Bekijk originele versie : Liefde tussen verschillende culturen!!
Ik lees af en toe weleens verhalen op deze site op het forum en dan denk ik bij mezelf..........waarom zijn sommige Marokanen erop tegen dat er een relatie aangegaat wordt met iemand van een nie-Marokkaanse afkomst? Zelf ben ik een Surinaamse meid geboren in Rotterdam en ik ben sinds kort getrouwd met een Algerijnse man. We hebben al 3 jaar een relatie en zijn totaly happy met elkaar . Ik heb mezelf ook bekeerd tot moslima, maar ik ken de koran nog niet zo goed. Ik ben er wel mee bezig, want ik vindt het heel erg interressant.......
Maar kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk te accepteren is als een Arabier een relatie heeft met een niet-Arabier?? (m/v).
ouafaetoen
23-01-2004, 14:51
Het heeft gewoon met het cultuur te maken en niet met de islam
De meeste marokkanen vinden het aanpassen aan een andere cultuur denk ik ook wel moeilijk
Ze willen liever hun eigen marokkanen die alles begrijpen, zelfde gewoontes hebben zelfde taal etc.........
Maar ik zou het niet erg vinden om met een niet marokkaan te trouwen als het maar een moslim is
Origineel gepost door agie13
Ik lees af en toe weleens verhalen op deze site op het forum en dan denk ik bij mezelf..........waarom zijn sommige Marokanen erop tegen dat er een relatie aangegaat wordt met iemand van een nie-Marokkaanse afkomst? Zelf ben ik een Surinaamse meid geboren in Rotterdam en ik ben sinds kort getrouwd met een Algerijnse man. We hebben al 3 jaar een relatie en zijn totaly happy met elkaar . Ik heb mezelf ook bekeerd tot moslima, maar ik ken de koran nog niet zo goed. Ik ben er wel mee bezig, want ik vindt het heel erg interressant.......
Maar kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk te accepteren is als een Arabier een relatie heeft met een niet-Arabier?? (m/v)
Ik snap het zelf ook niet....
Wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet :D
Bull eigenlijk, maar ja...:)
Origineel gepost door agie13
Maar kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk te accepteren is als een Arabier een relatie heeft met een niet-Arabier?? (m/v) Dit heeft niks te maken met Marokkane. In elke bevolkingsgroep zijn er mensen die er tegen zijn dat hun kinderen, vrienden etc met andere groepen gaan. Ik ken genoeg Nederlanders en Surinamers die ook niet willen dat hun dochters met Marokkanen/Turken omgaan..
aminagorl
25-01-2004, 20:07
Ik vind het ook heel jammer dat er vaak moeilijk wordt gedaan over cultuurverschillen. Maarja dit komt eigenlijk wel bij elke cultuur voor. Zelf ben ik surinaams, en ik heb al een lange tijd met een marokkaanse jongen en het gaat heel goed. Gelukkig staat mijn familie achter mij. In het begin hadden ze ook vooroordelen maar nu is toch het tegendeel bewezen. We gaan binnen kort verloven en ik heb me ook bekeerd tot de islam. Mooier kan het toch niet. als iedereen wat ruimdenkender wordt en wat verdraagzamer naar elkaar toe denk ik dat we veel beter met elkaar samen kunnen leven.
xxx
L7hobi_zina
25-01-2004, 20:15
Mashallah voor degene die zijn bekeerd :)
Whollah echt goed!! Moge Allah jullie inshallah belonen!!
Lady_moi
25-01-2004, 20:28
De Cultuur Heeft Nix Met Het Geloof Te Maken
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.