Bekijk originele versie : vriend en de islam....???
nadoria86
24-01-2004, 18:38
Salaamm ou3alikum allemaal!!
ik had een vraagje en ik hoop dat jullie me daar antwoord op kunne geven, en dat met bewijzen...als jullie dat zouden willen..
Mijn vraag is--->>Wat zegt de islam over het hebben van een vriend dat het haram is weet ik, maar ik wil graag weten, wat voor straffe erop staan enzoo, er wordt veel over gepraat en gevraagd....maar ik weeet het precieze antwoord nie snappe jullie
Incha-allah kunnen jullie me wel helpen,.....
moehiem als je het weet regageer dan ff
Beslamaaaaaaaaaaa :zwaai:
Lady_moi
24-01-2004, 19:11
Ik Weet Ook Enkel Da Het Haram Is :o
nadoria86
24-01-2004, 19:15
dank je wel voor t reageren...dat is bij de meesten het geval..duss mensne kom op en rageer ff als je het weet, zodat iedereen het weet!!!
Anissa_bel
24-01-2004, 19:36
Het hangt er van af hoe jullie relatie is opgebouwd.....en waar jullie limieten leggen......just talk !? ---[Daar is niets verkeerds mee volgens mij!] :zwaai:
nadoria86
24-01-2004, 20:02
jah dat begrijp ik, weet je wat de manier is om elkaar beter te leren kene, je gaat verlove, en dan teken je marokaanse zawgia je weet en dan mag je doen en laten wat je wilt. Maar dan ben je eigenlijk algetrouwd....dat doen de meesten tegenwoordig....Maar wat bij de meesten gewoon "normaal" is is dat ze gewoon een vriend nemen en dan wel zien wat ervan komt gewoon beter en beter leren kennen en is sommige gevallen gaan ze daarna ook gewoon met diegene trouwen, maar dan is tog in feite je relatie op haram geboud en niet op halal.....weet iemand hoe dit zit?????
Sword_of_Islam
24-01-2004, 20:32
Origineel gepost door nadoria86
jah dat begrijp ik, weet je wat de manier is om elkaar beter te leren kene, je gaat verlove, en dan teken je marokaanse zawgia je weet en dan mag je doen en laten wat je wilt. Maar dan ben je eigenlijk algetrouwd....dat doen de meesten tegenwoordig....Maar wat bij de meesten gewoon "normaal" is is dat ze gewoon een vriend nemen en dan wel zien wat ervan komt gewoon beter en beter leren kennen en is sommige gevallen gaan ze daarna ook gewoon met diegene trouwen, maar dan is tog in feite je relatie op haram geboud en niet op halal.....weet iemand hoe dit zit?????
Wij zijn moslims. Ons doel is het paradijs. En hoe kunnen we het paradijs bereiken? Door de soena van de profeet 3eleyh salat wa salam te volgen. Ook in de manier van trouwen. Als iemand je wilt komt hij je hand vragen. je vader en/of broers moeten informeren over hem i.v.m zijn karakter. hoe hij was als moslim,is hij een goed mens. de huwelijken gebaseerd op een haram relaties lopen vaker stuk dan dat ze slagen. ook veel marokkaanse koppels scheiden na een aantal jaren omdat de relatie meestal is gebaseerd op haraam. de profeet 3eleyh salat wa salam wist het best van al hoe de islam te volgen,wij moeten niet denken van:ja maar bij ons gaat het lukken,ik ben dolgelukkig... Doe het volgens de soena en doe veel smeekbeden naar Allah.
hoedaifah
24-01-2004, 21:51
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Wij zijn moslims. Ons doel is het paradijs. En hoe kunnen we het paradijs bereiken? Door de soena van de profeet 3eleyh salat wa salam te volgen. Ook in de manier van trouwen. Als iemand je wilt komt hij je hand vragen. je vader en/of broers moeten informeren over hem i.v.m zijn karakter. hoe hij was als moslim,is hij een goed mens. de huwelijken gebaseerd op een haram relaties lopen vaker stuk dan dat ze slagen. ook veel marokkaanse koppels scheiden na een aantal jaren omdat de relatie meestal is gebaseerd op haraam. de profeet 3eleyh salat wa salam wist het best van al hoe de islam te volgen,wij moeten niet denken van:ja maar bij ons gaat het lukken,ik ben dolgelukkig... Doe het volgens de soena en doe veel smeekbeden naar Allah.
:goedzo:
Gezien veel Moslims zich niet eens aan de 5 grondbeginselen kunnen houden (of andere hoofdzonden als rente betalen/ontvangen)......denk ik dat de billenkoek voor `t hebben van een vriend(in) wel mee valt ;)
studentikoosje
24-01-2004, 22:07
Ben het niet mee eens dat een relatie per definitie haram is. Er is niks mis mee met het leren kennen van elkaar, als dat met respect gebeurd en je niet in situaties brengt waarmee jezelf in verleiding kan laten komen.
Het is trouwens ook de grootste onzin dat mensen die een relatie gehad hebben eerder scheiden. Uit welk onderzoek is dat gebaseerd. Of is dat zo uit de losse pols geschud.
Heb jij trouwens nooit gehad dat je iemand op het eerste gezicht erg aardig lijkt en het toch uiteindelijk niet klikt. Het heeft ook met chemie te maken. Dat moet je toch hebben voordat het klikt.
Verliefdheid is iets wat we van Allah gekregen hebben. Het kan ook een signaal afgeven of iemand bij je past. Als je trouwt uit vriendschap lijkt mij dat zo'n huwelijk eerder stand houd.
Sword_of_Islam
24-01-2004, 23:44
Origineel gepost door studentikoosje
Ben het niet mee eens dat een relatie per definitie haram is. Er is niks mis mee met het leren kennen van elkaar, als dat met respect gebeurd en je niet in situaties brengt waarmee jezelf in verleiding kan laten komen.
Het is trouwens ook de grootste onzin dat mensen die een relatie gehad hebben eerder scheiden. Uit welk onderzoek is dat gebaseerd. Of is dat zo uit de losse pols geschud.
Heb jij trouwens nooit gehad dat je iemand op het eerste gezicht erg aardig lijkt en het toch uiteindelijk niet klikt. Het heeft ook met chemie te maken. Dat moet je toch hebben voordat het klikt.
Verliefdheid is iets wat we van Allah gekregen hebben. Het kan ook een signaal afgeven of iemand bij je past. Als je trouwt uit vriendschap lijkt mij dat zo'n huwelijk eerder stand houd.
Je zult nooit iemand echt leren kennen tot je ermee samen onder één dak woont. de relaties gebaseerd op westerse principes mislukken vaker dan de manier van de islam. er is hierover eerder een topic geopenend. In Belgie nog recent op het nieuws zijn er meer scheidingen dan huwelijken,dat stond in alle kranten en journaals. Verliefdheid binnen het kader van de islam. Hij komt je hand vragen jullie zien elkaar dat zorgt voor de verliefdheid. daarna houden jullie van elkaar omwille van allah. de slechte punten van elkaar niet proberen zien en de aangename eigenschappen die je bij de ander vind daar kijk je naar.
mensen denken altijd ja maar in onze relatie is het anders tot de dag dat de breuk komt. Alllah is alwetend en heeft aan onze rasoel ala3h salat wa salam de beste manier gegeven. We moeten niet denken dat wij beter weten en de cijfers tonen dit ook.
studentikoosje
25-01-2004, 00:43
Waar heb je het over???? Sword of Islam. ik vraag naar bewijzen en jij komt met het verhaal dat er meer scheidingen zijn dan dat er huwelijken afgesloten worden. dat heb ik toch ook nooit betwist. Maar je gaat me echt niet vertellen dat er onderzocht was welke relaties uit liefde of door geregel eerder tot een breuk leiden
Sword of Islam jij mag helemaal zelf weten hoe jij later gaat trouwen, maar Liefde is zo iets moois. Dat heeft Allah ons niet voor niks gegeven. Als je elkaar leert kennen (de regels wel van de Islam in acht houd) lijkt mij er niks mis mee.
Ik trouw uit Liefde. Daar wil ik niet op afdingen en dat zouden meer mensen moeten doen. Trouwen uit liefde heeft veel meer moois in mijn ogen . Je houdt intens van elkaar, hebt echt voor elkaar gekozen.
Liever dat dan een man die met je trouwt omdat de tijd rijp voor is. Dan had het toch ook iemand anders kunnen zijn. Dat zou mij onzekerder maken.
Sword_of_Islam
25-01-2004, 00:52
Origineel gepost door studentikoosje
Waar heb je het over???? Sword of Islam. ik vraag naar bewijzen en jij komt met het verhaal dat er meer scheidingen zijn dan dat er huwelijken afgesloten worden. dat heb ik toch ook nooit betwist. Maar je gaat me echt niet vertellen dat er onderzocht was welke relaties uit liefde of door geregel eerder tot een breuk leiden
Sword of Islam jij mag helemaal zelf weten hoe jij later gaat trouwen, maar Liefde is zo iets moois. Dat heeft Allah ons niet voor niks gegeven. Als je elkaar leert kennen (de regels wel van de Islam in acht houd) lijkt mij er niks mis mee.
Ik trouw uit Liefde. Daar wil ik niet op afdingen en dat zouden meer mensen moeten doen. Trouwen uit liefde heeft veel meer moois in mijn ogen . Je houdt intens van elkaar, hebt echt voor elkaar gekozen.
Liever dat dan een man die met je trouwt omdat de tijd rijp voor is. Dan had het toch ook iemand anders kunnen zijn. Dat zou mij onzekerder maken.
Er is hierover een topic geopened maar ik weet niet meer waar. Maar kijk gewoon naar onze ouders en de huwelijken van nu. Ik persoonlijk ken maar 2families van mensen die zijn gescheiden van de generatie van onze ouders maar van deze generatie zijn ze niet meer te tellen. Liefde is zeker iets moois en we moeten trouwen uit liefde. We moeten elkaar liefhebben omwille van Allah. maar de regels van de islam dus niet zomaar samen gaan shoppen drinken als je nog niet officieel getrouwd bent. Praat met elkaar met een mahram erbij en zeg de dingen die je graag hebt en niet graag hebt. bespreek alles goed en duidelijk. En zoals ik al zei :je leert pas echt iemand kennen als je met hem 24/7 onder hetzelfde dak woont. 2u per dag acteren is simpel maar 24/7 is onmogelijk. Dus du'a en salat isthikhara zodat allah je een goede moslim schenkt die zijn overal hetzelfde geen hypocrieten
GangstaLovin
25-01-2004, 01:08
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Ik dacht nog altijd dat je het paradijs kon bereiken door het woord van Allah te volgen (Koran) ... :rolleyes:
Sword_of_Islam
25-01-2004, 01:12
Origineel gepost door GangstaLovin
Ik dacht nog altijd dat je het paradijs kon bereiken door het woord van Allah te volgen (Koran) ... :rolleyes:
We moeten de Koran volgen en de soena van de profeet salalahu ala3hi wa salam. Hij was degeen die dichtst bij allah stond hij begreep de Koran het beste. Zijn daden zijn de Koran in praktijk dus moeten we zijn daden volgen
GangstaLovin
25-01-2004, 01:15
Toch is het belangrijker om eerst de koran te raadplegen. het lijkt wel nu alsof mensen de soenna belangrijker vinden. En dat merk je echt gewoon, en dat is niet de bedoeling toch!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.