Bekijk originele versie : Nieuwe familiewet door Marokkaans parlement
Nieuwe familiewet door Marokkaans parlement
16:06 - Bron: Telegraaf
Met de goedkeuring door de senaat heeft Marokko vrijdag een nieuwe familiewet, waarmee de juridische positie van de vrouw in het patriarchaal ingestelde islamitische land versterkt wordt. In oktober lanceerde koning Mohammed VI een geheel nieuwe wet, die op zestien januari werd goedgekeurd door het parlement.
De nieuwe wet komt in plaats van oude regelgeving over rechten van personen. De modernisering van die regelgeving stuitte al enige tijd op politieke onenigheid. In de nieuwe wet staat onder andere dat een gezin de gelijke verantwoordelijkheid van man en vrouw is, dat de huwbare leeftijd voor meisjes wordt verhoogd van vijftien naar achttien en dat een echtscheiding voor mannen moeilijker wordt gemaakt. Bovendien worden verstoting en polygamie strikt beperkt.
Dit gaat de verkeerde kant op ik denk dat dit Mó 6 z'n kop gaat kosten.
AlHoceima_Leila
24-01-2004, 16:46
jah hoezo dan ?
Ik begrijp wat Chamsedine bedoelt. Hij heeft veel nieuwe wetten ingesteld, die in principe tegen onze geloof zijn.
En geloof me er zijn genoeg mensen in Marokko die het niet echt mee eens zijn met die regels..
AlHoceima_Leila
24-01-2004, 17:02
Origineel gepost door ffeiza
Ik begrijp wat Chamsedine bedoelt. Hij heeft veel nieuwe wetten ingesteld, die in principe tegen onze geloof zijn.
En geloof me er zijn genoeg mensen in Marokko die het niet echt mee eens zijn met die regels..
Als je het zo stelt , snap ik hem wel jah.
marokkoANGEL
26-01-2004, 11:24
ik vind het wel goed maar het zal toch nooit helemaal veranderen de man houd toch de macht kijk in nederland ameria en andere landen die al wat verder zijn
maar van dat huwelijk van 15 naar 18 dat vind ik helemaal top dan kunnen die meiden er tenminste goed over nadenken
De Islam wil geen onrecht, ook niet tegen vrouwen
dat veel mannen in marokko misbruik maakten van de wetten in Marokko is duidelijk !
Ik denk niet dat het helemaal tegen onze geloof indruist als het ter bescherming van onze vrouwen is
Maar ja wie ben ik :confused:
babyvanbelisma
26-01-2004, 15:44
Ik vind het wel goed hoor, het is een vrouwvriendelijke invoering. Dat kan nooit tegen de islam ingaan, want die is niet vrouwonvriendelijk...
Ole_Guapa
28-01-2004, 01:36
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ik vind het wel goed hoor, het is een vrouwvriendelijke invoering. Dat kan nooit tegen de islam ingaan, want die is niet vrouwonvriendelijk...
:goedzo: :goedzo:
:goedzo: :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.