Bekijk originele versie : verhuizen naar marokko
saffanna
13-08-2008, 11:19
iemand ervaring daarin?
met name naar Tanger?
alvast bedankt!
princess3
13-08-2008, 11:26
Wilde net zo'n topic openen..!:hihi:
Up!!
Bent_Sultan
13-08-2008, 11:34
Yep, wat is je vraag? :)
saffanna
13-08-2008, 11:41
ok
uhhm
hoe heb je dat ervaren?
werk je daar?zoja wat voor werk?
hoe is het leven daar op zich?
ga zelf wel vaak daar naar toe ook in de winter dus heb wel enig idee van hoe en wat
heb je jezelf gelijk uitgeschreven hier of heb je daar mee gewacht?
kun je als ouder toch nog kb ontvangen voor je kind?
is er een soort van "oprotpremie"??
heb wel al een huis daar gekocht en helemaal afbetaald
uhmm ja dat was het wel zo een beetje
princess3
13-08-2008, 11:45
Jah vooral dat van werk.. zou erg graag weten hoe dat gaat als je daarnaar toe verhuisd..:hihi:
Ik woon gewoon in NL, maar ik heb er wel eens over nagedacht om in Marocco te gaan wonen.
Als je daar al een vakantiehuis oid hebt dan lijkt woning me geen probleem.
Maar werk is natuurlijk wel het belangrijkste, en de werkloosheid is MA is enorm, ook voor de afgestudeerde mensen.Werk is dan je grootste zorg, dat is ook de reden waarom ze allemaal naar europa willen.
Dus ik zou eerst een baan daar willen hebben met zekerheid voordat ik verder zou gaan prakaseren.
saffanna
13-08-2008, 11:52
iemand die de stap al heeft genomen?
princess3
13-08-2008, 11:58
Ik denk eigenlijk dat de enige mogelijkheid die je hebt als je vanuit Nederland naar daar gaat, is een bedrijf oprichten.. Maar daar heb je weer geld voor nodig..
Ik ben zelf nog jong, maar tos mn grote droom om daar te wonen:hihi: Daarom wil k InshaAllah eerst tijdens mn studie er een paar maanden heen, omte kijken of het me echt bevalt..
Hamadi_Gataar
13-08-2008, 12:03
Wilde net zo'n topic openen..!:hihi:
Up!!
Check deze link, toepasselijk voor deze topic
http://www.hibamusic.com/Maroc/casablanca-connect/casablanca-connect-300.htm
Ik denk eigenlijk dat de enige mogelijkheid die je hebt als je vanuit Nederland naar daar gaat, is een bedrijf oprichten.. Maar daar heb je weer geld voor nodig..
Ik ben zelf nog jong, maar tos mn grote droom om daar te wonen:hihi: Daarom wil k InshaAllah eerst tijdens mn studie er een paar maanden heen, omte kijken of het me echt bevalt..
mm tja mischien als je connecties hebt met familie, kunnen ze wat regelen voor je. Maarja dan is dan weer een typisch marokaanse baan met een typisch marokaans salaris. Maar je spreekt engels en nederlands dat is wle ene groot voordeel, mischien dat je daarom wel aan ene goede baan kan komen.
Het beste is dat je heel nu heel hard gaat werken, en geld gaat verdienen zodat je de eerste tijd in marokko niet meteen in de financiele problemen gaat komen, en dan rustig kan kijken.
Over 4 jaar ben ik helemaal afgestudeerd, en als afstudeeropdracht moet ik 6 maanden in het buitenland studeren of werken, ik denk dat ik dan 2 of 3 maand daarvan in marokko ga studeren om te kijken hoe het is om er een lange tijd te verblijven.
princess3
13-08-2008, 12:22
mm tja mischien als je connecties hebt met familie, kunnen ze wat regelen voor je. Maarja dan is dan weer een typisch marokaanse baan met een typisch marokaans salaris. Maar je spreekt engels en nederlands dat is wle ene groot voordeel, mischien dat je daarom wel aan ene goede baan kan komen.
Het beste is dat je heel nu heel hard gaat werken, en geld gaat verdienen zodat je de eerste tijd in marokko niet meteen in de financiele problemen gaat komen, en dan rustig kan kijken.
Over 4 jaar ben ik helemaal afgestudeerd, en als afstudeeropdracht moet ik 6 maanden in het buitenland studeren of werken, ik denk dat ik dan 2 of 3 maand daarvan in marokko ga studeren om te kijken hoe het is om er een lange tijd te verblijven.
Idd, en ik denk dat je het met zon typisch marokkaanse baan niet echt super goed hebt.. Ik bedoel, als ik naar Marokko ga wil ik het daar wel goed hebben..
Ik begin dit jaar pas met mn studie, en ben InshaAllah ook over 4 jaar helemaal afgestudeerd (hoop ik :hihi: )..
Leuk idee jah, kan je ff kijken hoe het je bevalt daar..
princess3
13-08-2008, 12:25
Check deze link, toepasselijk voor deze topic
http://www.hibamusic.com/Maroc/casablanca-connect/casablanca-connect-300.htm
hhhhh:hihi: , leuk nr:hihi:
Idd, en ik denk dat je het met zon typisch marokkaanse baan niet echt super goed hebt.. Ik bedoel, als ik naar Marokko ga wil ik het daar wel goed hebben..
Ik begin dit jaar pas met mn studie, en ben InshaAllah ook over 4 jaar helemaal afgestudeerd (hoop ik :hihi: )..
Leuk idee jah, kan je ff kijken hoe het je bevalt daar..
Ja, nu heb je het hier wel goed, en ga je naar marokko zit je daar op de markt groenten te verkopen, of als taxichauffeur jezelf dood te rijden .......
Ja als ik daar ga wonen wil ik het goed hebben, ik hoef neit als koning te leven, maar zonder geldzorgen is ook al genoeg.
Maar je moet het wel allemaal supergoed uit denken, straks ben je geimmigreerd daar en zit je daar te knoeien, komen die buitenlanders weer in de zomer, en wou je dat je na de zomer weer mee terug kon ......
Wat is jouw reden om daar naartoe te willen ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.