Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : PABO of LERARENOPLEIDING?

Ouardaatje
23-01-2004, 16:30

Dag allemaal! Ik ga ben nu bezig met mijn laatste jaar spw, en begin dus inchaállah in september op t hbo. ik weet zeker dat ik in t onderwijs wil, maar of het e pabo of de lerarenopleiding(geschiedenis/maatschappijleer/frans) gaat worden, weet ik nog niet. Mijn vraag is dus: Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met deze 2 studies, en wat raad je me aan? Als er niemand deze opleidingen volgt-> wat zeggen jouw vrienden erover, die het wel doen. Heel erg bedankt mensen! :zwaai:

Ouardaatje
26-01-2004, 13:00
U wordt met zn allen bedankt!!!!!!!! :kwaad:

Missy_Hanaa
26-01-2004, 14:31
Ikzelf heb een half jaar LVO Frans gedaan en meid ik moet eerlijk zeggen: je komt om in het werk, je moet zoveel leren en maken, allemaal fak sgher eigenlijk! Maar de stages zijn wel leuk! Suc6 :zwaai:

salouaatje
26-01-2004, 15:04
dus het is zwaar en niet leuk als ik jou zo hoor

Missy_Hanaa
26-01-2004, 15:11

Nou het is wel leuk als je discipline hebt! Je moet gewoon alles op tijd maken en niet op msn of marokko.nl zitten als je huiswerk moet maken! Maar het is ckr weten zwaar dat wel!

Krullebol
26-01-2004, 20:57
Origineel gepost door Ouardaatje Dag allemaal! Ik ga ben nu bezig met mijn laatste jaar spw, en begin dus inchaállah in september op t hbo. ik weet zeker dat ik in t onderwijs wil, maar of het e pabo of de lerarenopleiding(geschiedenis/maatschappijleer/frans) gaat worden, weet ik nog niet. Mijn vraag is dus: Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met deze 2 studies, en wat raad je me aan? Als er niemand deze opleidingen volgt-> wat zeggen jouw vrienden erover, die het wel doen. Heel erg bedankt mensen! :zwaai: Ik doe de lerarenopleiding maatschappijleer...en ik moet je zeggen......het is echt super..leuke vakken...een aantal interessante vakken---> sociologie, sociale psychologie, politicologie....enz....en de stages zijn hartstikke leuk.......Bij Fontys moet je in het eerste jaar al gelijk voor de klas....... Maar ik raad je aan om de open dagen te bezoeken van de hogescholen omdat iedere hogeschool een ander beleid hanteert.. Ik heb begrepen dat je in Rotterdam niet zoveel stage hoeft te lopen als bij ons aan Fontys.....(dat hoorde ik van een collega-student...die studeert in rotterdam (lerarenopleiding Maatschappijleer)... Tip: Veel open dagen bezoeken!! succes...

mulan
28-01-2004, 14:39
Geschiedenis lerarenopleiding is leuk :D Succes met je keuze..... :zwaai:

Salama_4ever
30-01-2004, 14:09
Pabo is ook leuk.................

BerKaNeLayD
06-02-2004, 16:13
Origineel gepost door Salama_4ever Pabo is ook leuk................. Waar volg jij de pabo??? (ben ff nieuwsgierig :D )

RealHalfbloedje
06-02-2004, 17:53
Hé mensen :) Ik zit nu in mijn laatse jaar(MBO) en na de zomer wil ik incha allah Pabo lerarenopleiding gaan doen als ik het tenminste haal. Ik heb veel open dagen bezocht onder andere bij de HVA maar toch zit ik nog te twijvelen tussen Pabo en SPH( Sociaal Pedogogische Hulpverlening) kan iemand me meer info geven over deze twee opleidingen............. Alvast bedankt.... xxxxxjes :zwaai: