Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek beleid implementeren bij de Nederlandse politie/ Jouw mening gevraagd

LZN
24-01-2004, 21:05

Beste Moslimgenoten, Een aantal jaren geleden werd er vanuit de politiele wereld een voorstel gelanceerd door een hoofdcommissaris in de Raad van Hoofdcommissarissen. In het overleg zaten 26 regio chefs, (26 hoofdcommissarissen). Een van hen was de chef van regio Flevoland. Deze stelde voor om een blauwe hoofddoek in te voeren voor moslimvrouwen/ meiden die willen werken of al werken bij de politie. Het voorstel werd door 25 regio chefs van de tafel geveegd omdat de neutraliteit van de politie in het geding komt. Oftewel de objectiviteit van de Nederlandse politie. Dat vraag ik mij ernstig af, ik ben het daar niet mee eens dat daarmee de neutraliteit of objectiviteit van de Nederlandse politie uit het oog wordt verloren, het is immers ook BLAUW. Ik zelf vergelijk het met de EERSTE vrouw die bij de politie kwa werken. Toen werd er ook hevig geprotesteerd. In Engeland doen zij het BETER, daar dragen Hindoes een tulband tijdens het politiewerk, en mogen ook moslimmeiden of vrouwen hoofddoek dragen tijdens uniformdienst. Nu vraag ik mij echter af hoe de moslimgemeenschap, jij dus, in Nederland over denkt om een passende blauwe hoofddoek bij de Nederlandse politie in te voeren. Geef je mening door aan te geven of je het eens bent of niet om de hoofddoek een onderdeel te laten worden van het kledingpakket van de Nederlandse politie. Geef dan ook aan waarom wel/ niet. Ik hoop op groot aantal respons van jullie kant! Bedankt! Gegroet bent U! Djoelaibib .

Lady_moi
24-01-2004, 21:07
Zou Leuk Zijn Voor Die Moslima Die Graag Flik Wil Worden :D

Lady_moi
24-01-2004, 21:11
Iwa Flik, Flikke, Politie,..

OneTouch
24-01-2004, 21:44
Ik vind het voor de zogenaamde uniformfunctie niet kunnen. Interne functies zoals administrateur of pr-functionaris of analist e.d. uiteraard wel. Echter, ik vind een uniform en hoofddoek niet samen gaan om 2 redenen. In de eerste instantie bekijk ik het vanuit het oogpunt van de Islam. Een uniform bestaat uit een blouse/trui, broek/rok(je). Zie jij een moslima dit al dragen met een hoofddoek. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je een lange trui over de broek kunt dragen. Nee dus! De trui die bij het uniform hoort valt niet over het achterwerk en de politiejas is kort dus bedekt ook weinig. Dit vind ik geen passende kleding voor iemand die hijaab draagt. Ik bekijk het daarnaast ook uit het oogpunt van de politie. Die moeten nu eenmaal uniformiteit uitstralen. Zij zijn één en moeten overal herkenbaar zijn. Het is voor hun dus echt politiepet en meer niet. Als ze de hoofddoek tolereren krijgen we straks ook politiemannen met tulbanden op of keppeltjes. Je straalt in mijn ogen dan geen gezag meer uit. De Nederlandse politie wordt al niet echt meer gerespecteerd, ik denk dat dit het alleen maar zou verergeren. Tot slot moet je het veiligheidsaspect niet uit het oog verliezen. Wat nou als een hoofddoekdragende agente in een grote vechtpartij verwikkeld raakt. In al dat geduw en getrek om haar heen zal ook aan haar hoofddoek getrokken worden. Dit kan leiden tot gevaarlijke situaties met alle gevolgen van dien. Met andere woorden: NIET TOLEREREN!!! (ps. ik heb het heel snel moeten schrijven daar ik haast heb dus let niet op mijn zinsconstructie!)

Oempje
24-01-2004, 21:54

Salaam Aliekoem.. ff off topic.. Je hebt een MashaAllaah Nickname..:D.. Van Joelaibieb Radie Allahoe 3anhoe.. sa7aba van de Profeet salallahoe 3eleehie wa salaam.. echt Super.. (y)..

lela_Hanan
25-01-2004, 00:48
Waarom zou een blauwe hoofddoek niet kunnen, als je werkt bij de politie?....It's a job too!!! Als je echt een agente wilt worden dan moet je, je kans grijpen.... Maare het beste is toch wel...een beroep kiezen waar ze niet zo 'n ophef maken over je kleding...

OneTouch
26-01-2004, 01:18
[QUOTE]Origineel gepost door Djoelaibib [B]Reactie op One Touch: Vanuit Islamitische oogpunt geef ik je gelijk. Maar hoeveel Marokkaanse Moslimdames dragen broeken met hoofddoek?? Ik zou juist voor die grope willen dat zij die keus willen en kunnen maken om dan juist ook bij de politie te laten werken. De Nederlandse politie heeft deze groep KEIHARD nodig. Ik zou dit dus niet zo problematisch vinden. Over uniformiteit gesproken; de hoofddeok wordt zodanig aangepast dat deze wellicht ook de logo van de poltie erop staat afgedrukt. En zal ook de kleur blauw krijgen. En uit veiligheidsoverweging zal deze technisch ontwerpen moeten worden dat deze geen gevaar kan geven aan de moslimdame. Dat is geen probleem, dat komt zekers wel goed. In Engeland WERKT het en weet dat de Engelse samenleving bekent staat om zijn intolerante houding tov de minderheden. Waarom zou het hier dan niet kunnen??? Het gaat er niet zozeer om dat een hoofddoekdragende moslima toch wel een broek draagt. Over het algemeen dragen deze moslima's wijde broeken of in ieder geval een lange trui of zo aan. Het politieuniform kent korte truien of blousen en ook nog eens korte jassen. Het is dus geen gezicht als je een hoofddoekdragende agente met een kort jasje ziet waarbij je verder haar hele achterwerk kunt aanschouwen. Ik weet niet of het technisch haalbaar is om een dusdanig veilige hoofddoek te ontwerpen. Ik denk dat er hoe dan ook haken en ogen aan zitten. Een hoofddoek is nu eenmaal een lap stof waar elk moment aan getrokken kan worden. In ergste geval kan een agente ermee gewurgd worden..Allah igfad. Wat de uniformiteit betreft. Je hebt enerzijds gelijk maar toch vind ik het niet kunnen. Dan krijg je sikhs die een blauwe doek op hun hoofd hebben met het politielogo erop. Joden met een blauw keppeltje met het politielogo, wie weet zelfs nonnen ....hoe ver moet je gaan? Ik heb niet eerder gehoord dat men in Engeland zo te werk gaat. Ik ben daar wel benieuwd naar. Zou wel eens een reportage of zo willen zien. Het lijkt mij gewoon erg onpraktisch maar dat is vooral mijn mening.

RisLaine
26-01-2004, 14:07
Origineel gepost door Djoelaibib Beste Moslimgenoten, Een aantal jaren geleden werd er vanuit de politiele wereld een voorstel gelanceerd door een hoofdcommissaris in de Raad van Hoofdcommissarissen. In het overleg zaten 26 regio chefs, (26 hoofdcommissarissen). Een van hen was de chef van regio Flevoland. Deze stelde voor om een blauwe hoofddoek in te voeren voor moslimvrouwen/ meiden die willen werken of al werken bij de politie. Het voorstel werd door 25 regio chefs van de tafel geveegd omdat de neutraliteit van de politie in het geding komt. Oftewel de objectiviteit van de Nederlandse politie. Dat vraag ik mij ernstig af, ik ben het daar niet mee eens dat daarmee de neutraliteit of objectiviteit van de Nederlandse politie uit het oog wordt verloren, het is immers ook BLAUW. Ik zelf vergelijk het met de EERSTE vrouw die bij de politie kwa werken. Toen werd er ook hevig geprotesteerd. In Engeland doen zij het BETER, daar dragen Hindoes een tulband tijdens het politiewerk, en mogen ook moslimmeiden of vrouwen hoofddoek dragen tijdens uniformdienst. Nu vraag ik mij echter af hoe de moslimgemeenschap, jij dus, in Nederland over denkt om een passende blauwe hoofddoek bij de Nederlandse politie in te voeren. Geef je mening door aan te geven of je het eens bent of niet om de hoofddoek een onderdeel te laten worden van het kledingpakket van de Nederlandse politie. Geef dan ook aan waarom wel/ niet. Ik hoop op groot aantal respons van jullie kant! Bedankt! Gegroet bent U! Djoelaibib Waarom Niet?! Zolang Je De Hoofddoek Maar Mag OpHouden. :rolleyes: :staart:

SAMMYGIRL
31-01-2004, 14:09
Kvind het wel een goed plan, alleen denk ik dat het minder gezag uitstraalt!

ceuta
31-03-2004, 20:39
Ik draag zelf ook de hijaab alhamdoelillah maar zoals al eerder is genoemd over broek enz vind ik het een beetje tegenstrijdig. Kijk eens in marokko daar dragen zeg geen hoofdoeken die vrouwen die bij de politie werken of bij de douane maar hoedjes,