Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : religieuze dictatuur?

Pagina's : [1] 2

tonk
23-01-2004, 20:02

In de Trouw van vandaag stond in een artikel over Marokko het volgende: "De christelijke kerken worden hier uitsluitend bevolkt door buitenlanders. Marokkanen mogen geen lid worden. Die worden verondersteld moslim te zijn en te blijven." "Hoewel overgang van de islam naar het christendom bij wet verboden is, benadrukt Anquelique dat er niet echt sprake is van vervolging." Dat laatste scheelt al weer, maar wat is dat voor iets belachelijks dat je als Marokkaan moslim dient te zijn en te blijven? Iedereen maakt toch voor zichzelf wel uit of en welke religie hij/zij wil aanhangen? Ik heb nu een aantal vragen: - klopt het dat je als Marokkaan moslim moet zijn, of heeft Trouw het mis? - waarom bestaat er zo'n regel/wet? Volgt het uit iets wat in de Koran staat? - is het in andere landen waar voornamelijk moslims wonen ook zo dat je moslim moet zijn en blijven? Vooral het 2e vraag ik me nogal af. Ik vind het namelijk erg verontrustend en ook heel erg fout als mensen gedwongen worden een bepaalde religie aan te hangen. Of valt het in de praktijk erg mee, en ben je enkel op papier moslim en in de praktijk helemaal niet en geen haan die ernaar kraait?

Scottie
23-01-2004, 20:08
Nou, ik vind het een prima stel vragen. En een artikel waar de MaroNederlanders nog van zullen opkijken. Ik denk dat Marokkanen gewoon gedwongen worden om moslim te blijven. Zoals de islam, vertegenwoordigt door alleen mannen ook vrouwen dwingt een doek te dragen. Andersdenken = bedreigend. Daar kunnen die mensen helemaal niet tegen, iedereen moet hetzelfde zijn, anders worden ze bang. Scottie, hernieuwd gelovige.

tonk
23-01-2004, 20:17
Origineel gepost door Scottie Nou, ik vind het een prima stel vragen. En een artikel waar de MaroNederlanders nog van zullen opkijken. Ik denk dat Marokkanen gewoon gedwongen worden om moslim te blijven. Zoals de islam, vertegenwoordigt door alleen mannen ook vrouwen dwingt een doek te dragen. Andersdenken = bedreigend. Daar kunnen die mensen helemaal niet tegen, iedereen moet hetzelfde zijn, anders worden ze bang. Scottie, hernieuwd gelovige. Maar wat win je er uiteindelijk mee als je je onderdanen een bepaalde religie opdringt? Er zullen dan mensen zijn die maar doen alsof of die ondergronds gaan en in het geheim een andere religie praktiseren. (Overigens stond in het artikel dat je in Marokko niet ondergronds hoeft te gaan uit angst voor politie, maar meer uit angst voor islamisten die het recht in eigen hand nemen en niet-moslims bedreigen.) En mensen kunnen ontevreden worden omdat ze niet vrij zijn in wat ze wensen te geloven. Lijkt me nou niet bepaald bevordelijk voor een gezonde en stabiele situatie in je land.

Scottie
24-01-2004, 14:29
Nou, het komt uit de Telegraaf en dat is en klotekrant, maar toch. http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=212097

SabroenDjamiel
24-01-2004, 18:37

Origineel gepost door Scottie Ik denk dat Marokkanen gewoon gedwongen worden om moslim te blijven. Zoals de islam, vertegenwoordigt door alleen mannen ook vrouwen dwingt een doek te dragen. Andersdenken = bedreigend. Typisch een posting van een domme onwetende NL'se boer, amai word je ondertussen nie moe van je domme praatjes over de Islam?....Ga toch in de kroeg rondhangen met een dikke sigaar in je mond en ga geen onzin uitkramen over dingen waar ge geen weet van hebt!..... Daar kunnen die mensen helemaal niet tegen, iedereen moet hetzelfde zijn, anders worden ze bang. Nou dit laatste stukje doet me denken aan de NL'ers met hun "integratie".....Werkelijk ( misschien heb je 't zelf nie door) maar je spreekt hier echt voor de NL'ers!.....

an3sdej
24-01-2004, 19:11
Scottie stond in de Trouw hoor, DE BESTE KRANT VAN NEDERLAND.

mokromike
24-01-2004, 19:50
Origineel gepost door tonk - Volgt het uit iets wat in de Koran staat? nee

MELILLENSE
24-01-2004, 20:04
Origineel gepost door Scottie Nou, ik vind het een prima stel vragen. En een artikel waar de MaroNederlanders nog van zullen opkijken. Ik denk dat Marokkanen gewoon gedwongen worden om moslim te blijven. Zoals de islam, vertegenwoordigt door alleen mannen ook vrouwen dwingt een doek te dragen. Andersdenken = bedreigend. Daar kunnen die mensen helemaal niet tegen, iedereen moet hetzelfde zijn, anders worden ze bang. Scottie, hernieuwd gelovige. Gelukkig dat jouw denken alleen maar gevoed wordt door haat en overdraagzaamheid jegens de Islam en moslims: bijgevolg, moeilijk au sérieux te nemen. Als er één ding is dat de Islam inderdaad niet accepteert, dan zijn dat lieden zoals jij, die o.a. homosexualiteit als een goede daad beschouwen en andermans vrouwen willen ontkleden. Mensen als jij zijn dus zeer zeker als een bedreiging te beschouwen, gezien hun neiging tot pervers gedrag en aansporing van anderen tot daden die tegennatuurlijk zijn....een beetje zoals moord en aanzetten tot moord, cru gesteld natuurlijk. MELILLENSE :belgie:

sneakynawal
24-01-2004, 20:11
Ik ben NOOIT gedwongen door mijn ouders! Ik ben een moslima, omdat IK dat zelf wil zijn! IK heb zelf leren bidden! Daar hebben mijn ouders mij NIET mee geholpen, laat staan gedwongen!...:rolleyes:

tonk
24-01-2004, 20:16
Maar weet er ondertussen ook iemand of wat er in de Trouw stond klopt?

sneakynawal
24-01-2004, 20:17
Ik heb de Trouw niet gelezen, sorry!

tonk
24-01-2004, 22:47
Origineel gepost door mokromike nee Ik kon me ook al niet voorstellen dat zoiets in de Koran zou staan eigenlijk. Maar waar komt het dan wel vandaan? Ervan uitgaande dat de Trouw geen onzin verkondigde, want dat kan natuurlijk ook nog.

remii
24-01-2004, 23:07
Origineel gepost door tonk Ik kon me ook al niet voorstellen dat zoiets in de Koran zou staan eigenlijk. Maar waar komt het dan wel vandaan? Ervan uitgaande dat de Trouw geen onzin verkondigde, want dat kan natuurlijk ook nog. tonk........ik weet niet waar al berichten op gebasseerd zijn en welke invloed sommige culturen en regeringen uitoefenen op bepaalde volken , maar ik kan je wel dit vertellen..... een moslim(a) ..dient zijn of haar gebeden altijd oprecht en met de juiste intentie te verrichten ...dit is echt absoluut noodzakelijk anders heeft het bidden of meedoen aan de ramadan echt geen zin....allah (s.w.t) accepteert alleen een gebed van een moslim als die conform intentie is verricht ... dus met andere woorden .....als je geen intentie hebt om te bidden , of je gelooft helemaal niet allah(s.w.t.) of je gelooft niet in het hiernamaals of je bid alleen omdat je bang bent voor vervolging ...dan is alles wat je doet zinloos want het word niet geaccepteerd door de almachtige .....

Bartje
25-01-2004, 02:30
Origineel gepost door mokromike nee Nee, natuurlijk niet. Laat het maar aan de moslim over om alles te ontkennen. Nee..... die 11/9 marokkanen waren geen echte moslims, nee, wat Imam zo en zo over homo's zei moet niet letterlijk genomen worden. Nee, in de Koran staat nergens dat de zelfmoord moordenaar 72 schoonmoeders in het Walhalla zal krijgen. Stop nou eens met dat zielige verstoppertje spelen, en noem man en paard!

tonk
25-01-2004, 10:03

Origineel gepost door Sehraoui Graag wil ik alle marokkaanse moslims zeggen dat ze niet meer op deze berichten moeten reageren waar domme hollanders meteen een oordeel klaar hebben liggen. Zoals die scottie die ignorance airhead die snakt naar kennis. Stel je eens een serieuze vraag, krijg je dit. Ik had toch de indruk dat de meesten hier Marokkaans zijn, weliswaar niet in Marokko geboren, maar het gros vindt zich Marokkaans. Ook gaan er velen hier elk jaar in de zomer langdurig naar Marokko. En dan is er niemand die weet hoe het zit? Voor de duidelijkheid herhaal ik nog even mijn vragen: - klopt het dat je als Marokkaan moslim moet zijn, of heeft Trouw het mis? - waarom bestaat er zo'n regel/wet? Volgt het uit iets wat in de Koran staat? (De laatste vraag, of dit in andere moslimlanden ook zo is, heb ik weggelaten. Daarvan kan ik me voorstellen dat men dat hier niet weet.)

Pagina's : [1] 2