Bekijk originele versie : wat kan ik verwachten?
Hoi,
Ik ben een nederlandse meid van 23 jaar. Ben gewoon standaard blond, nix geks.
Vorig jaar ben ik met mijn broer door Marokko gereisd. Ik heb daar een jongen leren kennen. Hij heeft een winkeltje bij de cascades in ouzoud. Het is een serieuze jongen van 26 jaar.
Toen ik daar was heb ik niks met hem gehad. Maar sinds ik terug ben hebben we een goed email contact. Na over en weer schrijven zijn we eigenlijk verliefd geworden en we hebben nou iets.
Mijn vraag: wat kan ik verwachten??????
Ik ben niet gewend dat je iets met iemand kan krijgen per email. En ik weet niet wat in marokko nrmaal is. Ik vraag me af of hij mij misschien probeert te gebruiken om hierheen te komen. Of zou hij echt verliefd zijn? Hij is een berber. Wat verwacht hij van mij? Denkt hij dat ik maagd ben, kan ik mij gewoon modern kleden als ik naar hem toe ga? Of moet ik me aanpassen aan de kleding voor vrouwen van daar?
Kan ik met hem openlijk over seks praten? Hoe kijkt hij ertegenaan. Hoe zou het met zijn liefdesverleden zitten?
Zijn brieven zijn lang, hij schrijft vaak, en hele mooie dingen..bijna te romantisch. Maar woorden zijn maar woorden.
Ik weet dat alleen hij de antwoorden heeft, maar...
Ik wil hem binnenkort opzoeken. Kan ik alleen naar marokko reizen, zonder broer.
Is het veilig om naar hem toe te gaan, zal hij mij als gelijke behandelen? Of ben ik 'maar' een vrouw.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij misschien het een en ander kunnen vertellen.
Serieus graag.
Gewoon dingen die over het algemeen wel gelden.
groetjes janneke xx.
Origineel gepost door gebrokenhartje
ik geloof je niet
waarom geloof je haar niet?
Ikram_4ever
24-01-2004, 12:36
Leuke plek waar je hem hebt ontmoet. Heb daar ook namelijk gereisd. Maar waarom zou hij je willen gebruiken om hierheen te komen!! Het kan toch zijn dat hij echt verliefd op je is!!! Ik bedoel anders zou hij je niet schrijven of wat voor contact dan ook. Ga ervoor meid! Wees wel verstandig en laat duidelijk merken wat je wilt. Dat je niet een meid bent die makkelijk is over wat dan ook. En als je alleen terug gaat naar Marokko, wees maar niet bang hoor. Ik denk dat je niets kan overkomen. Ga naar de watervallen van Ouzoud. En geniet met je geliefde van het prachtige natuur daar!!! Als ik er aan terug denk, komen er hele mooie herringeren naar boven. (Niets met liefde hoor)!
Praat veel met hem!! En geniet van je tijd in Marokko!
Veel plezier meid, en alle geluk toegewenst.
Groetjes, Ikram
alhoceima_boy15
24-01-2004, 12:41
ga ervoor meid :goedzo:
HalveWaarheid
24-01-2004, 12:44
OKEEEJ! En nu ff serieus! Je kan niet alleen naar Marokko gaan...tenzij je tussen een paar plankjes terug wilt komen! Ikzelf denk dat ie in jou niet meer dan een ticket naar Europa ziet...maar goed...je weet maar nooit! In ieder geval: NIET alleen gaan! :)
P.s. In wat voor taal communiceer je eigenlijk met hem! :confused:
Bachelorette
24-01-2004, 12:50
Origineel gepost door HalveWaarheid
OKEEEJ! En nu ff serieus! Je kan niet alleen naar Marokko gaan...tenzij je tussen een paar plankjes terug wilt komen! Ikzelf denk dat ie in jou niet meer dan een ticket naar Europa ziet...maar goed...je weet maar nooit! In ieder geval: NIET alleen gaan! :)
Nee, je hebt gelijk
NIET alleen gaan...we moeten wel even realistisch blijven. marokko is nou eenmaal een landje waar mannen 'heersen'
:kwaad:
Aicha_El
24-01-2004, 13:19
Hoi Janneke,
Ik denk niet dat het verstandig is om alleen te gaan. Praat veel met hem. Maak alles een beetje duidelijk. Hoe jij bent etc. En verder? geniet!! Van je tijd in Marokko en met hem!
Veel succes!
HappyGurl
24-01-2004, 13:20
Origineel gepost door gebrokenhartje
waarom verpesten voor onze broeder, waarom :hihi:
Hahahaha.. :hihi:
Niet te hard zeggen.. :giechel:
:zwaai:
yesmina19
24-01-2004, 15:28
meid je moet doen wat je hartje zegt
mensen kunnen zoveel praten
over negatieve dingen
en alleen jij weet de beste
ga er voor meid :goedzo:
yesmina19
24-01-2004, 15:40
marokkaanse jongens zijn verleidelijk:Iluvu:
HalveWaarheid
24-01-2004, 15:46
Origineel gepost door janneke
Ik stel misschien rare vragen, of misschien ben ik een beetje raar. Maar ik weet gewoon niet zoveel van het doen en laten van jongeren in marokko. Ik heb alleen gemerkt dat het in ieder geval heel anders is dan hier. Toen ik daar was heb ik me netjes bedekt gekleed, uit respect voor de mensen (vooral in de dorpen). Toen ik vroeg of dat het ook echt nodig was vonden ze het goed van mij dat ik ernaar vroeg, door te vragen had ik respect getoond en toen maakte het niet zoveel meer uit.
Ik wil graag de marokaanse cultuur begrijpen en er meer over te weten komen.
Overal op internet kun je informatie over land en geloof vinden, maar nergens staat hoe marokaanse mensen eigenlijk met mekaar omgaan in een relatie, met sex, met gevoelens, met de europese cultuur...enz.
Praat niemand daar over? Zijn deze mensen zo gesloten?
Ik schrijf engels met deze jongen. Ik vraag hem heeeeel veel. Maar het is ook zo dat de meeste mensen op dit forum beide culturen kennen. En Jalil (zo heet ie) is nooit buiten marokko geweest, dus hij kan zich geen voorstelling maken bij mijn dagelijks leven.
Toen ik met mijn broer naar marokko geweest ben heb ik geen 1 negatieve ervaring gehad met mensen, iedereen was zooo aardig en lief. Zou dat zoveel schelen dat mijn broer erbij was...ik lees allemaal dingen over dat ik als blonde vrouw voor **** zou worden uitgescholden??
Ik kan ook met het vliegtuig gaan, das misschien wel slimmer.
Ik stel misschien domme en rare vragen, maar wie niet vraagt zal nix leren...
En ik vraag niemand persoonlijk iets, dus als je de vraag te raar ofzo vind dan reageer je toch verder niet?
Ik heb in ieder geval veel zin om erheen te gaan, zeker na jullie aanmoediging, en dan zal ik meer over hem te weten komen... maar als ik vooraf een beetje ben geinformeerd en geadviseerd kan ik me op het nodige voorbereiden.
Kheb toch niks geks gezegd ofzo! :confused: Het is gewoon een onveilig land voor een vrouw alleen...een goeie tip: ga NIET alleen! Meen ik trouwens serieus! IK zou geeneens alleen gaan en dat nog wel voor een marokkaanse jongen in zijn eigen land!
Je moet praten met hem.
Als je bang bent dat hij het voor de papieren doet moet je zeggen tegen hem ik kom in Marokko wonen gewoon voor de gein als hij dan ja zeg dan hoef je ook niet bang te zijn mAar meid GA NIET ALLEEN!!
Maar je hoeft niet bang te zijn dat hij je niet als gelijke behandeld de meeste jongens in Marokko zijn heel aardig.
Marokaanse jongens zijn het gewoon
hahahahahaha
GA voor de liefde :Iluvu:
ouafaetoen
24-01-2004, 16:05
Je kan gewoon op vakantie gaan om hem beter te leren kennen maar als die dan gelijk over trouwen gaat beginnen dan zou ik maar voor hem uitkijken dan weet je dat hij het alleen om nederland doet
Ik zou geen relatie aan gaan met iemand uit marokko
Je hebt gewoon geen zekerheid doet die het om jou of doet die het om nederland
Shbekkia
24-01-2004, 16:18
Hm beste meid... Je stelt de verkeerde vraag...
Je vraagt je namelijk af wat hij van je verwacht...
Maar op dit moment is het belangrijk "Wat verwacht IK van hem"???
Ik neem aan dat het een MoslimMan is... Wat vind je daarvan? Hoe sta jij daarin? Ben je moslima? Of niet?...
Stel hij wil blijven wonen in Marokko... Wat vindt jij daarvan?
Stel stel stel.... Zet de dingen op een rijtje....
Moge Allah swt jullie Leiden :)
Ma3a Salaam
Shbekkia
24-01-2004, 16:19
Origineel gepost door ouafaetoen
Je kan gewoon op vakantie gaan om hem beter te leren kennen maar als die dan gelijk over trouwen gaat beginnen dan zou ik maar voor hem uitkijken dan weet je dat hij het alleen om nederland doet
Ik zou geen relatie aan gaan met iemand uit marokko
Je hebt gewoon geen zekerheid doet die het om jou of doet die het om nederland
Lieve oegt... Je ondertitel staat "SbT'.... Het is "SWT"...
Voel je niet aangevallen.... :)
Ma3a Salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.