Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Interview met acteur Mimoun Oaissa

Scottie
24-01-2004, 13:55

Nou, wat een mooie naam 'Mimoun'. Interview met hem in het Parool van zaterdag, vandaag dus, in de kunstbijlage :) "Wat is nu precies een allochtoon?" Scottie.

Massin2953
24-01-2004, 14:08
Origineel gepost door Scottie Nou, wat een mooie naam 'Mimoun'. Interview met hem in het Parool van zaterdag, vandaag dus, in de kunstbijlage :) "Wat is nu precies een allochtoon?" Scottie. heb je een url daarvan? btw, Mimoun is een puur Amazigh naam.

Scottie
24-01-2004, 14:23
Nou, geen link, want het Parool zet niet alles op het internet. Je zult de krant moeten kopen of lenen, helaas. Ik dacht dus dat Mimoun een Marokkaanse naam was. En nu blijkt het Amazighisch te zijn... Wat weet ik toch weinig. Scottie.

Massin2953
24-01-2004, 14:28
Origineel gepost door Scottie Nou, geen link, want het Parool zet niet alles op het internet. Je zult de krant moeten kopen of lenen, helaas. Ik dacht dus dat Mimoun een Marokkaanse naam was. En nu blijkt het Amazighisch te zijn... Wat weet ik toch weinig. Scottie. wat versta jij onder een Marokkaanse naam? eigenlijk op 1 of ander manier heb je wel gelijk. alleen amazighnamen zijn Marokkaans en arabische marokkaanse namen zijn meestal ontleend uit Arabie. Mimoun is dus een marokkaanse amazighnaam die voornamelijk door Riffijnse Imazighen wordt gebruikt. en ook door joodse Marokkanen. Mimoun of Mimouna voor een vrouw.

Massin2953
24-01-2004, 14:45

Origineel gepost door WhAteverR sorry,vind mimoen niet bepaald een mooie naam.Maar ach smaken verschillen :hihi: daar ging het niet over. enne, smaken verschillen zeker :rolleyes: Ik zou zeggen gelukkig maar anders hadden we allemaal dezelfde namen :D

KING_ZITA
24-01-2004, 14:45
Mimoun betekent 'aap' in het Turks. Scottie heeft natuurlijk een zwak voor bonobo's. Of wacht, hij had een zwak voor slangen... Zita.

Massin2953
24-01-2004, 14:48
Origineel gepost door WhAteverR O jah en mimoen oaissa vind ik al helemaal dubbelniks,als je alleen maar kijkt naar najib en julia,en hoe hij erbij staat op de poster van shouf shouf habibi.Moehim wat hij al niet over heeft om met zn kop op tv te komen zullen we maar zeggen! :rolleyes: :zwaai: dus je wou zeggen dat je de kwaliteit van een acteur via zijn uiterlijk kunt meten :confused: volgens mij is het jou ontgaan, maar hij is volgens mij de meeste ervaren acteur onder de Nedermarokkaanse acteurs.

Massin2953
24-01-2004, 14:50
Origineel gepost door KING_ZITA Mimoun betekent 'aap' in het Turks. Scottie heeft natuurlijk een zwak voor bonobo's. Of wacht, hij had een zwak voor slangen... Zita. nee sukkel, dat is maymoun wat jij bedoelde en dat is heel anders dan Mimoun. en klinkt ook heel anders. P.s: Maymoun is geen turkse woord maar arabisch.

KING_ZITA
24-01-2004, 15:48
Origineel gepost door Massin2953 nee sukkel, dat is maymoun wat jij bedoelde en dat is heel anders dan Mimoun. en klinkt ook heel anders. P.s: Maymoun is geen turkse woord maar arabisch. De juiste spelling is maymun. Als je iemand verbetert, doe het dan goed! F.uckhead! Het is absoluut geen Arabisch woord. Misschien in een enkel dialect een leenwoord... Arabisch is het echter niet. Dan nog iets... Ondanks dat je bewering niet klopte... Geen van de letters in de tekst die jij hier hebt achtergelaten is van Arabisch karakter. Je kiest je eigen transcriptie maar he? Dat is redelijk aangezien er geen internationale afspraken bestaan daaromtrent. Waarom is het dan wel zo kwalijk dat ik 'mimoun' op mijn eigen wijze translitereer? Screw you moron! You should be shot! Zita.

NADORGEKK
24-01-2004, 16:01
wahahahah what tha fak jullie dwalen af!!!! en oaissa is een hele mooie naam !!! namelijk ook mijn achternaam!!!

ffeiza
24-01-2004, 17:00
Mimoun wat is dat een :ego: Kwam em gister tege in e tram.. daamm:jammer: Maar ben benieuwd naar de film..

Scottie
24-01-2004, 21:33
Nou, een Nederlander zegt: "Ik vind Mimoun een mooie naam". Moeten jullie eens lezen wat jullie dan schrijven. En jullie vinden het raar dat Nederlanders jullie Maro's niet begrijpen? Jullie zijn verward in jullie zelf, jullie zijn jullie eigen klit in jullie haar. Ik heb geen zoon, maar als ik een zoon had, of importeer dan zou ik hem Mimoun genoemd hebben. Toch? Het klinkt een beetje als Jeroen, en Minou, kan heel goed. Voor mij is het een Maronaam, Berbers of niet. Trouwens, weten jullie dat "Berber" een Nederlandse naam is? "Berber"? Echt, het lijkt een beetje op Barber, een naam uit speelgoedland, maar Berber is gewoon een Nederlandse naam. zoals "Turk" een gewone Leidse achternaam is: "Jan en Corrie Turk" Overigens, de Chinezen, bekenden berucht om hun aantal, hebben hun nieuwe jaar ingeluid, het jaar van de aap. En stelletje onhebbelijke mensen, zijn jullie nou al wezen kijken naar die film: Zoef Zoef, Habibi? Eerst kijken en dan pas oordelen. Scottie.

sneakynawal
24-01-2004, 22:18
Inderdaad! Ik heb die film al gezien :bril: (perspremiere, jawel ik heb connecties :D )...en ik vond die film op zich wel aardig voor de eerste Nederlands Marokkaanse film! Er kunnen betere gemaakt worden! Verder was de film op een paar punten na herkenbaar voor mij als Nederlands Marokkaanse en daarom was het soms ook lachwekkend. Echter blijf ik trouw aan Kill Bill :D en verheug ik mij op Vol 2. Morgenmiddag zal ik genieten van Lord Of The Rings 3 (eindelijk) :) . Mimoun vind ik trouwens geen mooie naam, ik heb het meer op Nauwfel of Novell, hoe je het ook mag schrijven! Maar goed, ieder zijn mening! Het jaar van de aap? We gedragen ons soms ook als onhandelbare, knettergekke apen. Zie 'wereldpolitiek' ... Scottie, ga jij naar Shouf Shouf Habibi?

f_castanno
25-01-2004, 00:46
Je komt vast uit amsterdam als je m bent tergengekomen in de tram. Ik zag m gister ook lopen en sprak m aan. Ik vond m wel aardig. Heeft iemand toevallig zijn mail?? Of weet iemand toevallig op welke toneelschool hij les geeft?? Mail me dan: fatimacastanno@hotmail.com

Lay
25-01-2004, 00:58

Zag de film vorige week in de sneak. Potverdrieduppies, wat een flutfilm zeg. Je reinste euroverspilling! Lay