Bekijk originele versie : reiniging na de geslachtsdaad
ik zoek graag informatie over het reinigen na de geslachsdaad. En dan bedoel ik vooral het volgende: man en vrouw zijn getrouwd en hebben daarna geslachtsgemeenschap. Hoe dienen ze zichzelf daarna te reinigen??
Alvast bedankt.
Origineel gepost door Tealc
Douchen?
Of in bad?
Liever niet bad, dat is stilstaand water. Lig je in vuil te baden.
Origineel gepost door Tealc
Liever niet bad, dat is stilstaand water. Lig je in vuil te baden.
Ik ben er zelf ook geen liefhebber van. Begin na een paar minuten te zweten, hetgeen het water inderdaad nog verder verontreinigt.
Er zijn hier drie keuzes voor:
1) beginnen met drie keer rechterarm, dan drie keer linkerarm, dan vanaf je rechter nekgedeelte naar beneden werken via je rechtergedeelte van je borst tot je heupen, voor links het zelfde verhaal, dan was je je navel, dan je rechterbeen tot je voeten, links het zelfde verhaal en dan rechtervoet en dan linkervoet en dan ga je je geslachtsdelen wassen en dan neem je een uitgebreide douche en vergeet niet woedoe te doen.
2) water laten stromen, je geslachtsdelen goed wassen, je handen goed wassen, woedoe doen, drie keer alleen je hoofd wassen en goed water wringen op je hoofd en hoofdhuid en dan neem je een douche.
3) je geslachtsdelen wassen en dan een bad nemen(voor de veiligheid en zekerheid ook woedoe doen)
verbetert u mij als er fouten inzitten
assalamou alaikoum
Beste rachid,
Ik heb voor jou de overlevering uit sahih alboekhari waarin staat aangegeven hoe je al ghoesl dient te verrichten, de hadith luidt als volgt:
Aisha r.a heeft overgeleverd dat wanneer de profeet saw zich ging wassen na de djanaba toestand (de toestand dat een persoon in een sexueel verontreinigdde toestand zit) begon hij met het wassen van zijn handen en vervolgens deed hij alwoedoe zoals hij dat deed voor het gebed, nadat hij dit gedaan heeft deed hij zijn vingers in water wringde zijn haarwortels ermee, en hij vulde zijn handen met water en vloeide dit 3 maal over zijn hoofd. en dan water over zijn hele lichaam.
Moge Allah swt mij vergeven voor de fouten die ik gemaakt heb in voogaande bericht.
Assalamou alaikoum
Nou ja zeg, akhie teleboutique
Is het me eindelijk gelukt om die overlevering te zoeken zoals de profeet dat deed en dan kom jij nu ineens de imam van de local moskee tegenover de profeet zetten. Als het één van de volgende imams is geweest dan wil ik het bovengenoemde van wat jij gehoord heb, wel geloven. Is het cheich mamdouh, cheich mahmoud, cheich fawaz, cheich aboesoehaib, cheich najib geweest,dan neem ik het aan van je. Is het een imam geweest die de marokaanse cultuur volgt, dan zeg ik van ik heb niets gezien. Dit was mijn mening.
Wa haleikoemoe salaam,
Nee, broeder, imam si omar van mesjied elkabir ken ik helaas niet.
Ik weet niets over deze man, dus kan er ook niets over zeggen.
Shakira85
10-10-2002, 19:07
Origineel gepost door Zakiya
Salaam broeder,
Als ik het goed heb, dien je eerst je rechter bovenkant drie keer te wassen, dus je gezicht, je arm, borst en buik. Alleen de rechterkant.
Zo doe je ook je linkerkant.
Dan doe je je rechterbeen en voet (zonder je geslachtsdeel aan te raken) en zo doe je je linkerkant weer. Beiden drie keer weer.
Hiervoor dien je je eerst gedoucht te hebben.
Na dit alles doe je de kleine wassing (wudu).
Ik hoop dat het goed is, want zo heb ik het geleerd.Ik hoop dat je er wat aan hebt, en dat Allah je moge leiden in alles wat je doet.
ma3aSalaam.
Ja!!dit is de juiste manier!
Dus je mag niet zomaar douchen ofzo maar dat moet allemaal volgens bepaalde regels gebeuren!
xxxxx
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.