waarom, handtekening erbij datum en je gegevens natuurlijk. Als je vragen hebt pm me maar. En aangetekend versturen. Scheelt ook weer die verhalen van dat ze niks ontvangen hebben!

rahma
19-08-2008, 23:40
En aangetekend versturen. Scheelt ook weer die verhalen van dat ze niks ontvangen hebben! Klopt!!!:goedzo:

Luitenant
19-08-2008, 23:47
Meid het is heel simpel. Ze kijken niet naar hoe goed je een brief hebt geschreven maar al schrijf je een brief met dat je in bezwaar gaat is dat genoeg. IK zou als ik jou was gewoon aangeven dat je in bezwaar gaat en uitleggen waarom in jou eigen woorden. Iedereen is in Nederland verschillend, dus ze kunnen niet gaan verwachten van jou dat je een nette brief zal gaan schrijven. Ik studeer zelf rechten en in de wet staat dat een bezwaarschrift al geldig is ookal is het op zeg maar een wc papier geschreven. Dus schrijf gewoon in je eigen woorden op dat je in bezwaar gaat en leg ook uit waarom, handtekening erbij datum en je gegevens natuurlijk. Als je vragen hebt pm me maar. haha ik moest hier echt om lachen..:hihi: dat staat helemaal niet in de wet ...althans..ik kon wc papier niet vinden hahah:goedzo: Aan de topic starter: lees goed je algemene voorwaarde...het zal waarschijnlijk in dit geval niet zo zijn...maar mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig. je hebt blijkbaar een machtiging gegeven om de kosten van je rekening te halen. Dat doe je pas als je van plan was die overeenkomst aan te gaan... Insteek van incasso buro's is..INCASSEREN,INCASSEREN..Ze luisteren gewoonweg niet! Geen telefonische contacten met ze onderhouden dus..maar alles schriftelijk doen. Ik wil best naar je brief kijken..maar ik kan em niet voor je opstellen omdat jij die info het beste zelf kan opschrijven.. Nogmaals check je algemene voorwaarden!:nerd:

rahma
20-08-2008, 00:54
[QUOTE=Luitenant;52585349]haha ik moest hier echt om lachen..:hihi: dat staat helemaal niet in de wet ...althans..ik kon wc papier niet vinden hahah:goedzo: ewa ja.. het staat natuurlijk niet letterlijk op wc-papier.. maar hiermee wil ik zeggen dat het niet uitmaakt op wat je het schrijft en het maakt ook niet uit of je goed nederlands kan schrijven als het maar te begrijpen is...

Bogossa20
20-08-2008, 11:32

ga na bureau rechtshulp of Juridisch loket

Pagina's : [1] 2